Stránka 1 z 1

Úprava motora 525 tds

Napsal: 06 zář 2017, 20:59
od Hargy
Zdravím. Po čase som si zvykol na výkon mojho TDS-a a chcel by som z neho dostat čosi viac :-D
Elektronické čerpadlo som vymenil za mechaniku z E28 524TD + vačšie trysky. Momentálne odhadom cca 120kW.

Teraz je už na čase zmenit aj turbo, rozhodol som sa pre Garrett GT2260V. Moj problém je ten, že neviem z akého vozu ho zobrat, kedže má viacej príub. Našiel som len niečo o tom, že by malo pasovat na moje zvody z E60 530d 160kW. No tá má elektrnické ovládanie geometie. Pri hladaní som narazil na turbo z X5 3.0d 160kW s podtlakovou bankou, ktorá by sa dala prerobit jednoduchšie pre moje účely, no neviem či sedí príruba na zvody. ktoré zobrat ? Dalej ako je to s napasovaním výfuku na turbo a jeho mazaním ? Má tu niekto skúsenosti s úpravami TDS-a ?

Chcel by som z toho dostat max. cca 200ps, nech sa to nerozletí. Za každú radu budem vdačný.

Napsal: 06 zář 2017, 21:55
od TANN3R
S úpravou tds žádny zkušenosti nemám, to ti poradí jiní. Jen dodám, že na začátku výroby (tj. rv03/04) měla E60/61 530d 160Kw ještě turbo s podtlakovou regulací (tj euro 3 verze).

Napsal: 08 zář 2017, 12:33
od dawe2706
Tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=53108 toho máš popsáno až až. Já jsem měl na TDS turbo z E60 160kw GT2260V s podtlakovou regulací předělanou na přetlak a jezdilo to pěkně. Jen to nahoře trochu vadlo díky velkýmu EMP (tlak výfukových plynů mezi motorem a turbem.) TDS je komůrkáč a tak má hrzně moc spalin. Někdo tam dával K26 turbo,ale to už si najdeš na tom odkaze. Na svody to pasuje. Kdyby něco, tak pisni SZ.

Napsal: 08 zář 2017, 16:33
od Hargy
Tému už pomali čítam, je to pomali na knihu. (rofl)

Čo je podla teba jednoduchšie ? Použit podtlak z tandemu posilnovača brzd cez ventil (napr. N75) alebo vymenit regulator za pretlakový, potom by som mohol kúpit kludne aj elektronické. Podtlaková banka by mala riadaciu tyčku prisúvat k sebe ale pretlaková zase odsúvat. Je to zamenitelné, príp. z akého vozu použit banku, alebo je to jedno ? Nechcem sa moc hrat s pružinami :-D
Chcem použit GT2260V hlavne preto, že sedí na moje zvody, čo je pre mna asi najdoležitejšie, ušetrí to kopu práce a ja som antitalent na prácu so železom. :) tak isto by malo mat lepší spodok. Dalej ako sedí na výfuku, netreba na neho nadvarit inú prírubu ? To isté z oleovými hadicami.

Dalej som rozmýšlal nad vačším intercoolerom, kedže pri chladnejšom počasí mi to tiahne pocitovo ovela lepšie. No E34 má pod, pred aj za chladičom málo miesta (mám aj klímu) aj pre ten sériový. Za chladičom mám vrtulu na visco spojke, ale ešte pre chladičom mám elekrický vetrák. Je tam potrebný ? Ak by som ho odstránil, ostalo by tam dost miesta aj na niečo vačšie.

Neviem ale či už aj 2260 nebude overkill na originálnu hlavu čerpadla (asi 10mm ?) z 324TD. Vštko 200+ ps TDS-á som videl na 12mm hlave.

Inak neviem či mám poškodené čerpadlo, ale asi medzi 1700-1900 rpm mi "kope" do plnového pedálu a jemne s ním chveje. Síce pre nohu je to super masáž, ale robit by to asi nemalo. Nestretol sa s tým niekto ?

Napsal: 09 zář 2017, 07:11
od dawe2706
Poslal jsem Ti soukr. zprávu.