chyba 4260 regulacni klapka nasavaneho vzduchu

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
PcGamer
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 led 2017, 15:44

chyba 4260 regulacni klapka nasavaneho vzduchu

Příspěvek od PcGamer »

Zdarec, zeptam se i zde
mam Tourana 1,4 TSI 103 kw DSG r.v.2007. najeto 150 tis.
Rozvitila se mi kontrolka motoru. Zajel jsem na diagnostiku a napsalo chybu P000A Vackovy hridel, snimac polohy A (rada1) funkce pomala. Chybu smazali a tak jsem se objednal na rozvody. Nez sem dal auto do servisu, tak se kontrolka rozsvitila snovu, a vsiml jsem si ze motor nejde nad 3 tis. Rikal jsem si ze je to ochrana rozvodu, abych motor netocil.
Pri predavani auta jsem to rekl technikovy, ten mi po case volal, ze na diagnostice uz rozvody chybu nepisou, ale ze je tam chyba 4260 regulacni klapka nasavaneho vzduchu- mechanicka zavada. A ze nova stoji 16 litru, tak sem to nechal byt.
Ted sem byl znovu na diagnostice a znovu to pise tu klapku i rozvody.
Co jsem zatim pozoroval:
Kontrolka sviti: nejedete (mysleno netahne nad 3 tis ot.) chcipnu motor, nastaruju dam S (bo klidne i D, to celkem jedno jestli tam je D nebo S) prislapnu a jede do omezovace, proste jak ma. jede to uplne normalne. sklidnim jizdu, jedu 90 na 6st. prislapnu plyn, podradi na 3 a zase to nejede. proste nic. 3 tis ot. rychlost 90 a rucicky se ani nehnou. pustim plyn zaradi 4st. ot klesnou pridam trochu plyn a zase to zrychluje.
Kontrolka nesviti. podstate to sami co nahore.
Mi prijde ze si to zije vlastnim zivotem. Jendou to jede jak z praku( proste normalne jak se ocekava) a najednou ne, at kontrolka sviti nebo ne.
Pri normalni jizde to clovek ani nepozna pac to radi kolem 2-2,5 tis ot.
rikam si ze kdyz je tam nejaky problem tak to musi preci delat furt ne?? Klapku jsem zkousel prostriknout sprejem na klapky ale rekl bych, ze bez efektu.
Resil to tu nekdo??
u rozvodu muze byt spatny jen cidlo?? Rikam si jestli nebude lepsi udelat ty rozvody preventivne, pac kdyz by byly spatny tak to pise problem furt ne??
co muze byt s tou klapkou??
Diky za odpovedi
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

udělej rozvody máš rozhozený časování a je důležité vyměnit i kolečka protože materiál je z tvarohu a opotřebuje se...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
PcGamer
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 led 2017, 15:44

Příspěvek od PcGamer »

Ladas: diky a ty rozvody maj vliv na obe chyby?? souvisi to spolu?? kdyz udelam rozvody bude v poho i skrtici klapka?? bo musim vymenit i klapku??
V serisu rikali ze to rozdelaj a podivaj se co je v haji a podle toho to povymenujou. Jen se tam musim jeste objednat:-)
Fuxxo
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 13 črc 2012, 22:01
Bydliště: Hnúšťa

Příspěvek od Fuxxo »

ka ti pise skrtiacu klapku mechanicku chybu, tak bude v sacku pravdopodobne ozubenie na jednom koliesku. vybrat klapku, otvorit a pozriet sa na crievka.. bratia z NDR tam radi davaju plastove ozubene kolieska.. take kurvitko...
AUDI S3 8L 1,8T 154KW AMK, HDS, KAT OFF, Bilstein B8 Sprint, STRONGFELX ON
PcGamer
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 led 2017, 15:44

Příspěvek od PcGamer »

Fuxxo: to jo ale kdyby tam bylo rozbity nejaky kolecko tak by to dalo furt ne?? to omezeni vykonu do 3 tis je jen nekdy. jednou to jede do omezovace a jednou jen do 3 tis. pak mrtvo
Fuxxo
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 13 črc 2012, 22:01
Bydliště: Hnúšťa

Příspěvek od Fuxxo »

vravim, rozobrat a uvidis. zdatnejsi clovek to zvladne vybrat a rozobrat... nie je na tom nic.. a zodrate ozubenie na prevode uvidis..
AUDI S3 8L 1,8T 154KW AMK, HDS, KAT OFF, Bilstein B8 Sprint, STRONGFELX ON
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Regulační klapka bude ta nahoře dovnitř se nepodíváš je komplet zalitá.Cena i origo je asi 6tis.
PcGamer
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 led 2017, 15:44

