Stránka 1 z 1

Brzdový válec s posilovačem - VW Passat 1.9 tDi 96 kw rv2001

Napsal: 13 led 2017, 15:23
od Samos
Čau lidi,

zamrzá mi v zimě nožní pedál u Passata viz nadpis, zkoušeli jsme s opravářem vše možné, abychom závadu odstranili za pokud možno velmi malý peníz. Několikrát z jedné ze tří komor v posilovači vytáhl vodu, celý systém vysušil a vyčistil, ale závadu se nepodařilo odstranit, bohužel.
Pročítal sem různá fóra, bavil se s x opraváři a nikdo z nich se s ničím podobným nesetkal. Na fórech pár příspěvků je a většinou lidé psali, že to bude vodou v posilovači. A skutečně tomu vše napovídá... Můžete potvrdit, jestli máte zkušenost?
Do -2°C se s autem rozjedu, ale moc nebrzdí. Když je větší kosa, tak s autem ani nehnu, jak je nožní pedál zamrzlý.. Když už se rozjedu, tak se někdy brzdy aktivují během jízdy (rozuměj zamrznou) a to je potom docela hukot. Auto se zastaví než přeřadím z 1 na 2...

Došli jsme prostě k tomu, že je nutné válec s posilovačem vyměnit a abych v tom nezahučel za 4tis, tak hledáme starší po internetu a tím se dostávám k hlavnímu dotazu... Nevěděl byste prosím někdo, jestli posilovač s označením 8E0612105J (mám nyní v autě) lze zaměnit za 8E0612105N? Tedy pouze jiné koncové písmenko...
Případně nemáte ho někdo na prodej? Nebo nevíte o někom?

Já jsem sehnal právě ten s N na konci (ale nejsem si jist, že se dá bez problémů namontovat) za 1.500Kč (z auta mezi roky výroby 2000 až 2005, bez záruky, je to z vrakáče)..

Předem díky za jakýkoliv názor a postřeh.

Samíno

Napsal: 13 led 2017, 18:29
od Tomáš Čermák
Menil jsem ho taky, kupoval jsem novej, TRW a stal tusim kolem 3tis. Myslim si ze vsechny B5.5 1.9maj posilovac stejnej. Zkus zavolat do VW a zeptat se

Napsal: 13 led 2017, 18:53
od plynař
Proč šetřit peníze na něčem tak důležitým jako jsou brzdy, vždyť jde o tvůj a pripadne i o další čtyři životy když by bylo plně obsazeno, nechápu. (LOL)

Napsal: 13 led 2017, 19:22
od uiqjirka
Presne tak, brzdy, nejdulezitejsi věc a budes rozmyslet nad 3-4 tis

Napsal: 13 led 2017, 22:03
od hansdob
1500 bez záruky protože po odstávce a montáži přestane těsnit - nesmysl kup si novej ono jestli TRW nebo origo ono je to skoro fuk. origo jsem kupoval tuším za 3900

Napsal: 14 led 2017, 09:52
od Samos
Díky za rady. Souhlas, že ušetřit v tomto případě 2tis neni úplně ku prospěchu věci. Takze TRW? A jenom válec nebo i posilovač? Možná se ptám blbě, ale autům nehovim..

Napsal: 14 led 2017, 10:28
od Jirka.
Stačí posilovač a já bych se staršího vůbec nebál, pokud není vytopenej. Ale důležité je hlavně vyčistit odtokové kanálky pod baterkou, pokud to neuděláš tak ti ten nový bude fungovat zase nejdéle do prvního většího deště.

Napsal: 14 led 2017, 11:01
od puker
kamarád si prošlápl posilovač na g4,poprvé dovezl nějakej levnej,novej asi čína,po nastartování auto brzdilo pořád (LOL) pedal se nevracel.
podruhé dovezl nějakej dražší,výrobce si už nepamatuju.auto nebrzdilo tak dobře jako předtím,ale jezdit se dalo..
nakonec jsme objednali na netu origo použitý díl z vrakáče a vše ok,jezdí a brzdí do dnes :P

Napsal: 26 led 2017, 13:02
od Samos
Tak mám opraveno a můžu se zase radovat z bezstarostné jízdy s fungujícími brzdami :) Nakonec sem pořídil starší posilovač (8E0612105N), není úplně stejný jako původní (8E0612105J), ale šel tam v pohodě a brzdy fungují bez problémů. Sice je pedál mírně citlivější než dříve, ale to si za pár dní ani neuvědomím. Odtokové kanálky vyčištěny, tak mám snad tento problém navždy z krku (při pravidelném čištění kanálků)...

Každopádně díky všem za rady.

Mějte se!