Fabia 1.4 MPi EPC - zoufalství
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Fabia 1.4 MPi EPC - zoufalství
Pánové potřebuju radu, nebo už si z toho hodím mašli. Fabia 1.4 Mpi 2002 AZF.
Ve zkratce: První start, za vlhka a chladna trošku dýl točí, chytne a nejde za plynem. Rozsvítí EPC, vyhodí
18047 snímač plynu-nevěrohodný sporadicky
16726 snímač vačky-nízký signál sporadicky
někdy 18047 druhej snímač plynu-nevěrohodný sporadicky
Měřený hodnoty OK, krom sinchronizace a prvního snímače plynu, jen po dobu trvání závady.
V tu chvíli naměřím napájení snímače vačky přesně 2.5V místo 5V a pin 1 na plyn. pedálu totéž. Odezní to třeba za 3-5 minut samo anebo chcípnu motor, odpojím štekry z jednotky, připojím zpátky a je opraveno do dalšího vychladnutí. Chyby jdou pak smazat, napětí je zpátky. Při startu si jednou dvakrat malinko plivne do sání, když je nasazenej filtrbox, ani si toho nevšimnu. Co to kurva je?? Údajně to začalo +- po opravě těsnění pod hlavou, auto čerstvě koupený, historie neznámá.
Delší story: Dělalo to tak jednou za měsíc, teď už téměř pravidelně každej první start ráno. Obecně bych řekl, že nepatrně dýl točí, než chytne. Dělali na tom už asi 4 lidi přede mnou, vyměněnej pedál, piny na klapce, budíky z jinýho důvodu, filtry, svíčky.
Já rozplet svazky, nic jsem nenašel krom drobnýho prolínání fridexu od snímače exanzky do svorkovnice na motorový přepážce. Myslel jsem, že je vyhráno, dráty k plyn. pedálu jsou hned vedle, ale omyl... Jednotku jsem zkoušel jinou, jinou zapal. lištu a snímač kliky, pořád totéž. Už mě celkem nenapadá, co hledat, osciloskop bohužel nemám k dispozici.
Pokud někdo tuší nebo ví, rád i zaplatím. Kluci HEEELP!
Ve zkratce: První start, za vlhka a chladna trošku dýl točí, chytne a nejde za plynem. Rozsvítí EPC, vyhodí
18047 snímač plynu-nevěrohodný sporadicky
16726 snímač vačky-nízký signál sporadicky
někdy 18047 druhej snímač plynu-nevěrohodný sporadicky
Měřený hodnoty OK, krom sinchronizace a prvního snímače plynu, jen po dobu trvání závady.
V tu chvíli naměřím napájení snímače vačky přesně 2.5V místo 5V a pin 1 na plyn. pedálu totéž. Odezní to třeba za 3-5 minut samo anebo chcípnu motor, odpojím štekry z jednotky, připojím zpátky a je opraveno do dalšího vychladnutí. Chyby jdou pak smazat, napětí je zpátky. Při startu si jednou dvakrat malinko plivne do sání, když je nasazenej filtrbox, ani si toho nevšimnu. Co to kurva je?? Údajně to začalo +- po opravě těsnění pod hlavou, auto čerstvě koupený, historie neznámá.
Delší story: Dělalo to tak jednou za měsíc, teď už téměř pravidelně každej první start ráno. Obecně bych řekl, že nepatrně dýl točí, než chytne. Dělali na tom už asi 4 lidi přede mnou, vyměněnej pedál, piny na klapce, budíky z jinýho důvodu, filtry, svíčky.
Já rozplet svazky, nic jsem nenašel krom drobnýho prolínání fridexu od snímače exanzky do svorkovnice na motorový přepážce. Myslel jsem, že je vyhráno, dráty k plyn. pedálu jsou hned vedle, ale omyl... Jednotku jsem zkoušel jinou, jinou zapal. lištu a snímač kliky, pořád totéž. Už mě celkem nenapadá, co hledat, osciloskop bohužel nemám k dispozici.
Pokud někdo tuší nebo ví, rád i zaplatím. Kluci HEEELP!
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Tady
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 639/005689
se píše, že to to může mít souvislost s lambdama, ale ta mi uniká. Napoví mi někdo?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 639/005689
se píše, že to to může mít souvislost s lambdama, ale ta mi uniká. Napoví mi někdo?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 říj 2011, 10:16
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 708
- Registrován: 23 led 2006, 19:36
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Díval, jako první. Nic jsem tam nenašel. Na úbytek napětí přechoďákem se mi to nezdá, protože napětí při závadě je úplně přesně poloviční. Můžu odpojovat čidla, hýbat drátama, prostě buď poloviční nebo žádnej problém. Přijde mi to, že z nějakýho důvodu něco zmagoří jednotku a ta pak pouští špatně referenční 5V. Odpojím ji, hned připojím a už jede správně. Napadlo mě jen, že probíjí lišta, ale dělá to i s plně funkční jinou.
Blbá fabie a já s ní neumim hnout
Blbá fabie a já s ní neumim hnout
zkus nastavit ventilvůle jiný svíce lištu popřípadě je asi zblblá jednotka
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Nojo, ale jednotku přece taky zkoušel a nic ... Pedál plynu novej taky, takže co vedení, konektor k pedálu? Jo oxidace, zalomení atd, vypinovat, zkontrolovat, napružit. To že se občas ozve i druhý snímač na plynu by to na to ukazovalo. To samý u tý vačky, konektor na vedení, a to i na druhej straně u ECU.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Nízkej signál z vačky je jasnej, když nemá dostatečný napájení. V podstatě tam ani není potřeba. Zjistil jsem, že je to nejspíš na jedný větvi s tím pedálem, ale už v jednotce-ne na drátech. Ale furt nevím, co to zůsobuje. Už jsem i domačkával piny na ECU, jsou tam ty debilní prořezávací, ale pořád chodím někde okolo. Teď jsem možná o něco brnknul, uvidí se zítra...
Hrabu se v tom po chvílích už 14 dní
Hrabu se v tom po chvílích už 14 dní
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Já to zas tak neflákám, když říkám, že jsem rozmotal svazky, tak myslím na ponku a drát po drátu, změřený pod zátěží od pinu do pinu. Napájení je ok do momentu startu, pak spadne (anebo taky ne). Mate mě, že to přejde samo, stačí jen odpojit jednotku anebo počkat. Ale taky se kloním k tomu, že jsem něco přehlídnul na drátech, jen mi to chování nedáva smysl. Nechápu souvislosti