Citroen C5 2.0i 16V RFJ - všeobecné problémy s motorem...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42
Odpovědi: 0

Citroen C5 2.0i 16V RFJ - všeobecné problémy s motorem...

Příspěvek od macman »

Doufám, že DP forům zvládne i problém s benzínem.. :-)

Koupil jsem od kamaráda C5 s motorem RFJ (klasika 2.0 16V, ale plně elektronická škrtící klapka + fázový posun vaček VVT), kterýmu došla trpělivost s autem... porůzna navštěvoval různé servisy a jak jednotlivé problémy ubývaly, jiné se objevovali...

Poslední hřebíček do rakve bylo to, že ihned po preventivní výměně rozvodů začaly klepat hydroštely, a po výměně lamda sondy za čas motor skočil do nouzáku se sníženou účinností katalyzátoru...

V současné době nezávisle na teplotě jeden den hdyroštěly klepu a druhý den má motor krásný zvuk... Někdy jsou slyšet se studeným motorem a po zahřátí zmlknou, jiný den je to obráceně..

Navíc v poslední době se brutálně zhoršila díra v plynu po nastartování.. Takže jakmile se nastartuje auto, absolutně nejde do otáček, dusí se, plyn prakticky nereaguje... Nakonec auto zdechne a po druhém nastartování je vše naprosto v pořádku, může se ujet jakákoliv vzdálenost a závada se projeví zase až při dalším startu..


Takže:

Chtěl jsem vyčistit škrtící klapku a je jak nová - pravděpodobně někdo čistil předemnou...

Napíchl jsem auto a vykazuje následující anomálie...

úhel posunutí vačkového hřídele na volnoběh ukazuje kolem 30, podle nápovědy lexie by tam mělo být 3 stupně.
v otáčkách kolem 3000 by měla být hodnota kolem 30 a je ve skutečnosti 50 stupňů.. Co to znamená?? funguje blbě ten fázový posun, nebo to může indikovat skočené rozvody??? (respektivě blbě složené, pak by to i vysvětlovalo klepající hydroštěly po výměně rozvodů)

Nemám žádnou zkušenost s benzínama, takže je normální, že první lambda dokolečka stoupá od 300mV do 1000mV a pak spadne zase na 300mV a pořád se to opakuje.. Zatímco druhá lambda stoupá od 300mV do 700mV s tím že když má první lambda nejméně, druhá má nejvíce a naopak???

Takhle to vypadá, že se motor snaží něco uregulovat a moc se mu to nedaří...

Co s tím??
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 734
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Ajaj, spoustu mechaniků a Francouz... Začal bych kontrolou rozvodů, zda jsou dobře nastavené. Pokud ano, nastavovač vačky v prdeli. To bude nejspíš i to klepání.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od macman »

Takže další den a další zjištění... Když jsem se v tom včera hrabal, tak tím, že jsem měl venku klapku, pro jistotu jsem potom udělal adaptaci ŘJ motoru.. Přišlo mi, že se to trošku zlepšilo, ale zase s autem nejsem tak sžitý abych něco extra poznal... Dneska přijel kamarád od kterého mám to auto, že pojedeme někam na oběd, tak jsem ho nechal řídit..

Prý nikdy za tu dobu co auto měl, nikdy nejezdilo takhle dobře.. Převodovka prý řadí přesně jak má a při řazení v jakémkoliv režimu nekopne.. dokonce začala i konečně správně podřazovat.. (s převodovkou měl problémy, dokonce jí nechával repasovat a stejně mu prej řadila naprd..) Hlavně ale zmizela prodleva mezi zmáčkutím plynu a akcelerací.. Prej tam bylo vždy hluchý místo (možná proto byl problém s řazením - že by převodovka dostala info od motoru, že je plyn zmáčkutý - ale nic se nedělo), konečně to táhne i od nízkých otáček...

Že by tedy po těch mnoha zásazích v různých servisech nikoho nenapadlo adaptaci udělat??

Dušení po startu tam sice nějaké zůstalo, ale je to takřka neznatelný...

Závadu katalyzátoru jsem vymazal, zatím chyba motoru nesvítí, ale to neznamená, že se neobjeví...

Hydroštely jsou stále zticha... Je fakt, že když jsem od něj auto bral, tak asi po týdnu cvakání jsem koupil litrovku oleje a i když byl olej někde mezi středem a minimem.. prostě jsem jí tam frknul... Další den to ještě cvakalo, ale potom přestalo... Toto si ovšem neumím vysvětlit... Přece jenom litr správného oleje nijak zásadně nezmění viskozitu toho mogulu 15w-40 co tam lil on... Je možné že je to jenom shoda okolností a zase se rozcvakají..

Poslední věc.. stále bych chtěl zkontrolovat rozvody, ale mám problémy s kolenem, takže čekám až bude mít známý volný zvedák.. Ale podle jednoho návodu se klika aretuje dosti atypickým přípravkem do setrváku, na videích zase pro změnu dávají tyčku pod řemenicí klíňáku.. jak to děláte vy??
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Poslechni Honzu XM a změř kompresi v jakém je motor vlastně stavu..A s tím, že hydra přestala klepat po dolití oleje na max, jsem se setkal u Forda, neřešil jsem proč, a sám dolévám olej vždy do max. Jistota jistota... :)
nepropadat panice...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Vyhoď ten mogul do háje mě už tak vytrestal že bych ho nedal ani do kamen.Stejnej problém majitel nic neřek a nalil si nějakej mogul a po tejdnu klepání občas problém natočit jako by zustávali vyvěšený ventily.po výměně oleje a pořádným projetí byl klid.
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od macman »

Ten olej samozřejmě hned vyměním, až bude u kamaráda volno na zvedáku, přece jenom nejsem nejmenší a nejmladší, abych ležel pod autem.. :-)

jinak chyba katu se po 200km vrátila.. Takže po testech rozvodů, výmeně oleje zkusím řešit ty lambdy a popřípadě katík..

jericho-3: rozvody omrknu.. kompresi bych změřit mohl, budíky mám, ale za studena i za tepla startuje na brnk.. tady bych chybu v kompresi nehledal..
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od macman »

Dneska je auto na dílně na zvedáku, kontrolujeme rozvody... Abychom se vůbec dostali ke šroubům horního krytu rozvodů, museli jsme svěsit motor... Díry na vačkách jsme zaaretovali a nesedí aretační otvor na klice (mimochodem tak blbej přístup).. jelikož přípravek bude až zítra, zatím jsme na to mrkli akorát kamerou a nesedí to.. Když podle kamery sladíme kliku, nesedí vačky.. ale není to o celej zub.. prostě o půl zubu...

Klika se ale točí 2x rychleji než vačky, tak byl zub na klice mohl znamenat půl zubu na vačce..

Jestli teda byly rozvody o zub.. je možná souvislost s chybou katalyzátoru???
pajaorgan
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 12 zář 2017, 09:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajaorgan »

Jak jsi dopadl, máš to opravené? Byly to ty rozvody?
Odpovědět

Zpět na „Citroën“