Garrett VA/VB do Sag AUY

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Garrett VA/VB do Sag AUY

Příspěvek od Vici »

1749V umřelo a tak jsem se rozhodl dát VB..
problém je jiný vývod z turba směrem k IC - zjišťoval jsem jak to kdo udělal...

Nakonec jsem šel svou cestou - vyhodí se hadice od turba a trubka za ní a její držáček.

Sežene se trubka s hadicí od turba z ASZ/BTB/BRT (to má KKK v sérii). Na Garrettu se sundá baňka a otočí se kryt kompresoru až dolů k bloku, pak do něj přesně sedne bajonet z té ASZ/BTB trubky. Pozor ty trubky jsou starší a novější provedení, je třeba mít to novější (7m3145955AJ) co nemá směrem k IC bajonet - a tady se pěkně nasadí zkrácená "S" hadice k IC. trubka se šroubuje zezadu k bloku přímo, bez držáčku.

Ideál je dát zrovna i větší filtrbox a vedení vzduchu k turbu z ASZ/BTB + držáček vedení. Je tam ale jiná váha - je třeba předělat soft!

Z toho plyne, že dát Garrett VA/VB i na ASZ/BTB místo KKK nebude problém, pokud se pootočí kryt kompresoru. A asi nebude pasovat vedení k EGRu . Mazání by mělo asi sednout..
Obrázek
Naposledy upravil(a) Vici dne 07 bře 2018, 14:54, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

... a pritom staci vzit puvodni housing a nechat ho od nejakeho kvalitniho "turbare" (mozna i kovoobrabec s mozkem v hlave by to zvladl) upravit tak, aby sel na VBcko. Benefitem je, ze pruchodnost Vckoveho housingu je vetsi nezli VBckoveho.

Toto je dano vystupnim vnitrnim prumerem, ktery je diky bajonetovemu systemu restriktivni. Vse zmereno na flow benchi (stolice na mereni prutoku).

PS: jako samozrejmost beru nezbytnost v podobe vycentrovani compressor housingu vuci compressoru
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Jo to máš pravdu,kdysi jsem to tak řešil.Ale nechci. Nej je origo turbo ve kterém nikdo nevrtal :D
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vici píše:Jo to máš pravdu,kdysi jsem to tak řešil.Ale nechci. Nej je origo turbo ve kterém nikdo nevrtal :D
Ale to ja vim, ze mam pravdu, to mi nemusis potvrzovat :D

Efektivita (u meho postupu vyssi) je pri tuningu (nemam to slovo rad) jedna z nejvyssich priorit. Na tomto (pokud neni turbar/obrabec levej a pouziva mozek) neni co zkazit.

Od cloveka, kteremu jde o jednoduchost apod. bych cekal pristup v souladu s mym postupem.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Tak jednodussi je to otocit a nacvaknout bajonet a hotovo :-)

Otazka k zamysleni,proc vyrobce na va/vb dal bajonet i za cenu toho zuzeni?
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vici píše:Otazka k zamysleni,proc vyrobce na va/vb dal bajonet i za cenu toho zuzeni?
To musim uznat, ze je dobra otazka - imho soudruzi v NDR udelali nekde chybu. Ostatne, cely bajonetovy system je jeden velky pruser - to snad z vlastni praxe potvrdis i ty, ne? ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

jj to se jim moc nepovedlo - ale co je u tomu vedlo netusim..
mh964
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 19 led 2011, 22:12

Příspěvek od mh964 »

Ja sem dával V na VB a mám vyrobený nuz do sustruhu pekne to tam upnu na VB obal to nastavim prehodim a iba ukruhnu z V obalu ,zatim to funguje bez problemu
Felicia Pickup 1.9TDi ->GT1749VB,Firad 0.280,FMIC, powered by NETOPIER
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Forest píše:
Vici píše:Otazka k zamysleni,proc vyrobce na va/vb dal bajonet i za cenu toho zuzeni?
To musim uznat, ze je dobra otazka - imho soudruzi v NDR udelali nekde chybu. Ostatne, cely bajonetovy system je jeden velky pruser - to snad z vlastni praxe potvrdis i ty, ne? ;)
Daleko jednodužší montáž při výrobě. Na servis se kašle. Aneb se dává stejně nové.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

martinsidlo píše:Daleko jednodužší montáž při výrobě. Na servis se kašle. Aneb se dává stejně nové.
No, kdyz jsem se nad tim zamyslel, tak duvodem muze byt to co tvrdis (to nepopiram), ale zaroven i fakt, ze tohle se neda opravit kdyz se to podela. Kdyz se podela neco na hadici, da se nastavit apod. v amaterskych podminkach ale bajonet "obejit" neni nejlehci.

