eXi píše:moje zkušenost s pomalejšími starty je krs trysky.. s 66tkama a na naftu mi to chytí na brnk i ráno.. s 66tkama na olej na druhý otočení.. na 764 na naftu na dvě otočení.. a na 764 na olej na 5 otočení a chytá postupně.. trysky byly na stolici.. nevím čím to je
Když tam jde paliva moc, je to chyba, trysky spalovák "umejou". Ale pokud je základní předvstřik správný a čerpadlo dává palivo, musí to chytit. Měření žhaviček různými měřáky je naprd, chce to aspoň jednu vyndat, napojit na její přívod a zkonrolovat ji, zda se opravdu rozžhaví, tak jak má..Pokud to jen slibuje a palivo do motoru jde/výfuk bíle pokuřuje/ , je buď slabší komprese, nebo nejde žhavení, nebo je malý převstřik/nebo je na hraně chytatelnosti/, což v teplejším počasí až tak nevadí.. Když se sejdou různé i malé nedostatky v nejtěžším režimu motoru, což je start v mrazu, nastanou problémy tohoto typu. Pokud auto po problémovém startu normálně jezdí, tak čerpadlu asi nic nebude..Začal bych tím základním, což jsou právě veličiny, bez kterých žádný diesel nemůže pracovat..Možná by stálo zato, zkusit nastartovat auto u někoho v teplé dílně, nechat jej tam do rána a bude se vědět...Také by pomohlo jej vzít na lano, pořádně jej rozjet a zkusit pro jistotu na 4. kvalt motor natočit.Pokud chytne na otočení , bude to kompresí, popřípadě tím předvstřikem.
nepropadat panice...