Stránka 1 z 1

dodatočná aditivácia nafty

Napsal: 02 črc 2018, 09:29
od mj
Zdravím,

dnes mi došlo aditívum do nafty ECO MAX od Millersu... v návode je upozornenie: NEKOMBINUJTE VÍCE DRUHÚ PALIVOVÝCH ADITIV.

Jasné, že nevidím zmysel liať to do prémiovej nafty... ale - existuje dnes vôbec na ČS obyčajné palivo bez aditív? Dá sa teda NEKOMBINOVAŤ???

Ďakujem!

Napsal: 02 črc 2018, 10:29
od favo
Tuším naftu bez bioložky a aditiv nabízí Čepro jako Optional diesel.

Napsal: 02 črc 2018, 14:32
od Milan_F
OPTIMAL Diesel

Napsal: 02 črc 2018, 18:44
od yardarytarda
Vozím čepro a slovnaft.Čepro dává naftu bez aditiv ať už B7 nebo B0
Nafta ze slovnaftu se dá už přímo na lávce nabrat s aditivem lubrizol.Z praxe poznám okem co je co..Jsou to pěnivosí i konzistencí uplně odlišné kapaliny.Co se bavím s klukama od petrotransu tak vozí normálně jakože vervu z čepra :D akorát mají připravený kanistr s aditvem,jinak to neni nic světobornýho.Slavná verva.Základ je klasická nafta z čepra.To je můj postřeh ;)

Napsal: 02 črc 2018, 20:32
od dany01
Ak ide palivo na cerpacku Slovnaft ide vždy aditivovane. Ak sa zaváža "no name" čerpačka , družstva, dopravne firmy, napr. v Rakúsku- Lagerhaus, Genoil ta sa vezie neaditivovana nafta a sami si ju aditivuju pred napustenim do podzemnej nádrže- prišiel s bandaskou aditíva a odmerkou a nalial príslušné množstvo aditíva, alebo predávaju cistu naftu - preto rozdiel v cene. Napr. - Jurki berie cistu a potom predáva buď cistu alebo aditivovanu svojim aditívom. Jet , BP v Rakúsku vozí zo Slovnaftu ale tam si už nepamätám či aditivovanu- Jet skôr cistu keď vedia ísť na take ceny- ak si niekto mysli akú kvalitu tankuje v Rakúsku, tak je to kvalita Slovnaft- takto to robia v pohraničí, asi kvoli dopravným nákladom.

Napsal: 03 črc 2018, 06:57
od NOVON
Mno tak ze nejlepsi je si naftu doaditivovat sám a fertig..Aspon mas jistotu,ze tam to aditivum je.

Napsal: 03 črc 2018, 15:39
od dany01
Presne tak- Vif lejem už roky a aj keď uz je aditivovana na čerpačke. Mam doma 5 litrovú bandasku, a len dopĺňam plechovky Vif umiestnené v autách.

Napsal: 03 črc 2018, 19:45
od Jarda S.
dany01 píše: vozí zo Slovnaftu ale tam si už nepamätám či aditivovanu- Jet skôr cistu keď vedia ísť na take ceny- ak si niekto mysli akú kvalitu tankuje v Rakúsku, tak je to kvalita Slovnaft- takto to robia v pohraničí, asi kvoli dopravným nákladom.
globus bere slovnaft a nabízí jak bez aditiv tak s aditivama (hm)

Napsal: 03 črc 2018, 20:19
od dibarbora
Osobne sa tiež držím hesla, že verím sebe a nie pumpárovi, Takže tie 3-4 minúty na naliatie aditíva si vždy nájdem. Vždy beriem len základné palivo bez zbytočných marketingových aditív.

Napsal: 04 črc 2018, 12:47
od borelli
Psal jsem to na fóru oleje.cz - toto se mě stalo po dvou měsících s Eco Maxem po přelití do suché a čisté orig. nádobky od Viftu... Poněkud se změnila barva aditiva, jak je to patrné z fotek - temně hnědá. V orig balení je Eco max doposud čirý. Tak nevím, do nádrže to už nenaliji... :-(

ObrázekObrázek

Napsal: 05 črc 2018, 17:05
od favo
Používej VIF a máš klid.

Napsal: 06 črc 2018, 08:50
od hansdob
VIFem se aditivuje i orig nafta

Napsal: 06 črc 2018, 10:42
od favo
Četl jsem že VIFem aditivuje Benzina, ale i přesto si tam dám i ten svůj. Konečně i výrobce VIFu uvádí, že větší množství není na škodu a jistota je jistota.

Napsal: 24 lis 2018, 19:25
od smrtka.smety
Prihreju si polivku - v lete po koupi auta a vymene vsech naplni a filtru jsem vzdy bral Vervu od Benziny mezi Palmovkou a O2 arenou, projev motoru (PD, 240k namotano) des o proti stare rotacce.

Pak jsem se na to vysral, koupil VIF, 4 panaky + plnou nadrz v Makru a auto se hodne zklidnilo (neduni, startuje lip jak v lete) a tahne pocitove lip.