Prosím o radu - PŘEVODOVKA PASSAT B5 AFN

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tomeš
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 16 říj 2009, 00:05
Bydliště: HK

Prosím o radu - PŘEVODOVKA PASSAT B5 AFN

Příspěvek od Tomeš »

Ahoj,
chtěl bych poprosit o radu místní odborníky . Mám enormně zachovalou, prakticky zajetou B5tku s motorem AFN, jezdím převážně po dálnicích a chtěl bych řešit zpřevodování, protože mi příjdou dálniční otáčky strašně vysoký. Dlouho jsem hledal, i tady na fóru, ale informací o podélných motorech potažmo převodovkách je pomálu. Můžete mi někdo poradit co vše je potřeba, pokud bych chtěl současnou převodovku vyměnit za pětikvalt z 85kw pd, nebo by byla lepší jina varianta (jiná převodovka,úprava stávající)? Samozřejmě počítám s chipem, abych na tu srandu měl krouťák.
Díky za jakoukoliv radu!
Naposledy upravil(a) Tomeš dne 15 čer 2012, 15:49, celkem upraveno 5 x.
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.5 Tdi AEL, PASSAT B5 VARIANT 1.9 Tdi AFN
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud vím, tak Passat B5.5 v provedení 96kW AVF měl šestikvalt a ten by (možná) mohl na AFN pasovat. Případně dlouhý pětikvalt ze stejného stroje (s motorem 96kW AWX).

Každopádně počítej s tím, že pouhá převodovka asi bude málo - pravděpodobně to bude chtít i osy, možná setrvačník se spojkou a startér. Ale to už víc poradí praktici.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
X.11
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 27 čer 2012, 20:00

Příspěvek od X.11 »

Před pár lety jsem to dělal na čipnutý afn ...co potřebuješ je převodovku z passata 96kw,na motor pasuje, pak potřebuješ kulisu řazení a podle druhu nápravy pro starší verzi pravý držák převodovky se silenblokem ,levý si musíš vyrobit, jestli máš nověší nápravu (98 a později) pak oba držáky převodovky se silenbloky, poloosi pasují, spojku jsem nechal púvodní, pouze poladíš délku kabelu od čidla oleje, konektory pasují. funguje dodnes bez problémů, mužu ti to ukázat, jestli ji někde poblíž...(Teplice)... tak mnoho zdaru :-) PS ten levý držák někde ještě mám...
Uživatelský avatar
jarousek
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 31 kvě 2012, 20:36
Bydliště: sever MORAVY/PL

Příspěvek od jarousek »

cusek... mam doma dlouhy 6q ,,GHA,, jestli chces dodam... :)
VW Passat 3BG 1.9 TDI PD AVF , HW-INDI, SW-by TDIfun 132kW/395Nm
Uživatelský avatar
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

X.11 píše:Před pár lety jsem to dělal na čipnutý afn ...co potřebuješ je převodovku z passata 96kw,na motor pasuje, pak potřebuješ kulisu řazení a podle druhu nápravy pro starší verzi pravý držák převodovky se silenblokem ,levý si musíš vyrobit, jestli máš nověší nápravu (98 a později) pak oba držáky převodovky se silenbloky, poloosi pasují, spojku jsem nechal púvodní, pouze poladíš délku kabelu od čidla oleje, konektory pasují. funguje dodnes bez problémů, mužu ti to ukázat, jestli ji někde poblíž...(Teplice)... tak mnoho zdaru :-) PS ten levý držák někde ještě mám...
Spojka je na 6g 240ka, na tom AFN ma 228
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Uživatelský avatar
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

X.11 píše:Před pár lety jsem to dělal na čipnutý afn ...co potřebuješ je převodovku z passata 96kw,na motor pasuje, pak potřebuješ kulisu řazení a podle druhu nápravy pro starší verzi pravý držák převodovky se silenblokem ,levý si musíš vyrobit, jestli máš nověší nápravu (98 a později) pak oba držáky převodovky se silenbloky, poloosi pasují, spojku jsem nechal púvodní, pouze poladíš délku kabelu od čidla oleje, konektory pasují. funguje dodnes bez problémů, mužu ti to ukázat, jestli ji někde poblíž...(Teplice)... tak mnoho zdaru :-) PS ten levý držák někde ještě mám...
Spojka je na 6g 240ka, na tom AFN ma 228
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Shear_5
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 10 kvě 2007, 09:31

Příspěvek od Shear_5 »

O kolik budou rpm nižší při stejných rychlostech (dálniční provoz 130 - 160 km/h...)? Má někdo zkušenost?

