V pravotočivé zatáčce přibržduje pravé zadní kolo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Roy Jones jr.
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 28 říj 2010, 07:52
Odpovědi: 0

V pravotočivé zatáčce přibržduje pravé zadní kolo

Příspěvek od Roy Jones jr. »

Ahoj. Na oktavce mi v pravotočivé zatáčce přibržduje pravé zadní kolo (kotouč je slyšet jak drhne). Může to dělat špatné uložení zadní nápravy nebo tlumič? Nic jineho mě nenapadá..začalo to dělat z ničeho nic. Vloni nové tlumiče,pera,kotouče i desky.
Opel Astra J sports tourer 1.7, 81kw, 2014
Kia Ceed combi, 1.4, 80kW, 2009
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

ložisko
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Roy Jones jr.
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 28 říj 2010, 07:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roy Jones jr. »

Je to takovy šustivý zvuk jak kdyby destička lehce drhla o kotouč. Ložisko by mělo být slyšet (hučet) při zatížení kola? V pravotočivé je pravé zadní odlehčeno..
Opel Astra J sports tourer 1.7, 81kw, 2014
Kia Ceed combi, 1.4, 80kW, 2009
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Radiální ložisko v kole je složené prakticky z dvou ložisek, což znamená, že při odlehčení kola v zatáčce je zatížena druhá půlka ložiska ..Proto se kolikrát tak obtížně určuje , které ložisko na kterém kole je na vině hučení..Záleží, která půlka ložiska odešla..Proto taky ložisko vydává zvuky na jednu stranu nebo i naopak .. . Senioring 1 má pravdu, budeš muset vyměnit ložisko v kole..
nepropadat panice...
Roy Jones jr.
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 28 říj 2010, 07:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roy Jones jr. »

ok díky
Opel Astra J sports tourer 1.7, 81kw, 2014
Kia Ceed combi, 1.4, 80kW, 2009
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5059
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Když kolo nadlehčíš,nesmí mít vůli. Má-li,pak vyměnit.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Zodvihni zadok a pri zabraní za gumu , nesmie byť žiadna citeľná vôľa v horizontálnom ani vo vertikálnom smere. Pri otáčaní kolesom nesmieš počuť iné zvuky ako jemné šušťanie ložiska .Obe kolá sa musia otáčať ľahko , bez zreteľného odporu . Všetko iné je zlé .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Roy Jones jr.
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 28 říj 2010, 07:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roy Jones jr. »

Tak vůle na kole žádná. Může z nějakého důvodu v zatáčce drhnout destička o kotouč?
Opel Astra J sports tourer 1.7, 81kw, 2014
Kia Ceed combi, 1.4, 80kW, 2009
TomKala222
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 12 led 2015, 13:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od TomKala222 »

já měl něco podobnýho (O1 rv2000, ASV kombi)
na rovince OK, jakmile nastala pravotočiva či levotočiva zatáčka začalo zadní pravé kolo jakoby "hučet" provedl jsem výměnu kotoučů + destiček a OK.
ale může to být jiný případ
Škoda Octavia Combi, L@K 1.9 TDI 81kW - ASV , rv. 2000
Škoda Octavia II. facelift, 2.0 TDI 103kW - CFHC, rv. 2012
Škoda Octavia II. facelift, 1.6 TDI 77kW CAYC, rv. 2011
Škoda Octavia III. facelift 1.6 TDI 85 KW, rv. 2018
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Najbežnejšou príčinou pribrzďovania zadných kolies je ručná brzda , ktorá zostáva visieť aj po odbrzdení . Toto by mohlo byť príčinou zvukov.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Nedre ti tam brzdovy stit o kotouc?Neni blizko kotouce?
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Alexx101
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 23 kvě 2017, 10:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Alexx101 »

Ahoj, demontuj brzdiče a nejlépe demontuj i třmeny a pilníkem je pořádně očisti na čistý kov a mázni měděnkou. To samé na destičkách. Někdy jsou dost pevně utemované díky rzi a nepřesné výrobě, zůstávají vyset ve třmenu. Překontroluj vodící čepy na třmenech a očisti je kartáčem do hladka a mázni musí se v pouzdrech volně klouzat. Zkus zatočit zpět písky brzdičů. Musí jít relativně lehce popřípadě stříkni pod prachovku WDčko to pomáhá, aby jsi měl jistotu, že se po uvolnění brzdového pedálu vrací kousek zpět a tím uvolní destičky. Indikátor neuvolňujících se destiček je namodralý kotouč. Překontroluj destičky jestli nejsou sjeté nakřivo je to známka toho, že je jeden vodící čep zarezlý a nehýbe se. Překontroluj mezeru a čistotu mezi kotoučem a krycím plechem. Překontroluj jestli klíče ruční brzdy fungují po celém rozsahu a nezůstávají zaseklé před dorazem a do finále překontroluj funkčnost lanovodů jestli se pohybují volně. Počítám s tím ,že ložisko jsi překontroloval a jsi si jistý že je OK.
Automechoš s vlastním malým servisem s 25letou praxí v oboru.
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Alexx101 píše:Ahoj, demontuj brzdiče a nejlépe demontuj i třmeny a pilníkem je pořádně očisti na čistý kov a mázni měděnkou. To samé na destičkách. Někdy jsou dost pevně utemované díky rzi a nepřesné výrobě, zůstávají vyset ve třmenu. Překontroluj vodící čepy na třmenech a očisti je kartáčem do hladka a mázni musí se v pouzdrech volně klouzat. Zkus zatočit zpět písky brzdičů. Musí jít relativně lehce popřípadě stříkni pod prachovku WDčko to pomáhá, aby jsi měl jistotu, že se po uvolnění brzdového pedálu vrací kousek zpět a tím uvolní destičky. Indikátor neuvolňujících se destiček je namodralý kotouč. Překontroluj destičky jestli nejsou sjeté nakřivo je to známka toho, že je jeden vodící čep zarezlý a nehýbe se. Překontroluj mezeru a čistotu mezi kotoučem a krycím plechem. Překontroluj jestli klíče ruční brzdy fungují po celém rozsahu a nezůstávají zaseklé před dorazem a do finále překontroluj funkčnost lanovodů jestli se pohybují volně. Počítám s tím ,že ložisko jsi překontroloval a jsi si jistý že je OK.

Podrobnejší návod si nemohol dostať !
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Roy Jones jr.
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 28 říj 2010, 07:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roy Jones jr. »

Perfektní..díky :) Tohle vše už jsem dělal..tedy kromě té měděné pasty. Píšeš překontroluj ložisko..jak? Kolo vůli nemá.
Opel Astra J sports tourer 1.7, 81kw, 2014
Kia Ceed combi, 1.4, 80kW, 2009
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5059
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Roy Jones jr. píše:Perfektní..díky :) Tohle vše už jsem dělal..tedy kromě té měděné pasty. Píšeš překontroluj ložisko..jak? Kolo vůli nemá.
Dle tebe všechno dobrý a dělá to stále.
Tak to už to dej odborníkům.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“