Omega 2,5 TD - teplá nechytá

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Omega 2,5 TD - teplá nechytá

Příspěvek od zizalak »

Ahoj všem, konečně se mi podařilo rozjet Omegu. Studená chytá na drcnutí, ale za tepla 5 sekund klidně točí. Vyměnil jsem přepadové hadičky a dělá to pořád. Napadá vás někoho kde by mohla být chyba ?
barvas
Přispěvovatel
Příspěvky: 72
Registrován: 27 říj 2006, 09:07
Odpovědi: 0
Bydliště: praha

Příspěvek od barvas »

Po zkušenostech z BMW tyto motory nechytali teplý dobře ani jako nový, to že se to chvilku motá je normální. Jestli je to čerpadlo trochu utahaný, tak se ty starty prodlužují. Jde to trochu vychytat změnou předvstřiku, ale je to něco za něco, zase mění chod motoru, je jinej od spodu, nebo má ostřejší zvuk, chce to najít kompromis.
pepek1
Nesolidní prodejce
Nesolidní prodejce
Příspěvky: 23
Registrován: 06 říj 2007, 10:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepek1 »

Tohle bývá znak umírající hlavy čerpadla Bosch. Dobré čerpadlo zajistí i poloteplý start. Zkus ohřát motor tak na 50st.C a pak před startování polij čerpadlo studenou vodou - kýbl stačí - je to stará finta. Pokud pak motor chytne na drcnutí nebo podstatně lépe než jindy, tak začni šetřit na výměnu hlavy nebo celého čerpadla. Do předvstřiku se nevrtej, ten se seřizuje sice staticky kvůli vytahanému řetězu po cca 200K km - jedná se o desetiny mm, ale ideální je dynamické nastavení, což nemáš šanci běžně udělat. Zkus ten kýbl vody a uvidíš ;)
Když jedeš se zahřívajícím se motorem a musíš často řadit, tak se ti při přeřazování rozsvicuje kontrolka ŘJ motoru a auto sebou škubne?
Jaro
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 18 bře 2006, 20:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko ZA

Příspěvek od Jaro »

To by ma zuujímalo aký býva problém ked na takej Omege pri zahrievaní a preradovaní preblikne kontrolka motora...Mne to robilo presne v momente ked som uplne ubral plyn aj napriek tomu ,že otáčky ešte nestihly klesnuť a potom sa motor viac alebo menej cukol.
Ja som typoval na potenciometer plynu ale nebolo času to overiť...
A Tech II s tymto motorom nešiel.Motor 25DT
Dik za odpoved.
Harry
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 30 led 2007, 17:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Harry »

stačí udělat jeden obvod na vstupu do ŘJ a chytá dobře,musíš mu nalhat,že je studenej,už jsem jich pár dělal a maká to :o
pepek1
Nesolidní prodejce
Nesolidní prodejce
Příspěvky: 23
Registrován: 06 říj 2007, 10:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepek1 »

Jaro píše:To by ma zuujímalo aký býva problém ked na takej Omege pri zahrievaní a preradovaní preblikne kontrolka motora...Mne to robilo presne v momente ked som uplne ubral plyn aj napriek tomu ,že otáčky ešte nestihly klesnuť a potom sa motor viac alebo menej cukol.
Ja som typoval na potenciometer plynu ale nebolo času to overiť...
A Tech II s tymto motorom nešiel.Motor 25DT
Dik za odpoved.
To samé jako předcházející problém - umírající čerpadlo a studená hlava nestíhá a řj. vyhodnocuje chybu a rozsvěcí kontrolku. Může to vydržet ještě pár tisíc km, než čerpadlo umře úplně.
barvas
Přispěvovatel
Příspěvky: 72
Registrován: 27 říj 2006, 09:07
Odpovědi: 0
Bydliště: praha

Příspěvek od barvas »

Já jsem se také poslední dobou potýkal s občasným škubnutím motoru (BMW 525td)někdy i blikla kontrolka vstřiku a teď to samo odeznělo. Mohlo by to souviset s tím že se ochladilo?
pepek1
Nesolidní prodejce
Nesolidní prodejce
Příspěvky: 23
Registrován: 06 říj 2007, 10:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepek1 »

Je možné, že nafta s obsahum MEŘO, protože lépe maže, pomohla rozhýbat přidírající se hlavu čerpadla
Odpovědět

Zpět na „Opel“