
vstřikovací čerpadlo 1.5D
Moderátoři: šulda, Moderátoři
vstřikovací čerpadlo 1.5D
Čau, na P106 1.5D mi prolíná nafta na čerpadle Lucas v místech té páčky uprostřed viz obrazek. Víte někdo k čemu to je ? Popř. můžu to povolit a přetěsnit (tuším ze tam budou jen "O" kroužky) 

Pokud jsi aspoň trochu manuálně zručný a chce se ti do toho, tak to zkus rozebrat a dávej si při tom pozor, aby ti nějaké perko nevystřelilo, nebo něco nevypadlo, apod. Taky předpokládám, že tam bude O kroužek, ale Lucase neznám, nikdy jsem ho nerozebíral a když byl nějaký problém, nahradil jsem ho vždy Boschem a Lucas šel rovnou do šrotu.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Chlap, co mi dělá čerpadla říká, že pokud je Lucas seštelovaný tak, jak má být, tak je motor "ostřejší", má o trochu větší výkon a o pár decek menší spotřebu, než Bosch. Ale je hodně choulostivý a pokud chceš ještě třeba jezdit na friťák, tak radši Bosche, který není zdaleka tak háklivý a je skoro blbuvzdorný.
Na 1.5D dával Peugeot Lucase i Bosche. Jaký máš konkrétní typ motoru?Bosche bych sháněl, až začne Lucas opravdu zlobit, nebo se ti vysype. Nebo kdyby šel někde okolo za dobrou cenu. Zatím jezdi, jen bych vyměnil ten O kroužek, je to určitě levnější, než celý Bosch i se vstřikama
Edit: Ten O kroužek dej určitě z Vitonu (označení materiálu FKM, nebo FPM)-nebude stát o moc víc a vzhledem k biosračkám v naftě, ti i vydrží o hodně déle, než obyčejné NBR, které ztvrdne.
Na 1.5D dával Peugeot Lucase i Bosche. Jaký máš konkrétní typ motoru?Bosche bych sháněl, až začne Lucas opravdu zlobit, nebo se ti vysype. Nebo kdyby šel někde okolo za dobrou cenu. Zatím jezdi, jen bych vyměnil ten O kroužek, je to určitě levnější, než celý Bosch i se vstřikama

Edit: Ten O kroužek dej určitě z Vitonu (označení materiálu FKM, nebo FPM)-nebude stát o moc víc a vzhledem k biosračkám v naftě, ti i vydrží o hodně déle, než obyčejné NBR, které ztvrdne.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Tak dle Peugeot Service Boxu se motory VJZ dávaly do 106 starších i novějších a v obou verzích s Boschem i s Lucasem. Takže pokud budeš chtít časem překopat na Bosche, tak by neměl být problém.
Jestli chceš, můžu se ti podívat podle VINka, jaké vstřikování bylo origo v tvém autě. Pošli mi případně SZ.
Jestli chceš, můžu se ti podívat podle VINka, jaké vstřikování bylo origo v tvém autě. Pošli mi případně SZ.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pepe 276 to napsal přesně, tohle se o Lucasu říká, a já taky jsem do něho nechtěl jít, když tekla nafta pod hřídelkou páky plynu. Ale pak jsem zjistil, že to jde snáz než u Bosche, takže se neboj..Lucas má takovou "vlastnost", že pochopení jeho funkce je obtížné.. A nemá dané momenty, kdy mechán pozná kdy má "momenty" vstřiku.Při točení s ním je to kafemlejnek a při určování jeho montáže do vozu /pokud není jasně daná poloha např. kolíkem / je to loterie..Proto ho také osobně nemám rád, ale samozřejmě vlastní neznalostí nelze posuzovat vlastní funkci..A také má nevýhodu, že se sám neodvzdušní jako Bosch, je s ním větší "sranda".Sám jsem se považoval za vola, když jsem jej nechal opravit a při otázce, "co mu vlastně bylo" jsem podle obličejů Lucas mechánů a toho, že každý řekl něco jiného pochopil, že mu nebylo nic, ale že vina byla na mechánovi a jeho neodbornosti-což jsem byl já... 

nepropadat panice...