Paradoxni je, ze to urcite zvysuje cenu vozu ... na kterou tak hrozne moc tlaci primarne zakaznici.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

Ja s mojim srotom co ma vsetky bajonety odjebane (uska na prirubach EGR i IC aj zobaciky na hadiciach).
Som si to prevrtal pri IC vstup a vystup su tie 2 kratke medzikusy pritiahnute 4x m3 s matkami zvnutra stiahnute, inde po 2 kusy m5 zavit v hadici (v bajonete). Dokonca je to perfektne rozoberateľné.
funguje to ako lusk
A to už boli na odpis všetky tie veci vratane IC, egr.
Hlavne ze ten kratky medzikus co ide do a z IC stoji 50€
dokonca aj toto som upravil da sa ten bajonet nadrezat, spoj rozlisovať a dal som tam turboworks modru 50mm hadicu za 3€, naspäť zlisovať pre istotu aj s poriadnym lepidlom, vyzera to ako original zvonku ale s modrou hadicou
kaslat (LOL) a je tam 1,5baru
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Šálí mě zrak, nebo se blíží konec světa ?
Viči a Forest si nenadávají, neuráží se a dokonce jeden se druhým souhlasí ?
Asi si půjdu vsadit sportku, protože teď už se může stát opravdu cokoliv. :D
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

favo píše:Šálí mě zrak, nebo se blíží konec světa ?
Viči a Forest si nenadávají, neuráží se a dokonce jeden se druhým souhlasí ?
Asi si půjdu vsadit sportku, protože teď už se může stát opravdu cokoliv. :D
Tak samozrejme, ze bych ho mohl oznacit za paranoidniho blba ... ale proc bych to delal? Neni duvod na to zbytecne poukazovat kdyz to nicemu nepomuze a ctenari to nepomuze :wink:

Ale kdyz uz jsi to nakousl tak my spolu nesouhlasime, precti si to znovu.

Ja povazuji jeho upravu za zbytecne komplikovanou a nákladnou, on tu moji ze subjektivnich duvodu za nespolehlivou nebo snad ne hodnou duvery (nebo co z toho popisu pochopit nevim). Pravdou je, ze tato uprava se dela v pripade drtive vetsiny pripadu a navic je pro zvysovaní vykonu (v ramci moznosti) vhodnejsi... ale on ji nebere (duvod je mi znam) coz je jeho subjektivni problem.

Dulezite ale zustava: ctenar ma moznost volby pro jaky postup se rozhodne.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: Mordor

Příspěvek od MarfyE34 »

stanomx píše:Ja s mojim srotom co ma vsetky bajonety odjebane (uska na prirubach EGR i IC aj zobaciky na hadiciach).
Som si to prevrtal pri IC vstup a vystup su tie 2 kratke medzikusy pritiahnute 4x m3 s matkami zvnutra stiahnute, inde po 2 kusy m5 zavit v hadici (v bajonete). Dokonca je to perfektne rozoberateľné.
funguje to ako lusk
A to už boli na odpis všetky tie veci vratane IC, egr.
Hlavne ze ten kratky medzikus co ide do a z IC stoji 50€
dokonca aj toto som upravil da sa ten bajonet nadrezat, spoj rozlisovať a dal som tam turboworks modru 50mm hadicu za 3€, naspäť zlisovať pre istotu aj s poriadnym lepidlom, vyzera to ako original zvonku ale s modrou hadicou
kaslat (LOL) a je tam 1,5baru

Neměl by jsi fotky ???
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“