Doplnění oleje převodovka audi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3784
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Doplnění oleje převodovka audi

Příspěvek od Tomas6 »

Včera ke mně přijela domů návštěva s A6 3.0 tdi s automatem, kód převodovky HNN. Rok 2009. No tekl mu olej z připojení převodovky na chladič. Střihnutý o kroužek. Ten přijde dneska. Ale jakým způsobem a jaký olej do toho dolít? Chce ho nechat vyměnit, už je i objednaný na příští týden do servisu,jenže nikdo neví kolik oleje z tama vyteklo,tak ho s tím nechcu pustit.
Toto je pro mne těžce mimo mísu, tak se radši ptám ať něco nedojebu.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Superb2.5TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 371
Registrován: 02 pro 2012, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Superb2.5TDI »

tak nech auto nechá v servise a už len opraviť a vymeniť olej do vypustené prevodovky by malo ísť niečo okolo 8 litrov mne keď sa robil repas aj keď je to iný prípad ale vošlo tam 10 litrov a označenie oleja by malo byť podľa katalógu audi 09L321371S1 ale sú tu skúsený tak poradia ti oni :)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3784
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Kroužek vyměním a únik opravím aji já. Nicméně to nepořeší jak to do servisu dostat.Pokud z těch 8 l vyteklo skoro všechno tak po ose to tam nedojede. Do nejbližšího audi je to tak 50 km.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1308
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

A co tak asistenční služba ze zákonného pojištění? Vem zelenou kartu,zavolej 1224 nahlásíš číslo pojistky a odtah by měl být zdarma podle pojistky jakou má uzavřenou.
Aspon otestuješ jakou máš kvalitní pojištovnu.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jasný, odtah z pojistky kdyžtak něco připlatíš, většinou je to třeba na 30km, asi dle pojistky
plnění ale většinou umí i Bosch servisy nebo zkus sehnat někoho v okolí

hlavně ne jak jeden u nás co chtěl "ušetřit" tak táhnuli e60 530xd do Renocaru na laně (rofl) , no dopadlo to hodně blbě...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3784
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

A to je v tom tak velký problém nebo je potřeba něco speciálního že bych to nedokázal naplnit?
Jde o to že potřebuje odjet a jezdit než na něj budou mít v servise čas.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nedokážu říct,do tohoto se zásadně nemontujeme... (rofl)
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 991
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

Naštartuješ, cez kontrolnú zátku púšťaš olej, kým Ti nezačne vytekať. Daj zátku. Sadneš do auta, v každej rýchlosti nechaj cca 10 sekúnd. Potom opäť dáš preč kontrolnú zátku (toto všetko pri naštartovanom aute), doplníš olej, aby začal tiecť, počkáš kým bude len kvapkať a uzavrieš to. Mi to robíme takto a zatiaľ bezproblémov.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3784
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jozef ta kontrolní je ta na difu vedle poloosy?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 991
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

Neskôr budem pri počítači, ak najdem foto dám to sem. Robili sme to na niekoľkých typoch. Na vačšine máš na spodku vypúšťací z boku kontrolný (aj dolievací) a málokedy je z vrchu dolievací otvor. V Atrise bývajú dobré fotky umiestnenia zátok. Len ako som písal rob to pri naštartovanom aute.
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 991
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

Ak si myslel toto, tak to je úrovňová zátka diferenciálu.
Obrázek

To A je tvoja úrovňová zátka.
Obrázek

A potrebuješ niečo takéto na doplnenie (niečo podobné sa dá vyrobiť z ohnutej trubky čo sú na palivových filtroch, bude to mať síce len 90°, ale dá sa to naplniť aj s tým ;) ).
Obrázek
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3784
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jozef děkuji. Už jsem to našel v autodatech. Udělal jsem to tak že s nastartovaným motorem jsem odsrouboval zátku a šprickou jsem tam natlačil dva litry oleje co odněkud dovezl. Ještě na zvedáku jsem prořadil 1,2,3. Výš už to řadit nešlo, nevím proč musím to ještě projet,a dolil ještě asi dalšího půl litru. Hodím to na kola a půjdu to projet. Na vaně je napsáno kontrolovat při teplotě 30 až 60 tak laserovým teploměrem to mělo 38,což asi stačí. Vag při sobě nemám. Je nutné aby to prořadilo všechny stupně? Případně ještě jednou zkontrolovat? Na zvedák už to nedostanu, dělám to u souseda v garáži, do práce se teď nedostanu,jsou dovolené a nesmí se tam ukázat ani noha. No a ten dekl se teda pěkně blbě sundává na zemi.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3784
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak nakonec po projetí a následné kontrole ještě trochu ucmrndlo, takže ok. Převodovka řadí,funguje,vše ok. Děkuji za radu.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
honza.biker
Přispěvovatel
Příspěvky: 404
Registrován: 02 dub 2009, 18:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Vřesovice

Příspěvek od honza.biker »

Řadit jednotlivé rychlosti vůbec nemáš. Stojíš na brzdě, dáš R (brzdu v celém procesu vůbec nepouštíš), počkáš 10 sec, D - 10s, S-10s, N-pustit brzdu, 60sec 2tis otáček, P - počkat až teplota oleje dosáhne 35°C (nevím teď z hlavy přesně), otevřít, doplnit než začne kapat (při max 55°C zavřít). Olej hlavně jen originál ZF, nebo můžeš začít měnit znovu.
Audi A4 B8 3.0 TDI 176KW S-line Avant Quattro
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“