Stránka 1 z 2

E46 320 d 110 kW výměna řemenice,

Napsal: 20 dub 2018, 16:52
od slovacek.milos
mi přijela 110 kW rachot z motoru, řemenice na klice ulítla a zaklínila se před ten zbytek střední část a stabilizátor, řemenici jsme zaaretovali povolili přehodili novou a když jsem protáčel motorem šel celkem lehce, krátký start a jak potkan bez tlaků, nechal jsem to dvě hodiny a ted zas motorem pohnu max 9O stupnů a píst de do ventilu, nelze protočit motorem,

co to je za blbost že se dali cestovat rozvody, když jsem se díval na autodata tak na spodním ozubeném kole je vymalováno péro, že by se při výměně řemenice neměly rozvody hnout

a nikdo zvás nepíše že se mají po výměně řemenice na klice seřídit rozvody, dík

Napsal: 20 dub 2018, 17:34
od TANN3R
Jo, je tam normálně klínek. Na M47 sice drží řemenici jen jeden hlavní šroub, společný i pro kolečko na klice, ale i kdyby si ho chtěl potáhnou jakoby z prs ven, tak ti to řetěz nedovolí tak moc, aby vypadl klínek. Tam bude problém jinde.

Jak jste aretovali tu řemenici pro povolení a utažení?

Napsal: 20 dub 2018, 18:19
od slovacek.milos
TANN3R píše: Jak jste aretovali tu řemenici pro povolení a utažení?
máme takový ozubený trubkový klíč už kdysi dávno vyrobený

Napsal: 20 dub 2018, 18:23
od slovacek.milos
ještě co jsme ted zjistili tak když otevřeš víčko n olej tak řetízek je volný, není naplý jak struna

Napsal: 20 dub 2018, 20:18
od TANN3R
Já myslel, za co jste to aretovali. On ten klínek na klice jde střihnout, ale to už musí být celkem násilí.

Napsal: 20 dub 2018, 20:56
od slovacek.milos
tak mi utíhli sto Nm a postupně stopadesát úhel to jsme si namalovali na řemenici, prej to dělá dohromady 410 nm aretované do setrváku nad starterem, k setrváku jsme se ale nedostali protože co může viset visí, tak jsme aretovali řemenici


mě nic jiného nenapadá než že ten motor přijel po dvanácté nebo na posledním tažení že stačilo sklikou otočit do protisměru a řetěz skákal překážky

chci jen pokecat s lidma co chodí kolem béček, protože takovou kokotinu jsem ještě neviděl :roll: ;)

Napsal: 21 dub 2018, 11:07
od Bmwrepair
Tady u toho motoru jsou retezy jeste poctivy a temer nesmrtelny. Tohle co resis jsem zazil kdyz auto pritahli ze po vymene remenice nemuzou nastartovat a ze si aretovali moror za kolo vacky a pootocili si rozvody.

Napsal: 22 dub 2018, 08:35
od slovacek.milos
Bmwrepair píše:Tohle co resis jsem zazil kdyz auto pritahli ze po vymene remenice nemuzou nastartovat a ze si aretovali moror za kolo vacky a pootocili si rozvody.

měnit řemenici a rozdělávat rozvody to je pro lidi co nemají co dělat,

mi nenapadá nic jiného než že ten řetěz je tak vytahaný že stačilo pootočit motorem v protisměru a začal přeskakovat, takový zvuk jsem slyšel a když za ten řetěz tahám prstem přes nalévací otvor je volný,

Napsal: 22 dub 2018, 09:33
od Bmwrepair
tohle byl spis zoufalec co nez by nekde zaplatil, vymyslel jak usetrit a udelat to sam. Vyplatilo se:) Ve tvym pripade to vypada na retez ale je to divny, tyhle fakt vydrzi nesmysl. Znam motory co maj 600t a rozvody sedi.

Napsal: 22 dub 2018, 11:24
od slovacek.milos
Bmwrepair píše:tohle byl spis zoufalec co nez by nekde zaplatil, vymyslel jak usetrit a udelat to sam. Vyplatilo se:) Ve tvym pripade to vypada na retez ale je to divny, tyhle fakt vydrzi nesmysl. Znam motory co maj 600t a rozvody sedi.
nevím kdybych nearetoval přímo řemenici připouštím nějakou moji chybu, je to auto z exekuce, neznámý původ, při otáčení řemenice tam něco cvakalo víš prd že, a to asi přeskakoval řetěz,

řeknu ti za poslední rok
soráč kleplý na předek, jsem opravil a při předání se po startu potkal motor, na meganu jsem přehodil gumy a když jsem vyjel z dílny zadřela se vačka natvrdo a dal už si raději nevzpomínám :roll:

Napsal: 22 dub 2018, 11:28
od TANN3R
Tak točit motorem, co má řetěz do protisměru není zrovna dobrej nápad. Jestli je ale opravdu řetěz volnej, tak tě rozborka nemine.

Napsal: 22 dub 2018, 11:36
od slovacek.milos
[quote="Bmwrepair"]

schvílně jsem ted vylezl před barák sdělám nalévací zátku na olej a nehtíkem tahám za řetízek je volný

před startem jsem potáčel po směru a kontroloval řemenice a řemeny, zdálo se mi že tam moc komprese není krátky start a jak potkan, pak jsem potáčel i protisměru a to už řetěz asi přeskakoval a ted to de jen o devadesát a si ventil píst (wallbash)

Napsal: 22 dub 2018, 11:37
od slovacek.milos
TANN3R píše:Tak točit motorem, co má řetěz do protisměru není zrovna dobrej nápad. Jestli je ale opravdu řetěz volnej, tak tě rozborka nemine.
tak mi prosimtě napiš odkaz na manuál kde pášou že s motorem co má řetěz se musí točit jen po směru

Napsal: 22 dub 2018, 13:16
od TANN3R
V každém postupu, kde se sahá do rozvodů nebo protáčí motorem tohle je. Vždycky ručně a s vykřičníkem :)

Napsal: 22 dub 2018, 13:40
od slovacek.milos
TANN3R píše:V každém postupu, kde se sahá do rozvodů nebo protáčí motorem tohle je. Vždycky ručně a s vykřičníkem :)

takže každý motor co má řetěz se může protáčet jen ručně a posměru :?

čtu motor s řetězem v kelly, e tech, autodata, a nikde není napsíno že bych nemohl točit v protismětu,

posměru to je jasné že máš protočit třeba dvě otáčky a skontrolovat nasvavoací značky nebo přípravky když děláš rozvody,

ale že bych nemohl otočit motorem do protisměru to mi rozum nebere, 40 let točím s motorem doleva doprava naprosto běžně

dej nějaký odkaz že když měníš řemenici musí motorm točit jen posměru dík ;)