Stránka 1 z 1

2.2HDI - příliš vysoký tlak turba

Napsal: 15 kvě 2017, 21:10
od macman
zdravím vespolek...

měl jsem u Citroena C8 vadné turbo.. Vůle byla tak 0,5cm do stran, takže vylámané lopatky turbíny i kompresoru, olej v intercooleru...

Koupilo se nové vyvážené srdíčko a mechanik mi ho namontoval.. Prý výfukovou část nechal na autě, vymontoval dmychadlo se středem, vyměnil za nové a namontoval zpět...

Momentálně mám problém s příliš vysokým tlakem turba.. I při pomalé jízdě do mírného kopce ukazuje regulace 5% a stejně je tam o 500mbar více než by mělo být.. Pří ráznějším stisknutí plynu vyskočí okamžitě chyba motoru...

Dočetl jsem se o možném problému s membránou swirl.. Kontroloval jsem a swirl se hýbe..

Takže v čem může být jádro pudla??

a/ Může být nový střed vadný?? (made in china) Ale dávalo by vadné turbo příliš vysoký tlak???

b/ Zaseklé ovládání variabilní geometrie.. Je pravděpodobné, že staré turbo si o lopatky toho vysouvacího věnečku škrtlo.. ale prý na něm nebylo znát žádné poškození.. Když má omezit tlak, mají být ty plošky vysunuté, nebo zasunuté??? A hlavně.. jaká je výchozí poloha?? Tím myslím při vypnutém motoru.. vysunuté, nebo ne?? Prý byly vysunuté..

c/ Jiná chyba v autě, která třeba oddělala to staré turbo???

Dík za rady..

P.S. Mechanik, co to dělal je kamarád a nechtělo se mu do toho.. Trošku jsem ho překecal, takže řešení typu reklamovat, ať mi vrátí funkční auto není zcela vhodná.. Spíše ho chci nasměrovat, aby to dal dokupy..Obrázek

Napsal: 16 kvě 2017, 08:53
od roman1648
turbo ven a nechat udělat odborníky
nějaký měnění středu ještě navíc na autě je pěkná blbost
není to jen o novým středu ale celým vyčištění a seřízení baňky
nedivím se že se mu do toho nechtělo, já bych tě s tím poslal do háje hned... ;)

Napsal: 16 kvě 2017, 11:31
od Tommy TDI
Ať projde vedení podtlaku,tohle turbo je regulované opačně-malý podtlak velký plnící tlak,hodně podtlaku nejede to, skontloruj jestli není ko akumulátor podtlaku.

Napsal: 16 kvě 2017, 17:04
od macman
Ten akumulátor podtlaku by to hypoteticky mohl být... Když jsem chtěl vyzkoušet ovládání SWIRL a TURBA přes diagnostiku, tak postup jsem pochopil že motor má běžet 15s, aby se udělal podtlak, pak vypnout a udělat test prvku... Vyzkoušel jsem to několikrát a ani jeden se nehne... Takže jako by po vypnutí motoru hned zmizel podtlak

Pokud nastartuju, vidím že SWIRL se hýbe a byl jsem dnes na jámě a regulace turba se taky zasouvá... jestli se zasouvá včas a o správný krok nedokážu posoudit, ale hýbe se to...

macman

Napsal: 28 kvě 2017, 09:56
od Verticulus
Měl jsem podobný problém diagnoza říkala vysoký tlak turba a při sešlápnutí plynu to skočilo do nouzáku po nekonečném hledání jsem zjistil nařízlou nebo nakouslou hadičku podtlaku přešel bych hadičky podtlaku a mentbránové ovladače je dobré si na to sehnat podtlakovou pistoli s budíkem