Porovnání mě zajímá u převodovek (snad) DUU vs. cokoliv jiného, 5-ti kvalt mě vyhovuje, ale když bude 6-ti kvalt, tak bude, důležitý je ten rozdíl.
Uživatelský avatar
jipi
Přispěvovatel
Příspěvky: 477
Registrován: 23 led 2006, 14:30
Bydliště: Slovensko-Bratislava

Příspěvek od jipi »

6q FRK 3000ot 150km/hod - Tacho
6q DQS 3000ot 165km/hod - Tacho
VW Passat B5 TDI xxxPS , EGR off, Kat off, Turbo by BH, FMIC custom,exhaust custom ,330x30 4 piest predné brzdy, 312x22mm zadok
Uživatelský avatar
jarousek
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 31 kvě 2012, 20:36
Bydliště: sever MORAVY/PL

Příspěvek od jarousek »

DQS - luxusni!! jezdim na paty stupen od 60 do 200km/h... :)
VW Passat 3BG 1.9 TDI PD AVF , HW-INDI, SW-by TDIfun 132kW/395Nm
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1694
Registrován: 14 zář 2008, 16:01

Příspěvek od Jayson »

No to musí bejt labůžo jezdit na 5 v 60km/h :roll:
Shear_5
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 10 kvě 2007, 09:31

Příspěvek od Shear_5 »

jipi píše:6q FRK 3000ot 150km/hod - Tacho
6q DQS 3000ot 165km/hod - Tacho
Teď otázka co vše je nutné vyměnit?

Kulisa, startér, nějaké držáky, spojka i lanovody nebo nějaké další věci?

DQS vypadá velice zajímavě, auto jezdí často dálnice, hodilo by se to...
Díky!
Uživatelský avatar
jipi
Přispěvovatel
Příspěvky: 477
Registrován: 23 led 2006, 14:30
Bydliště: Slovensko-Bratislava

Příspěvek od jipi »

ak by si chcel dať na VW Passat 1.9 TDI AFN 81KW 6q prevodovku, tak musíš vymeniť:

- prevodovka
- kulisa
- nápravnica
- štarter ( ak maš klímu tak ti vznikne problém)
- medzikus medzi prevodovku
- kolíky 2x - prevodovka - motor
- silentblok prevodovky
- komplet spojku
VW Passat B5 TDI xxxPS , EGR off, Kat off, Turbo by BH, FMIC custom,exhaust custom ,330x30 4 piest predné brzdy, 312x22mm zadok
noki
Přispěvovatel
Příspěvky: 366
Registrován: 24 led 2006, 10:14

Příspěvek od noki »

Vážně uvažuju o výměně převodovky EEN na motoru AVG - podélném za šestikvalt nebo s dlouhou pětkou.
Jsem ve stejné situaci jako Tomeš, jenom se jedná o A6-ku.
Má s tím někdo nějakou praktickou zkušenost?
Preferuju co nejjednodušší řešení ;)
Předem díky.
cacinek
Přispěvovatel
Příspěvky: 802
Registrován: 27 led 2010, 12:32

Příspěvek od cacinek »

Jak je to u B5.5 AVF? Puvodni prevodovka je tam FRK. Co vsechno se musi dat pri vymene za DQS?
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1347
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

Taky bych to potreboval zjistit

--------------------------------------------------------
moderátor

Necituj předchozí příspěvek, jen tak plevelíš fórum!
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“