
Koupil jsem od kamaráda C5 s motorem RFJ (klasika 2.0 16V, ale plně elektronická škrtící klapka + fázový posun vaček VVT), kterýmu došla trpělivost s autem... porůzna navštěvoval různé servisy a jak jednotlivé problémy ubývaly, jiné se objevovali...
Poslední hřebíček do rakve bylo to, že ihned po preventivní výměně rozvodů začaly klepat hydroštely, a po výměně lamda sondy za čas motor skočil do nouzáku se sníženou účinností katalyzátoru...
V současné době nezávisle na teplotě jeden den hdyroštěly klepu a druhý den má motor krásný zvuk... Někdy jsou slyšet se studeným motorem a po zahřátí zmlknou, jiný den je to obráceně..
Navíc v poslední době se brutálně zhoršila díra v plynu po nastartování.. Takže jakmile se nastartuje auto, absolutně nejde do otáček, dusí se, plyn prakticky nereaguje... Nakonec auto zdechne a po druhém nastartování je vše naprosto v pořádku, může se ujet jakákoliv vzdálenost a závada se projeví zase až při dalším startu..
Takže:
Chtěl jsem vyčistit škrtící klapku a je jak nová - pravděpodobně někdo čistil předemnou...
Napíchl jsem auto a vykazuje následující anomálie...
úhel posunutí vačkového hřídele na volnoběh ukazuje kolem 30, podle nápovědy lexie by tam mělo být 3 stupně.
v otáčkách kolem 3000 by měla být hodnota kolem 30 a je ve skutečnosti 50 stupňů.. Co to znamená?? funguje blbě ten fázový posun, nebo to může indikovat skočené rozvody??? (respektivě blbě složené, pak by to i vysvětlovalo klepající hydroštěly po výměně rozvodů)
Nemám žádnou zkušenost s benzínama, takže je normální, že první lambda dokolečka stoupá od 300mV do 1000mV a pak spadne zase na 300mV a pořád se to opakuje.. Zatímco druhá lambda stoupá od 300mV do 700mV s tím že když má první lambda nejméně, druhá má nejvíce a naopak???
Takhle to vypadá, že se motor snaží něco uregulovat a moc se mu to nedaří...
Co s tím??