BMW N46B18 318i vanos

Moderátoři: šulda, Moderátoři

octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

BMW N46B18 318i vanos

Příspěvek od octaviask »

Dostala sa mi do rúk táto špecialitka...

polamane rozvodove lišty, a všetky možne choroby ktore tento motor moze mat.

Spravili sa rozvody, lišty, tesnenia, o kruzky...

motor vrčí no diag hlási.

adaptacia vanos solenoidu sacia strana (to isté vyfukova)
"flank adaptation....

a hlási to snimac vacky na sacej strane (po vymene snimacov krizom cez seba, stale hlasi ten na sacej)

Robil som to delphinou, uz som nemal cas zapinat ISTU. Zajtra to skuknem istou.

Napadá niekoho kde sa stala chyba?
Rozvody su na force pripravkoch z elitu (ten na snimacie kruzky vaciek nepasoval na diery aby sa mohol prisrobovat k hlave) avšak piny do kruzkov sedeli a samotný pripravok sedel rovno na hlave.

Ako tak čítam OE priručku, je tam poznámka že VANOS jednotky by pri vypnutí motora mali automaticky ostať v "zakladnej" polohe.

Avšak pri ich montáži a demontáži kážu pre istotu túto situáciu skontrolovať a to tak že:

Motor v TDC, zaaretovaná kluka, a vačkou kážu točiť proti druhej vačke až kým sa dá. (to isté s oboma vačkami)

Toto samozrejme nikde inde nie je napísane a nespravili sme to...žeby to bolo vončo?

Merane hodnoty z oboch snimačov sú 120°, exhaust side chodí + - 1°. inlet side sedí na 120 a nepohne sa.

nejake napady zatial? dakujem ;) Poprosím vecne.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Skus demontovať selenoid či nieje zakarbonované sytko.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

solenoidy vybraté, bolo na nich troška bordelu..očistené...

no pri testoch akčnych clenov cez delphi ... (solenoidy) nič nepočuť...ani v nich necvakne....

tak neviem či to zase delphi nevie čo robí alebo su mrtve?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Tak napichni osciloskop pusť akčne členy a uvidíš či ich jednotka ovláda.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Presne to zajtra skusim....

Ma v nich daco cvaknut? Alebo je to tichy mechanizmus?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Však si si sám odpověděl hned v prvním příspěvku. Při nastavení rozvodů musíš zkontrolovat, jestli je vanos v základní poloze, což právě často - spíš teda skoro vždy, není. Prostě ti nesedí rozvody..
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Proč neudaláš nejdříve tu adaptaci a vyse... na delphinu.Jsou prostě věci které jdou jen značkovou diag a než tápat raději k někomu zajedu kdo ji má.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

TANN3R píše:Však si si sám odpověděl hned v prvním příspěvku. Při nastavení rozvodů musíš zkontrolovat, jestli je vanos v základní poloze, což právě často - spíš teda skoro vždy, není. Prostě ti nesedí rozvody..
dakujem za potvrdenie...


Cize spravne som ppchopil ze proste motor do tdc a vackou tocit proti druhej vacke az kym to nezastane a vtedy je vanos v zakladnej polohe?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

geo píše:Proč neudaláš nejdříve tu adaptaci a vyse... na delphinu.Jsou prostě věci které jdou jen značkovou diag a než tápat raději k někomu zajedu kdo ji má.
mam origo pod stolom aoe kym v iste nieco naklikas..ostarnes pri e46tke!

Ale ako vidis nie je to o adaptaciach..ale o vanosoch.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

vanos solenoidy premerané v konektore pekne 12V a ovladaci pin z jednotky.

podla BMW diagnostiky je to HALL senzor na sacej cačke, nepasuje mu trigger edge (cize sa mu nepaci casovanie?)

a VANOS activation exhaust/inlet zevraj open circuit????
pri testoch akcnych clenov solenoidy nereaguju....

samotne solenoidy maju namerany odpor cca 11Ohm oba...


po demontáži veka rozvody sedia na pripravky tak isto aj predné snimacie kolieska sedia... (nič sa nepohlo).

Vačkami sa potočiť nedá! Takže asi sú vanosy v locking polohe...

kua babo raď ......
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Na N62 sem tohle zažil, když čidlo jakoby nedosáhlo na vačku, bylo moc daleko. Asi špatnou montáži víka.. Po zbroušení čidla, aby sedlo o milimetr hlouběji se rozjelo.

