1.4. TDI 51 kW (BNM)

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

1.4. TDI 51 kW (BNM)

Příspěvek od mir77 »

Přítelkyni sevysypal motor, tak sháním. Chci se zeptat na

1) Je BNM ve Fabii I a Fabii II stejné? Jde mi o to, jestli mohu rozšířit vody pro lovené o Fabii II.

2) Jaký je rozdíl mezi BNM 51 kW a BNW 59 kW. Lze zaměnit a pokud ano, s čím vším je potřeba počítat?

Díky za podněty, Míra
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
maka123
Přispěvovatel
Příspěvky: 401
Registrován: 20 zář 2014, 07:27
Bydliště: okolí litomeric

Příspěvek od maka123 »

Bnw-jiná spojka, převodovka. Měl by být stejný i s Polem.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Proč se sesypal? Co se mu stalo? Jen pro info. Pár jsem jich řešil a všechny lehly na axialu na klice.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Hele úplně přesně zatím nevím. Ale už dost dlouho (rok?) klepal. Kamarád mechanik konstatoval, že levnější bude sehnat motor, až se vysype, než se pouštět do opravy spodku. Pak jsem jeden vzal za klíček a jen v něm zarachtalo.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No a v tom jetým "novým" myslíš zarachtá kdy? Může to dopadnout uplně stejně :(
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Vim :(
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
maka123
Přispěvovatel
Příspěvky: 401
Registrován: 20 zář 2014, 07:27
Bydliště: okolí litomeric

Příspěvek od maka123 »

Proč to odejde? Startování s vyšláplou spojkou?
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Cože? :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Některé motory tohle nemají rády, při vyšlápnutí spojky se zatlačí na setrvák-kliku a axiál, který jde "na sucho" se vydírá. :?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

A hádám, že tohle je jeden z nich :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
maka123
Přispěvovatel
Příspěvky: 401
Registrován: 20 zář 2014, 07:27
Bydliště: okolí litomeric

Příspěvek od maka123 »

A nebo lidi serou na výměnu oleje.
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Hele, těžko říct. Koupil jsem to pro přítelkyni tak dva roky zpět. Bývalej služebák ČEZu. Najeto cca 170k... teď to má asi 200k. Už se stalo, teď s tím nic nevymyslím.

Sháním motor, ale chtěl bych ideláně něco, co si můžu ještě v autě natočit. Nechci kupovat zajíce v pytli. Moc toho není, takže přemýšlím, kam rozšířit své hledání. Nápad byl použít BNW - předpokládám, že pokud je tam jiná spojka a převodovka, tak asi těžko (leda to vzít vše). A stejně nevím, jak by se na to koukali na STK.
Pak tedy vidím možnost v použití BNM za Fabie II, ale nevím, jestli to je všechno fakt stejný.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mám pocit, že 59kW verze má VTG turbo.

Jo a bacha - dělají se ve dvou kódech, kdy jeden má DPF.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

VTG turbo má až verze BMS s DPF. Ale tam je těch odlišností víc - třeba snímač kliky.

BNM a BNV se liší jen setrvákem se spojkou a převodovkou a jsou jiný vstřiky.
Jdou tedy zaměnit, pokud bys pořešil kód motoru kvůli STK a z původního motoru použíl spojku se setrvákem a vstřikovače.

Stejně tak by šla použít i ta první 55 kW verze. Blok motoru je stejný s BNM a BNV, převodovku má jako BNV. Setrvák, spojku, vstřiky, sací potrubí a okruhem EGR a chcípací klapkou by se samozřejmě musely použít z původního motoru.

Co se týče fabie I a II tak sem na tom, že motory jsou stejný.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Super, díky. Předpokládám, že komponenty půjdou ze starýho motoru a spojka/setrvák budou nový. Díky za info!
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“