
Mám Xsaru viz podpis. Vydává chroupavý zvuk (nebo tření kovů o sebe), které je slyšet hlavně při (i mírném) zatáčení doprava, kdy mam zařazenou rychlost a sešlápnutý pedál. Nejlépe to nasimuluju při 20km/h, zařazenou jedničkou, sešláplou spojkou a mírným zatáčením doprava.
Dělá to ale i při průjezdu pravou zatáčkou, kdy mám normálně zařazenou rychlost a spojku nesešláplou. Při průjezdu zatáčkou na neutrál to dělá jen někdy a mnohem potišeji. Občas to slyším i za běžné jízdy po rovince, více při nižších otáčkách, spíše takové šelestění.
Dále mi klape při prudším přidání nebo ubrání plynu či zařazení a přidání plynu. Přeřazení je občas hlučné. Při velmi nízkých otáčkách tam něco hodně rachtá (nebo pokud chci ve 40 zařadit 4). Občas auto vibruje při dojíždění k semaforu, pak se uklidní. Dále se jednou za čas stane, že při startování do kopce / z kopce něco klepne/bouchne zespoda auta. Dále mi auto po výměně předních tlumičů a jejich uložení začlo klepat na dírách (spíše pravá strana), dřív to nedělalo.
Chroupání se mi stalo cca od října (krátce po výměně na zimáky). Od srpna vyměněno: tlumiče KYB přední, zadní + uložení, tyčky stabilizátoru, uložení stabilizátoru, kulové čepy, čepy řízení, zadní silentbloky předních ramen, převodový olej, pravý horní silentblok motoru, silentblok motoru na převodovce. Pak tam jsou ještě dva spodní, který vypadají dobře.
Poslední týden to začlo být hlasitější. Dělá to hlasitěji za mrazu, pokud je pod nulou a auto studené. Pokud je třeba 5 nad nulou, dělá to mnohem potišěji, stejně tak když s tím hodinu jezdím. Mohlo by to dělat ložisko v kole? Dále mám podezření na převodovku, spojku (dvouhmotový setrvák tam asi nemám?), kloub nebo ložisko poloosy. Spojka je původní.
Řešil někdo něco podobného?