Když smažeš chyby, tak se po startu ty vanosy rozjedou, nebo nefungují hned? Jestli se jednotka vůbec pokusí do nich pustit tlak oleje, nebo kvůli chybě ne.
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
Uživatelský avatar
dream7000
Aktivista
Příspěvky: 1227
Registrován: 17 bře 2007, 17:56
Bydliště: Námestovo, Orava

Příspěvek od dream7000 »

mna kedysi takto sralo jedno bmw, stale to nebolo ono, nakoniec sa vymenilo olejove cerpadlo, ktoré má súvis s vanosom resp s tlakom oleja a hla auto zacalo slapat a bez chýb, ale to nemusi byt tvoj pripad
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

To přerušení tam máš trvale? Pokud DME nespí, tak si uloží závady i když není zapnuta 15.
Tzn. může to tam byt od toho, jak jsi zkoušel selenoidy. Co ti píše Ista k tomu trigger edge? Řízené vyhledávání?
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

(LOL) (LOL)

Takže chlapi vyriešené....

Keď Vám poviem čo to bolo... budete sa chytať za hlavu.

Samozrejme som pol dňa strávil s ISTOU, merákom, osciloskopom...aby som prišiel na to že jednotka si hlási

- HALL sensor ako nesprávny trigger pattern cize sa jej nepáči časovanie vačky (mimo toleranciu)
- VANOS activation inlet/Exhaust si ISTA hlásila s poznámkou OPEN CIRCUT... možno odvtedy ako som ich odpájal? ale prečo chyby šli vymazať a objavili sa až po štarte? Možno jednotka potrebuje spraviť nejaký test...? a kvoli vadnemu časovaniu nemohla? toto je pre mna zahada.

ISTA žiadne podrobnosti k chybam neukazala....takze ziadne servisne postupy na odstranenie.

Dohladal som akurát možnosť servisného testu solenoidov ale motor chcelo mať na 90° čo nepripadalo v uvahu s nedotiahnutým vekom ventilov a pod (ešte stale som nevedel čo je vo veci a tak som nezakrucal uplne vsetko).

Tak isto servisny test jednotky na ovladanie solenoidov..ale nemam specialny adapter do kabelaze....

Tak mi to pluvlo schemu, všetko som odmeral..napajania OK, zemniace ovladanie od ECU Ok...kua!

Takže prišlo na oscilo...jednotka mrtva ani do solenoidov necukne...tma.. má ich na haku... zeby bola KO?...cudne!!!

Solenoidy pri 12V na stole pekne cvakajú...

Serem na solenoidy, idem po tej chybe časovania..prečo to pindá na časovanie ked to všetko sedí?...

Prípravky z ELITU, force...zadné 2 na vačky som musel pripilovať o cca 0,1mm pretože tam nešli osadiť... (to sú už druhé, nakolko prvé z lincos.sk mi poslali na uplne iny motor (pritom v eshope boli ako N46)

pointa....rozmýšlam nad pripravkom pre snimacie kolieska...ako som písal na žačiatku:
octaviask píše: Napadá niekoho kde sa stala chyba?
Rozvody su na force pripravkoch z elitu (ten na snimacie kruzky vaciek nepasoval na diery aby sa mohol prisrobovat k hlave) avšak piny do kruzkov sedeli a samotný pripravok sedel rovno na hlave.
Dumám prečo moj pripravok je hodený 3mm do lavej strany a tým padom som nemohol pripravok zasrobovat do hlavy (sprva som myslel ze to proste cinan zase mimo navrtal).

no kukám na google, youtube ako chuj..../všimajte ze ten pripravok ma na jednej strane sirsie osadenie, a na druhej uzsie/ - vid obrazok.

Obrázek
potom kukám na ten svoj ...založený na motore? Do pivnice.... prečo moj prípravok je širší na lavej strane a užší na pravej strane??? Tak isto si všimnite tie bolčeky..jeden je vyššie, druhý nižšie....
Prečo to ja mám opačne????????????

už aj dávam pripravok dole, otáčam....diery na prišrobovanie sedia, aj bolčeky by sedeli do snimacich kružkov, ale logicky..bolčeky mi trčia dopredu...

berem kladivo, vytínam bolčeky z prípravku, otáčam ich....bijem dnu.

BUM, prípravok sedí ako riť na šerbel, srobky pasuju, kolieska tiež /samozrejme troška inak ako predtym/...

chytro skladám auto....(ano pomedzi to mi pri zakladani napinaku preskočila retiazka) tak som to robil celé 2x...

Auto po štarte bez chyby.

je toto vobec mozne?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

No je no... Bohužel. Hlavně, že je vyřešené. :)
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Odpovědět

Zpět na „BMW“