Stránka 1 z 2
VOLNOBEZNA DAVKA
Napsal: 24 zář 2007, 16:11
od DanecekHr
Da se nejak zvysit a kde a jak prosim
Re: VOLNOBEZNA DAVKA
Napsal: 24 zář 2007, 16:44
od kevino
DanecekHr píše:Da se nejak zvysit a kde a jak prosim
co to je volnobezna davka ? myslis volnobezne otacky motora alebo startovaciu davku cerpadla ?
ozaj a co je to za auto ? typ motora ?
Napsal: 24 zář 2007, 17:39
od Tomasvw
toto som tu nasiel :
[Vyberte]
[01 - Motor]
[Login - 11]
vložte 12233 abyste aktivovali speciální nastavení,
[Udělat]
[Úprava - 10]
Vložte „číslo kanálu“
Vložte „návrh“ nové hodnoty do pole „nová hodnota“
[Test]
Pozorujte „testovací hodnotu“, abyste se přesvědčili, zda je akceptovatelná
[Uložit]
Kanál 1: vstřikované množství paliva:
- zkontrolujte vstřikované množství při volnoběhu, motor zahřátý a všechna zařízení spotřebovávající výkon vypnutá
- norma je 2.5 až 9 mg/h
- jestliže máte s rozjezdy problémy, můžete zvýšit množství na 3-4 mg/h
- pro jemné zvýšení odezvy plynu můžete vyzkoušet snížení hodnoty
Kanál 2: rychlost motoru na volnoběh
- sériové nastavení by mělo být 32768 (asi 903 ot./min)
Kanál 3: EGR
- pro snížení doby EGR, zvyšte číslo na nejvyšší možnou hodnotu (typicky 33768)
- toto sníží zanášení sacího potrubí a zredukuje kouř
dávka
Napsal: 13 lis 2007, 21:43
od kodajz
a jde tahle volnoběžná dávka zvýšit u mechanického čerpadla? Mám Berlingo s čerpadlem Bosch ze starého ZX a když na volnoběh točím volantem tak se mi sníží volnoběžné otáčky na hranici chcípnutí, když zapnu ventilátor tak někdy i chcípne motor. Musím mít nastaveno volnoběh na 1100 ot a pak to nechcípe. Jízda je v pohodě.
Napsal: 14 lis 2007, 14:30
od Tomasvw
neviem jak vyzera cerpadlo na zx,ale malo by to ist posunutim dorazu na plynove lanko na cerpadle,alebo jemným pridaním na nafte tým šrobikom na boku. -teda az je to priblizne take cerpadlo jak bosch co sa daval do vw.
Napsal: 14 lis 2007, 18:12
od tomáš karbus
pkud nemá ze strany od motoru takovou kotvičku, kterou se to vymezuje dvěma šrouby, tak spíš zkus tak o čtvrt otáčky přidat tim šroubem co je zpředu na víčku čerpadla a je aretován matkou na 13. klíč a má z předu drážku na šroubovák (toč ve směru do prava)
čerpadlo
Napsal: 14 lis 2007, 22:53
od kodajz
čerpadlo je vzhledově i funkčně jako v VW. Je to plný manual, jen číslo už není k přečtení. šroubkem zezadu nad vysokotlakou částí se přidává nafta (už jsem přidal), sytič funguje, kotvička na přidání startovací dávky paliva je taky dobře nastavená, jen nevím na co je šroubek který je taky zaaretovaný maticí, teď nevím jestli 13 klíč, ten šroubek je ze strany řemenice kterou pohání rozvoďák (tím mám točit?). Jinak čerpadlo fičí super, do 4000 otáček se motor vytočí jakoby nic, jen ten volnoběh, jakoby to čerpadlo nevědělo, že motor chvíli dožhavuje-jak vypne dožhavování, otáčky se automaticky zvýší, když točím volantem při volnoběhu, otáčky mi klesnou z 1100 (tolik musím mít nastaveno) na 500 i méně. Jo a na volnoběh docela třískají trysky, po lehkém vytočení klid a krásný dieslový zvuk (že by ještě krátký předvstřik?) a nebo že by jsem měl čerpadlo z menšího obsahu? Předem dík za pomoc.
Napsal: 15 lis 2007, 16:04
od Obelisek
co to je volnobezna davka ? myslis volnobezne otacky motora alebo startovaciu davku cerpadla ?
No Kevino, on se ptal spravne .Volnobezna davka a volnobezne otacky neni totez.Volnobezna davka je na kanale 1 volnobezne otacky kanal 2 starovaci davka kanal 5
Napsal: 15 lis 2007, 16:16
od Tomasvw
Obelisek píše:co to je volnobezna davka ? myslis volnobezne otacky motora alebo startovaciu davku cerpadla ?
No Kevino on se ptal spravne .Volnobezna davka a volnobezne otacky neni totez.Volnobezna davka je na kanale 1 volnobezne otacky kanal 2 starovaci davka kanal 5
to mas pravdu, ale teraz sa tu hovori o mechanickom cerpadle... takze ziadne kanly...
Napsal: 15 lis 2007, 16:22
od Obelisek
Jasny, ja jen aby to nekoho nepletlo

Napsal: 16 lis 2007, 14:15
od kodajz
chlapi nikdo nic? Tak aspoň na co je ten šroub zepředu čerpadla, pokračuje dovnitř čerpadla oskou a je na ni nějaký rotační člen s ozubením pak 4 nějaké zvláštní "udělátka" a konec té osky se opírá o složitou páčku uvnitř a ta je dole napojená na kroužek na ose od vačky. Co když tuhle osičku vrchní zašroubuju víc do čerpadla? Ovlivní to nějak tlak v nízkotlaké části? Kruci jsem z toho jelen, nikde na netu není přesný popis funkce Bosch VE čerpadla v češtině. Dík za pomoc.
Napsal: 09 pro 2007, 18:06
od jogofogo
Chlapi potreboval by som radu.
Potreboval by som upravit volnobeznu davku paliva.
Fakta:
Fabia 1,9 TDI PD - ATD (101 k), menil som vstrekovace z BLT (130 k) a este nie je upravena volnobezna davka paliva. Tu predpokladam potrebujem znizit, lebo po zmene vstrekovacov mi dava 1,1 l/h a spotreba podla palubaku klame cca o 1 l (ukazuje viac)
Mam Vag 304 CZ
Prosim o postup jak na to.
DIKY DIKY DIKY

Napsal: 10 pro 2007, 17:43
od jogofogo
Nievie nikto?

Napsal: 10 pro 2007, 21:02
od Obelisek
Myslim ze postup je stejny jak o kousek vejs pise Tomasvw na kanalu jedna se upravuje volnobezna davka paliva.
Napsal: 10 pro 2007, 21:28
od Huml
jogofogo píše:Nievie nikto?

na PD to nejde
