Stránka 1 z 1
Bufik vs WEBASTO
Napsal: 04 úno 2017, 12:51
od VagiTDi
Zdarec
Měl bych dotaz, jakej je rozdíl mezi bufikem a WEBASTEM? Co mi může ohřívat co? Bufik je vždy na palivo (Nafta-benzin) a WEBASTO zase vždy na eletriku? Co z toho jde spustit na dálku? Má to i nějaký termostat? Že by se to třeba zapinalo a vypinalo podle teplot, ktery by byli nastaveny?
Napsal: 04 úno 2017, 12:53
od Ladas
webasto a eberspracher je výrobce slengově se tomu říká bufík a obojí může ohřívat buď vzduch a nebo i vodu podle toho co si vybereš za systém..
Napsal: 04 úno 2017, 20:48
od VagiTDi
Určitě? Není v tom víc rozdílů?
Napsal: 04 úno 2017, 21:06
od favo
Hele bufík je slengový název pro nezávislé topení a ty se dělí na dva typy, jak psal Ladas, které ohřívají vodu v motoru a ty které jen ohřívají vzduch proudící do kabiny.
Obojí funguje na palivo, naftu nebo benzín.
Ty co ohřívají vodu v motoru umí, pokud jsou plně nazávislé i spustit ventilátor vzduchu a ohřát i vnitřní prostor kabiny. Též se dají spouštět i dálkově.
Můžeš mít i jen takzvaný přihřívač, který funguje naprosto stejně a v podstatě je to stejný zařízení, ale není plně nezávislý, takže ke své činosti potřebuje aby motor běžel.
Neobsahuje totiž vodní čerpadlo, takže neumí cirkulovat vodu v okruhu.
Též neumí spouštět samostatně ventilátor vzduchu.
Snad je to napsáno dost srozumitelně.
Samozřejmě jsou i elektrické vložky v topení, které díky odporovému drátu umí ohřívat vzduch proudící do kabiny, aniž by topení bylo již ohřáté od motoru. Mají to třeba dvojkové octávie a další.
Napsal: 04 úno 2017, 21:44
od VagiTDi
Takže existuje zařízení, které já na dálku aktivuji a ohřeje mi motor i kabinu zároveň? To bude i HODNĚ složité na eletriku ne? Když to bude mít svoje čerpadlo co honí vodu, ještě si to zapně ventilátor...Bude to mít nějakou svou říd.jednotku? A ke, které jednotce tu jednotku připojím?
Napsal: 04 úno 2017, 23:10
od TDI tech
Ako pisu ostatny, bufik je ludovy nazov pre nezavysle kurenia PAL. Teplovodne nema ziadnu zlozitu elektriku. Montaz je pracnejsia, kedze sa musis napojit na vodny okruh motora pre radiator a el. vodne cerpadlo a ventilator kurenia. Vyhody su vsak podstatne hlavne v tom, ze prakticky nestartujes studeny motor, ale vzdy uz predohriaty na urcitu teplotu. Takisto aj interier auta je prijemne vyhriaty a rozmrznute okna.
Napsal: 05 úno 2017, 20:42
od favo
Složitost montáže je závyslá od toho do jakého auta jej montuješ.
Pokud je to nějaká moderní mrdka, která potřebuje i k zapnutí ventilátoru vlastní řídící jednotku, a takových jednotek je v autě víc jak žárovek, tak potom je lepší to nechat na odborníkovi, ale podle toho musíš zvolit i model nezávislého topení a ty nejsou zadarmo.
Třeba do nového Golfu 7 TDi si výrobce účtuje doplatek cca 47 000,- za bufík, který tam prdnou přímo při výrobě.
Do aut jako Golf 4 /Octávia 1 je montáž relativně jednoduchá, ale i tak musíš vědět co a jak kam zapojit.
Jen pro představu, takhle nějak to vypadalo když jsem bufík do svého auta montoval já.
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=9
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=9
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=6
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=8
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=6
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=6
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=6
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=9
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=9
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=9
Napsal: 06 úno 2017, 17:40
od stanomx
niekto tu pisal ze napojil naftu k bufiku na PDčku priamo z filtra, alebo nadrže netušim v motorovom priestore, že sa to tak nemá, ale ajtak to funguje normálne, je to pravda?
Napsal: 07 úno 2017, 10:29
od VagiTDi
A jaký ty topení by jste mi doporučili do Octavie II?
Chtěl bych, aby mi to ohřívalo vodu i kabinua já to mohl zapínat na dálku...Jde v tom i nastavit, že třeba když jezdím do práce na 8hod a vyrážím kolem pul 8., aby to začlo topit už v 7? A jak dlouho trvá ohřát motor 2.0TDi + kabina když auto stálo v noci v -5stupních?
Napsal: 07 úno 2017, 12:39
od L
No abych nevařil z vody, doporučil bych ti na základě osobní zkušenosti Webasto Thermo Top C a k němu ovladač Telestart T100. Umí přesně to, co potřebuješ. Měl jsem ho v Passatu a byl jsem spokojenej. Jediná nevýhoda- sice se to dokáže vypnout při podpětí baterky, ale v praxi se mi párkrát stalo, že teplo sice bylo, ale nenastartoval jsem

Napsal: 07 úno 2017, 17:26
od VagiTDi
A kolikátku k tomu 2.0TDi + to topení musím mít baterii? Víc jak 100Ah?
A jak to WEBASTO vevnitř vlastně funguje?
Napsal: 07 úno 2017, 19:02
od stanomx
L píše:No abych nevařil z vody, doporučil bych ti na základě osobní zkušenosti Webasto Thermo Top C a k němu ovladač Telestart T100. Umí přesně to, co potřebuješ. Měl jsem ho v Passatu a byl jsem spokojenej. Jediná nevýhoda- sice se to dokáže vypnout při podpětí baterky, ale v praxi se mi párkrát stalo, že teplo sice bylo, ale nenastartoval jsem

ja by som šiel do trakčnej batérie pre webasto, odpojenej od odkruhu, iba napojené na altík nech ju dobíja po štarte
Napsal: 07 úno 2017, 19:38
od zyp
VagiTDi píše:A kolikátku k tomu 2.0TDi + to topení musím mít baterii? Víc jak 100Ah?
A jak to WEBASTO vevnitř vlastně funguje?
Funkce nezávislého teplovodního topení je, zjednodušeně řečeno, taková, že ve spalovací komoře se spaluje nafta-benzín. To ohřívá vodu, kterou čerpadlo prohání vodním okruhem auta, takže i topením v kabině. A pokud umí jednotka sepnout i ventilátor v kabině, tak ti to žene teplý vzduch dovnitř.
Těch topení je na výběr více. Do O2 se dá použít v podstatě jakékoliv NT z koncernu. Nebo jakékoli analogové topení, kterému stačí + - a nafta.
Nechci se tě nějak dotknout, ale podle toho jak se tady na topení ptáš, tak předpokládám, že si spíš necháš namontovat, než aby ses do toho pouštěl sám.
Takže ten kdo by ti to případně montoval by ti měl poradit jaké NT zvolit.
Od Webasta bych to viděl třeba na Thermo Top C nebo V. Ty se však ještě dělí na plnohodnotné topení a přihřívače. Samozřejmě že i přihřívač se dá předělat na plnohodnotné topení, ale je to vše o penězích.
Ale celkově se připrav, že to není právě nejlevnější záležitost.
Napsal: 07 úno 2017, 20:05
od Ladas
mám eberspracher D4VSC a nemůžu si stěžovat super hračka...