Fabia 1.4 MPi EPC - zoufalství

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Tak jsem tu mrchu nechal majitelce testovat, vzhledem k nepravidelnosti to nechám tak 14 dní a poreferuju. Už začínám bejt trochu pověrčivej, tak to nechci zakřiknout. Zatím dík všem za snahu
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tak snad ;) OK, ty kabely jsi tedy měřil pod zátěží od pinu k pinu, ale psal jsi taky, že to dělalo i s jinou ECU motoru, nebo ne?
Diletant_a_Laik píše: Jednotku jsem zkoušel jinou, jinou zapal. lištu a snímač kliky, pořád totéž. Už mě celkem nenapadá, co hledat, osciloskop bohužel nemám k dispozici.
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Možná blbost, ale co zkusit jak je na tom baterka a altík ? ? :) třeba blbost :)
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

baterka nic extra, ale ještě jakž takž, altík dává dobře, jestli všechny fáze to bez skopu boužel nevím 100pro ale spíš jo. S jinou ECU úplně to samý hned druhej den. Jestli jsem to trefil, tak to bylo fakt na drátech. Ale dělá to jednou jo, pak zas 3x ne, pak zas 3x jo a jednou ne, takže ještě nevim, jestli mám vyřešeno nebo to zrovna má náladu startovat. Tyhle sporadický závady fakt žeru. Prej to takhle zlobí skoro rok, někdy obden ale taky třeba měsíc ne
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Tak ve středu pokračování, v podstatě jsem tam, kde jsem byl. Sice jsem našel chybu po autorizáku, ale pořád to není ta příčina. Někdo nějakej nápad?
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Co vše je na té 5V větvi?
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Podle schématu jde každej drát rovnou z jednotky. Vnitřní schéma jednotky nemám, ale celkově na tomhle motoru těch věcí zas tolik není. Poťáky na plynu, snímač vačky, tlak/teplota sání, poťáky na klapce a to je snad všechno. V značkovým měnili piny na klapce a nechali tam pěkně kurevsky schovanou hromadu oxidace ve svorkovnici v místě tý fialový pojistky. Jeden z těch drátů má nulovej odpor s napájením pedálu, ale jen při připojený jednotce. Tak si říkám, že to mám, že se to větví už v ní, ale kulový.
Spíš uvítám nakopnutí ve smyslu správnýho postupu hledání, evidentně mi pořád něco uniká.
Pořád mě zaráží to napětí 2.5V (přesně poloviční) to mi přijde, že dělá jednotka schválně, když jí něco zblbne. Odpojim z ní štekry(napájení) hned připojim a jedeme normálně. Anebo počkat až usne, docela jí to trvá, než zmizí napětí na snímačích. Po dalším zapnutí už zas dobrý. Fakt na mašli
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Principielně, dělá to i s jinou jednotkou, takže já bych vsadil boty na vedení, nic jinýho ...
!!!SLÁVEK!!!
Přispěvovatel
Příspěvky: 163
Registrován: 21 úno 2013, 11:23

Příspěvek od !!!SLÁVEK!!! »

Jak píše Ladas prolez kostry!!
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Ty mám samozřejmě za sebou, očištěný, proletovaný, spíš pro dobrej pocit než že by na nich něco bylo
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

kdysi BFQ O1.. nouze, pedál plynu nesmysl, čidlo vačky ko
(i po výměně )... na pedál plynu i čidlo vačky to místo 5V dávalo 12.. potenciometry tím pádem ukazovaly nesmysly a čidlo zdechlo.. rozebral sem svazky, kde co... nakonec to byla svorkovnice na egru, piny shnily a nějak se dokázaly uvnitř té svorkovnice spojit.. a zrovna se spojilo 12 a 5V...
sice je to něco jiného, ale princip podobný a nasrání asi taky... samozřejmě předtím už to ladil kde kdo tak první sem opravoval co dokurvili navíc.. a potom taky..
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Na něco takovýho jsem spoléhal, hlavně když jsem našel tu svorkovnici na klapce. Piny vyměnili, vyčistili ji zepředu zezadu, ale vevnitř už ne. Potom byl prej hodně dlouho klid. Dal jsem novou, 4 dny pohoda, ale za tejden zas.
Včera to dojelo v nouzi, chyby totéž. Vytáhnu štekr ze snímače vačky, napětí 2.5V. Chcípnu auto, počkám, až napětí zmizí (cca 1-2 minuty-předpokládám, že usnula jednotka) zapnu zapalování a máme zase 5V a jedeme bez problémů. Podle mě už tam příčina dávno není, jen je ta jednotka něčím zblblá a dokuď se nerestartuje tak to drží takhle. Dává to smysl? Ví někdo trochu hloub, jak to vevnitř funguje?
Teď to mám odstrojený, abych měl přístup na všechny snímače a zase se to chová mravně. K posrání (wallbash)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Asi tak obligátní 1.6 Vti u PSA když má DTC s výpadky zapalování, tak se spustí ventilátor a běží a běží... Když v tu dobu změříš referenční napětí pro snímač teploty motoru, tak toto napětí je místo 5v, 3v... Po vymazání DTC je zpět 5v. Takže možné to je, ale u Simos konkrétně netuším.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Z prdele jsem tam dal jinej MAP snímač, co se mi válel na ponku a tejden to jezdí bez problémů. Má společný napájení s vačkovým. Fáze testování...
Nejvíc mě štve, že nejde zjistit, jestli je opraveno nebo to má zrovna dobrou náladu
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Držím palce!
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“