Stránka 1 z 1

Turbo - kompresorová mapa

Napsal: 05 led 2018, 10:45
od techi
Zdravím, mám otázku na místní "turbaře". Chápu, jak se funguje kompresorová mapa turba, ale jak chápat osu Y, preasure ratio ? Jasně, poměr tlaku, takže např. z 1bar x 2 = 2bary absolutní tlak, ale jsou to 2 bary (adekvátně) ohřátého vzduchu, nebo 2bary při stejné teplotě jako nasávaný ?

Senzor tlaku je na autě až za coolerem, takže tlak hned za turbem musí být vyšší. Což mimochodem znamená, že při instalaci lepšího cooleru musí turbo vlastně tlačit víc.

Nebo je to jinak ?

Napsal: 06 led 2018, 00:54
od sCitem
Jestli jsem to pochopil správně tak je to při teplotě nasávaného vzduchu. Nejsem turbař...

Třeba zde...
http://www.rbracing-rsr.com/turbo/TurboMaps/k26_map.jpg

Je ta teplota daná 293 což je nejspíš nasávaná.

Napsal: 08 led 2018, 18:16
od techi
Najde se ještě někdo, kdo by něco věděl ? No tak, napsat new VB, tak se sem všichni sesypou 😀

Napsal: 09 led 2018, 12:55
od stanomx
Pri inštalácii lepšieho kúleru nieje tlak vyšší. Každý druhý si tu myslí, že pridaním kuhlera sa zväčší turbodiera, zase je na omyle.
Tlak je riadený podľa mnoštva nafty. (edc15, u 16 nvm ale asi to je tak isto)
Turbo nemá niejaký tlakový limit (nie v realnych medziach). Turbo má limit podľa EGT a EMP. Môže byť turbo čo mu nevadí dávať 1,6 bar a pre iný kus bude 1,5bar veĺa.
__
EDIT:
jo a samozrejme od otáčok to závisí

Napsal: 09 led 2018, 13:31
od techi
Asi jsme si nerozuměli. Jednotka měří tlak vzduchu za coolerem - tzn. lepší cooler - chladnější vzduchu - o to je ho více. Samozřejmě nejlépe je to poznat na váze vzduchu. Kdyby si měl nasávaný vzduch o teplotě 100°C nebo 40°C, váha ukáže třeba o 50mg více pro 40°C (což je i důvod proč by auto s dobrým mezichladičem mělo v létě lépe jet - nebrzdí ho smoke limiter). Takže výborný cooler jakoby maskuje co se děje hned za turbem.

Samozřejmě že turbo má reálný limit, od čeho asi je kompresorová mapa.

mapa turba VA

Napsal: 09 led 2018, 19:51
od mikesik
Mapa turba VA.Jeste je tam mapa Limiter a centrální mapa OchranyObrázek

Napsal: 09 led 2018, 20:41
od techi
Dělám si softy, už jsem to párkrát viděl. :) Ale to stím nesouvisí.

Napsal: 09 led 2018, 22:17
od turbo kamna power
Použitím většího/účinnějšího intercooleru plnící tlak za ním jistě vlivem ochlazení poklesne více. Na druhou stranu větší intercooler je taky většinou průchodnější, čímž má i menší tlakovou ztrátu, výsledek tedy bude pravděpodobně zanedbatelný :)

Bylo by určitě zajímavé sledovat tlak (a teplotu) před a za IC. Ale pokud se chceš dostat na limit turba, řekl bych, že vhodnější bude sledovat EGT/EMP a nejlépe ještě otáčky turbodymchadla :)

Napsal: 10 led 2018, 10:07
od techi
Tak určitě, otáčky EGT a EMP je komplet. Spíš mě napadlo, proč jsou v origo mapách turba tak podceněná, když zvládnou foukat (alespoň podle kompresorové mapy) o dost více. Asi za účelem životnosti, ale jestli se taky nebere v potaz, že MAP je až za coolerem. No nejlepší by bylo dát tam měřák. :D

Napsal: 31 led 2018, 18:26
od Smoke
Comp mapa je vazana hmotnostnim prutokem, nejde jen o tlak.
Podhodnocene to je aby to bezpecne fungovalo i v africe kde je ridsi vzduch a tim rostou otacky turba.
Cim vic se ochladi IC tim roste hustota vzduchu a pri stejnem tlaku je vic kysliku a opet vetsi otacky ale i emp.

Napsal: 31 led 2018, 20:38
od techi
V Africe je menší tlak vzduchu ? Mimochodem mapa turba v ř. jednotce omezuje plnící tlak s klesajícím atmosferickým.

O hmotnostní průtok jde taky, čím lepší intercooler, resp. chladnější vzduch u MAPu tím více vzduchu je pro daný tlak potřeba.

Napsal: 31 led 2018, 21:19
od Smoke
techi píše:V Africe je menší tlak vzduchu ? Mimochodem mapa turba v ř. jednotce omezuje plnící tlak s klesajícím atmosferickým.

O hmotnostní průtok jde taky, čím lepší intercooler, resp. chladnější vzduch u MAPu tím více vzduchu je pro daný tlak potřeba.
-me nemusis vysvetlovat atmo tlak, a kdyz uz tak je to treba az od 3km vejs a jsme u toho ze je ridky. Me zivi testovani tureb honeywell ;-)
- v africe je teplo ;) s teplotou se roztahuje- ridne.
Nechapu jak je cim chladnejsi IC tim vic tlak potreba. Nicmene cim je chladnejsi IC tim vic musi turbo makat, protoze dava vic vzduchu (hmotnostne), prutok turbem je hmotnostni

Napsal: 31 led 2018, 23:01
od techi
no tak když se tím živíš, měl bys vědět že větší ochlazení - větší tlakový spád - za coolerem tlak požadovaný konstantní - před coolerem je o to víc. Větší hmotnostní průtok stím přímo souvisí.

Napsal: 01 úno 2018, 04:49
od Smoke
Tak proc se ptas na compresorove mape na teplotu?
Hmotnost vzduchu je vztazena objemem
(LOL)