Stránka 1 z 1

pridavny chladic oleje

Napsal: 02 srp 2017, 11:51
od LUIGI124
zdravim daval nekdo na auto tento mezikus?

http://www.highperformanceparts.cz/adap ... an10.67336

jedna se me o to ze nema v sobe termostat a to znamena ze kdyz nastartuju motor tak olej vali do pridavneho chladice oleje tzn dele se olej motor atd zahriva ?
nebo je nejaky termostat primo v te noze olejoveho filtru a otvira dva okruhy?

Napsal: 02 srp 2017, 12:25
od turbo kamna power
Je to bez termostatu, jestli to máš jen na závody, tak to neva, ale na normální ježdění bych volil určitě s termostatem, něco takovýho:
http://fmic.cz/adaptery-pod-filtr/1054- ... tatem.html

Napsal: 02 srp 2017, 12:56
od sCitem
Sorry za offtopic, co se děje když je olej přehřátej ? dá se to nějak poznat ?

Napsal: 02 srp 2017, 14:19
od DanT3
Já to mam, ale na VW T3, tam je to celý vzadu a musim říct, že ten olej se díky většímu objemu a chladiči ohřívá pomaleji. Od vyjetí tak 15km na 80stC, záleží na teplotě venku. Jenže já nejezdim v zimě, takže mi to neva.
Na běžný ježdění bych určo bral s termostatem.
Výměník voda-olej mám původní, tzn. ten, co má 81kW.
Chladič objemově tak na půl litru oleje, cirka, a nevim, co to je přehřátej olej. V parných létech, na dálnici max 110stC. Když tomu fakt dávam a s vlekem, tak 120stC 8)

Jinak přehřátej olej si představuju 130stC a víc u nějakýho průměrnýho 10W40 a pak už se rozpadá olejovej film a přestává to mazat, ne?

pridavny chladic oleje

Napsal: 02 srp 2017, 14:26
od LUIGI124
tak dik za rady
auto neni kazdodenni jezdeni ale v zime bych chtel sem tam jezdit a nechce se mi zas kupovat dalsi budik na to abych musel hlidat teplotu oleje nebo nekde stat a cekat az se olej ohreje
mam tu kostku ale nejaky dobrak z tama vykuchal termostat resim jestli to ma smysl tam vubec davat bez termostatu
na HPP asi nikdo neresi

Napsal: 02 srp 2017, 14:39
od sCitem
jj to že se rozpadá film ok,ale jak to poznat na motoru? klepe nebo tak? někdo tu psal že snad nefungujou hydra tak jak maj... :)

Napsal: 02 srp 2017, 15:50
od bombastiq
teplote oleje se dá hlidat tim že si koupiš druhý čidlo na vodu a přepinačem ho přepneš voda olej . na jednom budíku

přehřatej olej poznáš tak že ti na volnoběh maže mín . tj -- na volnoběh studenej 3b , za tepla 2b , vyhřatej 1b ...

Napsal: 02 srp 2017, 17:02
od sCitem
Pocitově mi přišlo že po kudle mi motor celkem klepal mezi 1200 až 1500 otáčkami, po výměně výměníku za ARL to přestalo...proto se ptám :) spojka je udělaná,záslepky zavařený a tlak na čerpadle OK :) olej max 10 tisíc Valvoline durablend 5w40....jestli to bylo tím čert ví :D

Napsal: 02 srp 2017, 22:06
od turbo kamna power
no mě po nakládačce cca při 120°C podle MFA začínají docela hlasitě cvakat hydra a celkově nemá motor pěknej zvuk - otázka je, jestli palubák ukazuje přesně...

Jak velký máte chladič? Já chci vyhodit výměník úplně ven, dát sendvič s termostatem a 9. řadý chladič 260x70x50mm, bude to stačit?

Obrázek

Napsal: 02 srp 2017, 23:02
od sCitem
hmm cvakání hyder :) tak to tím asi bylo :)

Napsal: 03 srp 2017, 08:48
od DanT3
Zhruba takovej mam, z Fiata Cromy.
A jak jsem psal, mě stačí bohatě. Ale nechal jsem i origo výměník AFN.
Budíky mám KMGY, což je údajně starší řada VDO, ale nijak jsem je necejchoval. Ale řek bych, že nekecaj, používám je i na vzduch a tam to odpovídá. Hydra mi necvakaj, takže přes těch 120 se fakt nedostávám.

Napsal: 03 srp 2017, 10:19
od standa123
Ja vcera pri logovani 115 jak nic......taky sem o nem premyslel....