Příspěvek od PcGamer »

fuxxo: sem ju v motoru nenasel, ale je pravda ze sem koukal jen tak letmo, jestli je nekdo pod krytem motoru(plastovy) nebo spis bude az nekde u bloku motoru??
geo: a nevis konktretni cislo klapky podle chyby na diagnostice, myslim to objednavaci vw. Me rikali v servise ze new stoji 16:-/
tak jestli myslete tu samou. bo je jeiich tam vic??
PcGamer
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 led 2017, 15:44

Příspěvek od PcGamer »

A mam to brat jako jednu chybu, jako ze po vymene rozvodu zmizi i chyba klapky??
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

03C128063A.Vyřeš rozvody a pak bych řešil klapku i když ji jednotka určitě pozná je to klapka pro nasávanej vzduch do kompresoru a ten pak plní turbo proto se musí sání zavřít je společné pro turbo i kompresor aby tlak šel do turba.
PcGamer
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 led 2017, 15:44

Příspěvek od PcGamer »

geo: diky, me jde o to kdyz uz bude auto v servise, tak aby vyresili vsechny problemy, jen se divam na cenu te klapky je kolem 4 litru i min. nevim proc mi rikal v servisu 16 tis.
a je mi divny, proc to jednou funguje a jednou ne.
urcite to je ta spravna klapka??
a muzou ty rozvody delat to ze to nejde vytocit nad 3 tis?? jako ze to pada do nouzaku. a tim ze sou "hly" rozvody a je tam to spatny casovani, tak tam "zustava" vzduch a cidlo na klapce vyhodnoti ze je neco spatne??
To je jen ma teorie, uplne presne nevim jak to tam funguje, jen me to napadlo:-)
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Jsou tam ještě výřivé klapky a ty se zapisujou taky jako regulační klapky proudu vzduchu ty se daj otestovat vagem ale tuhle jsem nenašel ale dá se meřit skopem a hlídat jení polohu a kam ji jednotka otvírá.řechtaj ty rozvody po studeným startu?
PcGamer
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 led 2017, 15:44

Příspěvek od PcGamer »

geo: ja myslel ze je to klapka od vzduchovyho filtru.
Rozvody mi po startu nerachtaji. Co si tad ctu, tak si rikam to sou urcite rozvody, pak si prectu zase neco jineho a ase to na rozvody nevypada, ale pro sichr je radis necham udelat.
to omezeni ot na 3 tis. bude asi delate RJ ne?? Bo kdyby tam byla mechanicka porucha tak by to dalo furt ne?? Spis me prijde ze to RJ vyhodnoti a stopne otacky.
Pac nekdy kontrolka motoru i sama zhasne.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Trocha teorie.sání je pro turbo a kompresor společné proto je tam klapka která asi do dvou a pul tis ot je uplně zavřená a tím odďělí sání turba aby tlak neunikal zpět do sání kompresoru kompresor pak tlakuje sání už před turbem kde je i první snímač tlaku podle kterého jednotka reguluje plnící tlak právě otevřením té klapky.Pak asi do 3 tis ot odregulovává částečným otevřením klapky tlak ten unikne zpét do sání kompresoru.Od 3tis ot už zustane otevřená a turbo si samo saje ze společného sání a regulace tlaku už je pomocí ventilu a regulace na turbu a snímač tlaku č2 je na sání až za škrtící klapkou ta je vidět až ze zadu motoru jako za tím vrchním sáním.Tím chci říct že pokud tobě ta klapka vázne tak jednotka nedokáže krotit tlak kompresoru a padne do nouze tím neovládá regulační klapku ta zustane otevřená a kompresor nefunguje protože neudělá tlak.Dál je to prostě na mechnikoj kterej tenhle kombinovanej sistém diagnostikuje a určí kde je chyba.
PcGamer
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 led 2017, 15:44

Příspěvek od PcGamer »

geo: diky ti mooc za vysvetleni uz to chapu(snad :) )
takze udelat rozvody a pak klapku. tu mi asi v citroenu kam to davam nezjisti, jako ktera to je. Maj tam diagnostiku od bosch a ted maj i supervag. To budu muset asi do VW ze??
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“