Ahoj, má prosím niekto skúsenosti so servom na Citroen C3? (r. 2003, 1,4 benzín) Vraj tak raz za týždeň-dva prestane z ničoho nič fungovať, po vypnutí a znovunaštartovaní zas posilňuje. Keď som to pozeral tak posilovač išiel normálne, v pamäti bola chyba 5404 – El. power steering motor intermitent, zmazal som to a zatiaľ sa neobjavila. Motor podľa meraných hodnôť berie prúd 20-40A podľa záťaže čo by malo byť OK, snímač momentu sa zdá byť OK, signál o rýchlosti tam je... Skúsim to ešte pomerať paralerne a pozrieť či nie je niekde vyhnitý konektor/káble ale asi aj tak prd zistím keď to stále ide, len raz za čas to náhodou prestane fungovať a ani to s ničím nesúvisí (dážď, zima, teplo)
Odchádzajú tieto motorčeky často alebo je tam iný zádrhel? Pomôže jedine výmena? Keby ma niekto vedel nakopnúť správnym smerom budem rád, alebo aj keby niekto mal 100% funkčné riadenie pošlite ss. Dík
Citroen C3 I - servo
Moderátoři: šulda, Moderátoři
prvně kontrola elektroinstalace,konektorů ty velké zápojnice ), pokud nepomůže, servo se dá rozebrat - je to v podstatě jen elektromotor s čerpadlem, má to normálně rotor jako třeba starter, vyčistit, vyškrábat drážky,nový uhlíky a je to
nový čerpadlo stojí nesmysl, starší sázka do loterie
co si pamatuju tak to bylo nějak zapertlovaný/zalisovaný ale rozebrat to nakonec šlo
nový čerpadlo stojí nesmysl, starší sázka do loterie
co si pamatuju tak to bylo nějak zapertlovaný/zalisovaný ale rozebrat to nakonec šlo
Dík Romane, ale to je čisto elektrické servo, nie elektrohydraulické ako malo Saxo alebo Fabia I teda čerpadlo tam nie je. Ten elektromotor je priamo na hrebeni. RJ to má pri baterke tak pozriem tú kabeláž najskôr alebo to skúsim pomerať skopom či niečo podozrivé nezbadám ale fakt neviem... Najhoršie že to prestane ísť náhodou, len raz za čas. Ešte rozmýšlam že ten motorček skúsim zhodiť a donesiem ho borcovi čo mi robieva štartéry/alternátory čo na to povie. To riadenie je celkom pálka (aj repas) a zas z vrakáča sa mi tam moc nechce dávať.
Měl jsem ten samý problém, posilovač najednou přestal posilovat a po zastavení a znovunastartování zas jelo jak má. Nakonec trvalo i 3 dny než se znovu uráčilo. Zkušený elektrikář v servise hned věděl kam sáhnout, takže za hoďku jsem odjížděl s opraveným vozem a již půl roku jde řízení hladce jak má. Byl jsem přítomen u opravy takže Vám mohu sdělit popis opravy.
Za akubaterií je umístěna ř.j. řízení ze které postupně vytahal všechny 3 konektory, napružil a pročistil sprejem kontakty. Pak je tam vlevo od té ř.j. ještě jedna patice propojující kabely a tu vyčistil taktéž, říkal že má nekvalitní piny že právě tahle asi byla na vině. Tak tolik moje poznatky. Doufám že jsem Vám pomoh a nebudete muset investovat do složitější opravy. Mám C3, 1.4Hdi r.v. 2008.
Za akubaterií je umístěna ř.j. řízení ze které postupně vytahal všechny 3 konektory, napružil a pročistil sprejem kontakty. Pak je tam vlevo od té ř.j. ještě jedna patice propojující kabely a tu vyčistil taktéž, říkal že má nekvalitní piny že právě tahle asi byla na vině. Tak tolik moje poznatky. Doufám že jsem Vám pomoh a nebudete muset investovat do složitější opravy. Mám C3, 1.4Hdi r.v. 2008.
No tak som to dneska pozeral, mal som vonku aj samotnú RJ, piny vyzerajú dobre tak som ich akurát napružil a nastriekal. Do samotného motora sú napájacie káble zaliate teda sa to nedá odpojiť a idú v plastovej chráničke až do RJ takže jedine tam že by bola zrada ale meral som napájanie a aj prúd motora kliešťami a skopom a nič podozrivé som nezbadal. Inak odvtedy čo som tú chybu 5404 vymazal tak to ževraj už fungovalo stále, tak uvidíme.