špatné studene starty rotačka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

testasstreta
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 11 pro 2016, 09:39

Příspěvek od testasstreta »

slovacek.milos píše:
testasstreta píše:mně práve mechnik zvednul startovací dávku a já si myslim jestli by ji to spíš nechtělo snížit nebo nechat stejnou když jsou tam už větší trysky :?
a okolik ti ji zvedl|? to víš? máš stím nějaké zkušenosti ?


jeden dělá druhý myslí :roll:
Je zvedla na max
testasstreta
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 11 pro 2016, 09:39

Příspěvek od testasstreta »

tak to stálo přes noc venku a po proudloužhení doby žhavení to nastartovalo na poprvé. tak uvidím jestě zítra, jestli to nebyla náhoda a pak jí zkusim troche zase zkrátit protože to žhavilo tak 2x déle. teplota venku asi -5.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud Ti to bude po zvýšení startovací dávky nebo prodloužení délky žhavení lépe startovat, tak to svědčí o tom, že je tam málo paliva. Těmito způsoby se však nedosáhne markantního zlepšení startu. Pokud Ti "nepadá" palivo, tak je nejlepší použít přídavný odpor pro start. Je to nejjednodušší, nejrychlejší a nejlevnější. Nejčastěji se starty prodlužují, když je před startem v průsvitné hadičce od filtru k čerpadlu velká "bublina" / větší než asi 2 cm/. Zjišťování příčiny, proč se tak děje, je velmi náročné, zdlouhavé a nepříjemné /zejména v zimním období/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
testasstreta
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 11 pro 2016, 09:39

Příspěvek od testasstreta »

Tak to stalo pres noc venku, rano -13 kouknul sem do filtru a trn byl plnej nafty, auto nastartovalo v pohode postnu sem pak video. Sice hned chciplo ale to byla moje chyba protoze sem brzo pustil klicek. Sem zvyklej z tech novejch aut ze si to podrzej samy. Necham to stat venku jeste 3 dny v kuse a jestli to naskoci tak to poresila ta doba zhaveni. Bublinu sem v pruhledne hadicce nemel vubec zadnou natoz 2cm.
testasstreta
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 11 pro 2016, 09:39

Příspěvek od testasstreta »

testasstreta
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 11 pro 2016, 09:39

Příspěvek od testasstreta »

Tak to stalo dva dny venku, pres noc -20 ted sem to sel wtartovat teplota -9, filtr plny nafty, dlouho to zhavilo ale chytlo to na poprve! Nebylo to teda na drc ale docela v pohode. Takze prodlouzni zhaveni to poresilo... Akorat to zase vyfrklo brutalni oblak bileho dymu smrdici naftou (LOL)
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

