Fabia 1.4 MPi EPC - zoufalství

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Fabia 1.4 MPi EPC - zoufalství

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Pánové potřebuju radu, nebo už si z toho hodím mašli. Fabia 1.4 Mpi 2002 AZF.
Ve zkratce: První start, za vlhka a chladna trošku dýl točí, chytne a nejde za plynem. Rozsvítí EPC, vyhodí
18047 snímač plynu-nevěrohodný sporadicky
16726 snímač vačky-nízký signál sporadicky
někdy 18047 druhej snímač plynu-nevěrohodný sporadicky
Měřený hodnoty OK, krom sinchronizace a prvního snímače plynu, jen po dobu trvání závady.
V tu chvíli naměřím napájení snímače vačky přesně 2.5V místo 5V a pin 1 na plyn. pedálu totéž. Odezní to třeba za 3-5 minut samo anebo chcípnu motor, odpojím štekry z jednotky, připojím zpátky a je opraveno do dalšího vychladnutí. Chyby jdou pak smazat, napětí je zpátky. Při startu si jednou dvakrat malinko plivne do sání, když je nasazenej filtrbox, ani si toho nevšimnu. Co to kurva je?? Údajně to začalo +- po opravě těsnění pod hlavou, auto čerstvě koupený, historie neznámá.

Delší story: Dělalo to tak jednou za měsíc, teď už téměř pravidelně každej první start ráno. Obecně bych řekl, že nepatrně dýl točí, než chytne. Dělali na tom už asi 4 lidi přede mnou, vyměněnej pedál, piny na klapce, budíky z jinýho důvodu, filtry, svíčky.
Já rozplet svazky, nic jsem nenašel krom drobnýho prolínání fridexu od snímače exanzky do svorkovnice na motorový přepážce. Myslel jsem, že je vyhráno, dráty k plyn. pedálu jsou hned vedle, ale omyl... Jednotku jsem zkoušel jinou, jinou zapal. lištu a snímač kliky, pořád totéž. Už mě celkem nenapadá, co hledat, osciloskop bohužel nemám k dispozici.
Pokud někdo tuší nebo ví, rád i zaplatím. Kluci HEEELP! :?
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Tady
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 639/005689
se píše, že to to může mít souvislost s lambdama, ale ta mi uniká. Napoví mi někdo?
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 708
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

VIN ?
To je situace!
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

TMBJH26Y723586591
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 708
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

Díval jsi se na svazek pod řj motoru v ohybu nad nosníkem? Vodiče bývají nafouklé korozí drátů pod izolací.... Některé 5V čidlo baští napětí, snímač kliky, vačky, tlaku, klapka, pedál, nebo je přechodový odpor v některém spoji, vodiči.
To je situace!
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Díval, jako první. Nic jsem tam nenašel. Na úbytek napětí přechoďákem se mi to nezdá, protože napětí při závadě je úplně přesně poloviční. Můžu odpojovat čidla, hýbat drátama, prostě buď poloviční nebo žádnej problém. Přijde mi to, že z nějakýho důvodu něco zmagoří jednotku a ta pak pouští špatně referenční 5V. Odpojím ji, hned připojím a už jede správně. Napadlo mě jen, že probíjí lišta, ale dělá to i s plně funkční jinou.
Blbá fabie a já s ní neumim hnout :(
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

zkus nastavit ventilvůle jiný svíce lištu popřípadě je asi zblblá jednotka
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Díky za tip. Ventily jsem dělal, 2 byly trochu blbě, svíce jiný, lišta z funkčního auta, jednotka taky, pořád to samý
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Nojo, ale jednotku přece taky zkoušel a nic ... Pedál plynu novej taky, takže co vedení, konektor k pedálu? Jo oxidace, zalomení atd, vypinovat, zkontrolovat, napružit. To že se občas ozve i druhý snímač na plynu by to na to ukazovalo. To samý u tý vačky, konektor na vedení, a to i na druhej straně u ECU.
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Nízkej signál z vačky je jasnej, když nemá dostatečný napájení. V podstatě tam ani není potřeba. Zjistil jsem, že je to nejspíš na jedný větvi s tím pedálem, ale už v jednotce-ne na drátech. Ale furt nevím, co to zůsobuje. Už jsem i domačkával piny na ECU, jsou tam ty debilní prořezávací, ale pořád chodím někde okolo. Teď jsem možná o něco brnknul, uvidí se zítra...
Hrabu se v tom po chvílích už 14 dní
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

len poriadne pozri tu kabelaz!!!! to ze nic nevidno, neznamena ze dnu v obale nie je korozia...!!! meraj napajanie plynu, snimacov...

MERAT, MERAT, MERAT!
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Já to zas tak neflákám, když říkám, že jsem rozmotal svazky, tak myslím na ponku a drát po drátu, změřený pod zátěží od pinu do pinu. Napájení je ok do momentu startu, pak spadne (anebo taky ne). Mate mě, že to přejde samo, stačí jen odpojit jednotku anebo počkat. Ale taky se kloním k tomu, že jsem něco přehlídnul na drátech, jen mi to chování nedáva smysl. Nechápu souvislosti
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A nemůže být na kabeláž od plynového pedálu do jednotky něco "dodělané"?
Že by tam v nějaký moment (?) začalo jít napětí a tím to začalo zlobit.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Tak jestli ti padá refernční napětí, tak prověřit všechno co jede na 5v větvi...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

prolez kostry všechny...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“