Výměna ojničních šál 1.9 TD ABL

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2009, 20:47

Výměna ojničních šál 1.9 TD ABL

Příspěvek od jear ewing »

Pánové nezkoušeli jste vyměnit šály na ojnicích u Transportera T4 1.9 TD, případně u jiného předkomurkového diesla a to bez sundání hlavy.

Dělali jsme si nové těsněné , repasovanou hlavu, ventily, hydraulická zdvihátka, samozřejmě repase turba a nyní nás čekají asi šály na ojnicích, vůbec se mi nechce to znovu rozebírat.. .-(

Tušíte, jde to pouze ze spoda ?

Dík V.
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Odpovědi: 0
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

Ide to aj zo spodu ale musis si dat poriadne zalezat aby sadli tak ako maju a pokial maju zamky tak je to bieda trafit sa tam.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Výměna ojničních šál 1.9 TD ABL

Příspěvek od jericho-3 »

jear ewing píše:Pánové nezkoušeli jste vyměnit šály na ojnicích u Transportera T4 1.9 TD, případně u jiného předkomurkového diesla a to bez sundání hlavy.

Dělali jsme si nové těsněné , repasovanou hlavu, ventily, hydraulická zdvihátka, samozřejmě repase turba a nyní nás čekají asi šály na ojnicích, vůbec se mi nechce to znovu rozebírat.. .-(

Tušíte, jde to pouze ze spoda ?

Dík V.
Samozřejmě to jde , hlava se kvůli šálám nikdy nesundavá, není proč..Proti tomu, co jste dělali nahoře, je tohle sranda.. :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Naprosto v pohodě.

Pokud šály mají zámek, je to úplná sranda. Pokud nemají, musíš se trefit na střed ojnice i domečku - dovoleno je jen půl milimetru od středové osy. Takže trpělivost, ale není to problém. V poslední době jsem dělal několik aut, co neměly zámky, takže si časem člověk vypěstuje rutinu a dělá to v pohodě.

Bacha jen na promazání olejem a správný moment utažení!!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2009, 20:47

Příspěvek od jear ewing »

Hoši díky, moc než bych sundával opět hlavu, tak bych to snad prodal.

Ještě jednou děkuji. :)
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Olej ven, vanu ven, olejovou pumpu ven (nebo sací košík, podle druhu). Doporučuji vyndat žhavicí svíčky, aby motorem šlo dobře točit. Pak to jde samo (tedy skoro......).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2009, 20:47

Příspěvek od jear ewing »

Dnes jsem se do toho dal, je to práce tak na 1.hodinu, když je kryt pod motorem dole.

Šály mám u bočních válců vydřené do mosazi,co tam mám dát, je Kolben Schmidt dobrá značka ?
Obrázek
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Dej tam cokoli, neb cokoli je lepší než tohle. A rovnou prohlídni, jak vypadají hlavní - aspoň dva, tři domky dolů a jen podívat (nevyndavat!!!).

Kolbeny jsou dobré.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2009, 20:47

Příspěvek od jear ewing »

Jaké domky-uložení kliky ?
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jo. Sundat a jen vizuálně zkontrolovat. Nevydávat šály z domku.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Marek77 píše:Jo. Sundat a jen vizuálně zkontrolovat. Nevydávat šály z domku.
to ma zaujalo..prečo nevyberat salky z domkov?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2009, 20:47

Příspěvek od jear ewing »

Marek77 píše:Jo. Sundat a jen vizuálně zkontrolovat. Nevydávat šály z domku.
A kontrolou zjistím, že je to také na draka, já to radči nebudu rozdělávat nechci to vidět.

Když to bude poškozené, to znamená motor ven z auta a kompletní rozborka včetně demontáže převodovky-to nemá smysl..
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nemusíš, budou patrně dobré..Ojniční jsou namáhané více, a i kdyby, vyměníš to tak jako ojniční.. Šálu normálně přetočíš okolo kliky ven, pokud jsou na klice volné lágry, tak klika při přetažení vibruje a motor je celkově hlučný..Zkus vzít za nějaké rameno kliky do strany , zda je axiálně posuvná..pokud ne, patrně těm hlavním nic nebude...
P.S. kliku/ložiska/ odrovnají právě ti co jsou líní řadit a třeba když jedou na přímý záběr do kopce a řeknou si, ono to veme....
nepropadat panice...
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2009, 20:47

Příspěvek od jear ewing »

jericho-3 píše:Nemusíš, budou patrně dobré..Ojniční jsou namáhané více, a i kdyby, vyměníš to tak jako ojniční.. Šálu normálně přetočíš okolo kliky ven, pokud jsou na klice volné lágry, tak klika při přetažení vibruje a motor je celkově hlučný..Zkus vzít za nějaké rameno kliky do strany , zda je axiálně posuvná..pokud ne, patrně těm hlavním nic nebude...
P.S. kliku/ložiska/ odrovnají právě ti co jsou líní řadit a třeba když jedou na přímý záběr do kopce a řeknou si, ono to veme....
Moc pěkný a přínosný příspěvek, děkuji za něj. :-)

Dobrá rada je někdy více než 500,-Kč v roličce
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2009, 20:47

Příspěvek od jear ewing »

Kolegové,
dnes jsem se pustil do kontroly klikových šál a jsou taktéž po smrti-téměř rozteklé, rozklepané.

Musím bohužel vytáhnout motor ven a udělat to pořádně...

Chci se dotázat jak povolit šroub který drží rozvodové kolo na klice je to na 12 ti hranný klíč 19 ??

Předem dík
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“