žhavení je pro tdi jako tvrdý péro.. bez toho si prostě nezamr..., dnes jsem prodloužil taky dobu žhavení a i v -10 mi to chytlo na čistý trafo olej asi po vteřině, což je úspěch 8)
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Vyřešil jsem špatný studený start na tryskách sprint 764,na popud člena pavlin2 který psal něco kolem velkého množství nafty při startu a vymývání pístů.Pokud to někdo řešíte tak vám nepomůže přívod nafty bez bublin nebo jak tady píše prka odpor na čidlo chladící kapaliny.
Vyloženě se to při startování v mrazech projevovalo jak kdyby tam nešla nafta,pak se to rozkašlalo a vyletěl bílej oblak dýmu.Od teploty +10 to bylo na brnk.
Po předělání mapy,starty super a hlavně bez dýmu a zbytečného namáhání studenýho motoru.Ještě si myslím že už z výroby je to na serii zbytečně nakrmené.Má s tímto někdo zkušensti a chtěl by se podělit?
Původní mapa
Obrázek
Upravená
Obrázek
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Souhlasím s tím, že kvalitní úprava je to nejlepší co může pro motor být. Taková úprava se však jistě tvoří déle než dny a měsíce a proto je tak drahá. Přídavný odpor pro start se však dá v pohodě zvládnout za méně než 50 Kč a vlastními silami.
Jak jsem však výše psal, má motor při studeném startu málo paliva, pokud se po zvýšení startovací dávky nebo délky předžhavení start zlepší. Zejména když válce chytají jeden po druhém a z výfuku jde bílý kouř / tak jak uvádí výše testasstreta/.
" Ještě si myslím že už z výroby je to na serii zbytečně nakrmené"
Já si to vůbec nemyslím. Výrobce je nucen exhalačními předpisy, aby i start byl "ekologický". Proto se snaží do motoru vstřikovat co nejméně paliva. Soft je tvořen pro nový motor /všechny díly motoru jsou neopotřebeny/. Po ujetí asi 200 000 km však motor již není v takové kondici jako nový /zejména vstřikovací čerpadlo, startér a tlaky ve válcích /. Přidá-li se k tomu ještě nedokonalé přívodní vedení paliva do čerpadla /"bubliny" v průhledné hadičce od filtru k čerpadlu /, začínají být starty za nízkých teplot problémem.
Přebytek paliva při startu vypadá úplně jinak. Motor chytne najednou, dosti "natvrdo" a z výfuku se vyvalí černý kouř. Kdo viděl startovat například i Tatru 148 v dvacetistupňovém mrazu, tak to může potvrdit
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tatra právě v takové teplotě nechytla, paradoxně byly přímé vstřiky ve velkém mrazu v háji, Tatra měla výhodu, že měla bufík a mohla motor ohřát..U nás na podniku, když udeřily mrazy, Avie vůbec nestartovaly, S5t taktéž ,Trambusy a Tatry byly sice v garáži, ale chytatelnost byla mizivá , takže nastoupil tahač T 141, který chytil vždycky,/protože čím víc válců větší naděje/ a všechny skvosty roztáhl. Jediný, kdo měl zimu úplně na háku byl Stalinec s pomocným motorem. Přímý vstřik je bohužel přeceňován , bez pořádné komprese je v háji i on. Ale máš pravdu, všechna data a hodnoty dnešních motorů jsou nastaveny na stav 1A , který používají konstruktéři jako veličinu, od které vše odvozují. Ale musíme je omluvit, nastavená životnost na 200000 km je dodržena. A řeknu ti příklad, při startu předkomůrky/T3 1,6 D/ , která má kompresi ještě v normě nesmí majitel šlápnout na plyn, a motor chytne. Pokud startuje s plným plynem, /což většinou je fuk/tak točí a točí a jen to slibuje. Musí se přijít až za chvíli a pak bez plynu motor chytne a z výfuku se vyvalí to, co ty píšeš, černobílý neskutečný smrad a motoru se vyloženě uleví...Je "přechcanej". Ale na druhou stranu je to tak, že právě u Tatry se klikou na čerpadle navrzala do válců nafta těsně před startem, a motor chytil. Zákonitosti nejsou žádná sranda, a samozřejmě vliv na to má více činitelů..Tady to někdo píše, že motor chytne při minus 3 a už nechytne při minus 5 stupních...Samozřejmě vliv má i studený vítr, atd. Dle mého názoru je takhle ohraničená komprese, stačí opravit hlavu,/pokud je vše jinak o.k./ pak vše nandat zpátky a motor je jak vyměněný ...Je to prostě zapeklité... :)
nepropadat panice...
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

prka píše:Souhlasím s tím, že kvalitní úprava je to nejlepší co může pro motor být. Taková úprava se však jistě tvoří déle než dny a měsíce a proto je tak drahá. Přídavný odpor pro start se však dá v pohodě zvládnout za méně než 50 Kč a vlastními silami.
Jak jsem však výše psal, má motor při studeném startu málo paliva, pokud se po zvýšení startovací dávky nebo délky předžhavení start zlepší. Zejména když válce chytají jeden po druhém a z výfuku jde bílý kouř / tak jak uvádí výše testasstreta/.
" Ještě si myslím že už z výroby je to na serii zbytečně nakrmené"
Já si to vůbec nemyslím. Výrobce je nucen exhalačními předpisy, aby i start byl "ekologický". Proto se snaží do motoru vstřikovat co nejméně paliva. Soft je tvořen pro nový motor /všechny díly motoru jsou neopotřebeny/. Po ujetí asi 200 000 km však motor již není v takové kondici jako nový /zejména vstřikovací čerpadlo, startér a tlaky ve válcích /. Přidá-li se k tomu ještě nedokonalé přívodní vedení paliva do čerpadla /"bubliny" v průhledné hadičce od filtru k čerpadlu /, začínají být starty za nízkých teplot problémem.
Přebytek paliva při startu vypadá úplně jinak. Motor chytne najednou, dosti "natvrdo" a z výfuku se vyvalí černý kouř. Kdo viděl startovat například i Tatru 148 v dvacetistupňovém mrazu, tak to může potvrdit
Nemám nic proti ničemu,ale nesrovnávej tdičko s tatrů.Je to uplně někde jinde.Celou dobu se bavím o zástavbě trysek FB Sprint 764 na seriový motor ASV.Nevím co bys chtěl tvořit hodiny ba dny na softu z auta co je pomálu 20.let starý a je to všude profláklý.Prostě jsem tam měl moc nafty a proto to s většíma tryskama nechytalo-taky jsem si pořád myslel že je nafty málo nebo padá atd...A jinak teplé starty jsem řešil už před třemi lety upravením mapy kabelem za 1000kč na stahnutým winolsu a taky to nebylo tím že by nafty bylo málo..Tak nevím proč bych měl řešit nějaké dráty s přepínači odpory teplotních čidel navíc když se dá jednotka jednoduše přeflashovat.Neuraž se..Vím prko,jsi letecký inženýr a já blbý automechanik bez maturity co se tím ani neživí.
testasstreta
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 11 pro 2016, 09:39

