Stránka 1 z 2
Povolujicu se loziska zadnich kol GIII kotouce.
Napsal: 30 pro 2017, 00:59
od bobyd
Zdravim ,chtel sem se zeptat jestli nemate nekdo dobrou radu.Pravidelne jednou za cas zjistim ze mam povoleny loziska na zadnich kolech tj.je tam vule.Dotahnu to a za nakej cas je tam znova.Je to divny prozoze matka je pojistena prevlecnou matkou a zavlackou nemelo by se to hnout.Rikam si ze to nejde dotahovat do nekonecna.Vim ze vule ma bejt tak aby se dalo soupnout podlozkou ale nebavi me to kazdejch par mesicu rozebirat a utahovat na druhou stranu bych to nerad pretah a tim je zlikvidoval.Tak jestli vite nekdo jak to stabilne dotahnout aby se to nepovolovalo ...sem s tim.Diky.
Napsal: 30 pro 2017, 08:25
od Ladas
Popis jak je dotahuješ....
Napsal: 30 pro 2017, 10:57
od auto-point
Jakou vazelinou je mažeš? značka ložisek?
Napsal: 30 pro 2017, 11:03
od turbo kamna power
podvozek asi nebude série a kola taky ne, co?

Napsal: 30 pro 2017, 12:19
od jericho-3
Tohle je běžné, kolikrát se člověk diví, s jakou vůlí lidé jezdí.Jakmile jsem zvedl takové auto, hned jsem sáhl po zadních kolech a vůli udělal, kolo jsem tam nechal, aspoň se pozná správná vůle, nemá cenu to moc řešit, jen dotáhnout matku tak, aby s podložkou pod ní šlo hnout a když se vezme za kolo, tak se najde maalinká vůle..Tohle jsem přisuzoval sračce matroše na bubnu a poddimenzovanými ložisky, kdy tenhle systém dávali na pořád těžší a těžší auta..Jelikož ložisko se nesmáčkne , tak se hne litina..
Napsal: 30 pro 2017, 12:35
od Jarda-k
Jj taky mě sralo když jsem jezdil s feldami (v práci i soukromě), že ty zadní kola mají vakl. Vůli člověk vymezil a za čas byla zpět. Je to prostě normální stav a nemá cenu se tím trápit. Jednou za rok vůli vymezit a šmitec.
Nechápu proč to neudělali tak jako to měly nejen francouzi z té doby - uzavřený dvojitý kuželíkový ložisko který na čepu držela na fest utažená matka.
Napsal: 30 pro 2017, 17:55
od martinsidlo
Jarda-k píše:Jj taky mě sralo když jsem jezdil s feldami (v práci i soukromě), že ty zadní kola mají vakl. Vůli člověk vymezil a za čas byla zpět. Je to prostě normální stav a nemá cenu se tím trápit. Jednou za rok vůli vymezit a šmitec.
Nechápu proč to neudělali tak jako to měly nejen francouzi z té doby - uzavřený dvojitý kuželíkový ložisko který na čepu držela na fest utažená matka.
Drahá výroba francouzkého řešení. Řešení alá Felda je za cenu ložiska 130CZK.
Napsal: 30 pro 2017, 18:45
od jericho-3
Jarda-k píše:Jj taky mě sralo když jsem jezdil s feldami (v práci i soukromě), že ty zadní kola mají vakl. Vůli člověk vymezil a za čas byla zpět. Je to prostě normální stav a nemá cenu se tím trápit. Jednou za rok vůli vymezit a šmitec.
Nechápu proč to neudělali tak jako to měly nejen francouzi z té doby - uzavřený dvojitý kuželíkový ložisko který na čepu držela na fest utažená matka.
Ano, kolikrát mne až zarazí, jak v záplavě moderních vynálezů přežívají konstrukce ze začátku 20. století..A konstrukce typu, abych se dostal k paknám , "je třeba rozebrat ložiska" je z prehistorie motorismu ..Kdysi mne zarazilo, když jsem na vraku poprvé uviděl např. Porsche 924 v negližé a musel jsem se smát, když měl zadni brzdy-pakny jako z brouka a seřizování vůle paken "ozubeným prasátkem" -okénkem pomocí šroubováku jako za krále koně..Říkal jsem si, proč se nezeptali bratrů z NDR a nekoupili licenci na automatické seřizování brzd z Trabanta..