Příspěvek od testasstreta »

ja bych si to snad i dokázal osoftit sám, osoftil sem si i Ducati a to jsem to nikdy předtim nedělal (noteeth) ale moje jednotka neni flashovaci a kupovat programator se mi fakt nechce. jediný co můžu je opravdu snížit startovací dávku a uvidí se zda se to zlepší nebo zhorší. taky bych řekl že většíma tryskama se tam dostane více paliva ale zase dost lidí co to,u rozumí mi napsalo že bílej kouř znamená málo paliva. já prostě nevím (wallbash) nicméně teď to startuje takže relé dodělávat nebudu (crazy)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Já se neurážím. Kolega testasstreta se hned v úvodu tématu ptal, zda by mu pomohl přídavný odpor k lepšímu studenému startu a já jsem mu napsal, že podle toho jak se jeho motor choval a mých zkušeností při startech s přídavným odporem /a nejen mých/ bych mu tento odpor doporučil.
Ty jsi vyslovil názor, že i v sérii se Ti to zdá překrmené a ptal jsi se zda s tím má někdo zkušenosti. Já jsem Ti podle svých zkušeností odpověděl, že to výrobce určitě nepřekrmil. Používal jsem i vysoké hodnoty odporu,abych zkreslil teplotu motoru pro ŘJ. I když jsem nasimuloval teplotu -39°C /více již nepadala i se zvyšujícím se odporem/, tak starty byly bezproblémové jak při záporných, tak kladných vnějších teplotách. Prostě se to nedalo "uchcát" a při startu vždy vyletěl z výfuku pořádný oblak černého dýmu. Pokud jsem však nepoužil žádný odpor, byl start stejný jako popisuje testasstreta. Posoudil jsem to také obecně, když jsem vzpomenul starty Tatry 148 za nízkých teplot, která jediná zůstávala na mrazu, protože v gráži již nebylo místo. Projevy byly podobné.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pánové neuražte se, ale copak o něco jde? Je to jen polemika, která může ukázat nějakou cestu nebo vůbec nic..Každý má své zkušenosti a názory, které ale mohou být úplně vedle..Mám zato, že více lidí víc ví a i nesprávný názor je názor. Člověk kolikrát mele kraviny a přitom si myslí, jaký je koumák. Mě osobně často taková polemika právě dokázala, že jsem vlastně úplně blbej. A co člověka nejvíc naštve, když po mnoha letech přijde na to, že něco dělal úplně blbě..A říká si, tolik času/a peněz/ jsi ztratil . ty vole, právě že jsi si byl naprosto jist... :)
nepropadat panice...
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

jericho-3 píše:Pánové neuražte se, ale copak o něco jde? Je to jen polemika, která může ukázat nějakou cestu nebo vůbec nic..Každý má své zkušenosti a názory, které ale mohou být úplně vedle..Mám zato, že více lidí víc ví a i nesprávný názor je názor. Člověk kolikrát mele kraviny a přitom si myslí, jaký je koumák. Mě osobně často taková polemika právě dokázala, že jsem vlastně úplně blbej. A co člověka nejvíc naštve, když po mnoha letech přijde na to, že něco dělal úplně blbě..A říká si, tolik času/a peněz/ jsi ztratil . ty vole, právě že jsi si byl naprosto jist... :)
Tak určitě máš pravdu v té polemice.Už nad tím bádám dlouho.Jenže hodně zim nemrzlo jak tuto tak jsem to přehlížel až teť mě to nedalo a bádal jsem nad tím.Prostě si za tím stojím.Po snížení dávky na start je to nebe a dudy.Brnk a jedu a ne jak dřív žu žu žužu a pak bílej dým jak kráva.A to žhavičky žhavily na 100%.Mět pájecí jednotku tak se na to taky vyseru.Ještě je zajímavé že když otevřu mapu pdčka tak je tam na start max33mg/ot a rotačka má 46mg/ot.Znalí softu na profi úrovni si to drží ,ti neporadí zadarmo.Nedivím se taky bych to nedával do světa ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“