P.S. ale na něčem se prostě ušetřit musí...
Napsal: 30 pro 2017, 20:17
od bobyd
Vetsinou to pritahnu ne uplne na krev a pak povolim jak pisou v manualu aby slo s podlozkou sroubovakem pohnout vazelinu pouzivam origo z lozisek davaj ji tam v takovym bilym pytliku ...kotouce jsou z veruny ale je to prendany i s trem.Pravda je ze najedu tak 4tisice mesicne coz neni uplne malo ..ale prave proto sem si rikal jestli neni nakej figl aby se to nepovolovalo pac dokud je to utazeny auto sedi jako prase...a jak se to povoli clovek zacene mit takovej divnej pocit na prdeli nejdriv si vzdycky rikam jestli nemam sisaty kola pak hledam ruzny nesmysli no a ve finale kopnu do zadnich kol a je to jasny.
Napsal: 30 pro 2017, 22:00
od Jarda S.
mě to na golfu dělalo to samý

Napsal: 30 pro 2017, 22:20
od turbo kamna power
jericho-3 píše:..Kdysi mne zarazilo, když jsem na vraku poprvé uviděl např. Porsche 924 v negližé a musel jsem se smát, když měl zadni brzdy-pakny jako z brouka a seřizování vůle paken "ozubeným prasátkem" -okénkem pomocí šroubováku jako za krále koně..Říkal jsem si, proč se nezeptali bratrů z NDR a nekoupili licenci na automatické seřizování brzd z Trabanta..

P.S. ale na něčem se prostě ušetřit musí...
To proto, že 924 mělo být původně VW. Tak se použily věci, které byly u VW na skladě - přední náprava Golf 1, zadní Brouk, motor a převodovka Audi 100. Pak ale VW projekt odpískalo a začalo vyrábět Scirocco. Auto ale bylo už hotové, tak jim to u Porsche bylo líto a začali to vyrábět pod vlastním jménem
Jinak ty ložiska byly poprvé použity myslím u Golfu 1, takže u Golfa 3, který je o cca 300kg těžší už je to prostě na hraně no. Ale zase stojí 150kč, takže to lze odpustit

Napsal: 30 pro 2017, 22:55
od bobyd
Joooo...vo penize ani tak nejde spis je ted trochu zima a bude hur ....takze se cloveku nechce na kolena a travit tim nakou hodinku....navic si clovek rika ..cokdyz to ptetahnu nedotahnu nebo to jinak poseru a budu to muset za par tejdnu zopakovat nebo hur davat jiny lozisko..neni to tragedie aaale je to votravny

Napsal: 31 pro 2017, 08:56
od Ladas
Nesprávný postup! Musíš dotáhnout na pevno a povolit o 1/4 a bude klid na nějaký hejbání podložky se nehraje....
Napsal: 31 pro 2017, 09:12
od NOVON
Ladas píše:Nesprávný postup! Musíš dotáhnout na pevno a povolit o 1/4 a bude klid na nějaký hejbání podložky se nehraje....
Jj,delam to podobne.Tocit kolem,dotahovat az citim,ze se kolo netoci uplne lehce,tak pak povolim o ctvrt otacky.Ona se tam ta vule stejne po par tis.km udela znovu.
Tam nic navymyslet nejde,proste to cas od casu seridit znovu..
Napsal: 31 pro 2017, 10:14
od Grunt
Mi říkal soused co dělá auta: dotáhnout na tvrdo pak povolit a dotáhnout rukou co to jde... párkrát jsem to takhle udělal a zatím OK