dodělání elektrický příhřev/předehřev oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pavel1974
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 08 led 2017, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

dodělání elektrický příhřev/předehřev oleje

Příspěvek od Pavel1974 »

Zdravím, nemáte někdo zkušenost s doděláním el.příhřevu motorového oleje pro zimní období? Narazil jsem na netu pár firem inzerující dodělání el.příhřevu/předehřevu (poměrně drahá záležitost). Zaujala mě však varianta na nějakém videu na Youtube. Šlo o nalepení el.topné rohože na olej.vanu.
Jezdím Tdi-čkem každý den ca 14 km do a z práce, a to se motor s bídou zahřeje a už jej vypínám. Stávám autem u domu a není problém takový příhřev zapojit přes zásuvku s hodinama a navíc mám levnější tarif (pro TČ). Otázkou také je, zda to tomu oleji nemůže nějak uškodit. Asi by se musela vychytat vhodná délka doby ohřevu, aby z toho nebyl friťák... :D
Máte případně nějaké tipy?
Díky
VW TOURAN 1.9TDI 77kW BXE 2008
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Pre americký trh sa v niektorých modeloch dodávalo ako originál, myslím že to mali napr golf 4 a podobne, takže možno by sa to dalo aj zohnať
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

S klidem bimetalový termostat... např:
https://www.gme.cz/tsra090
https://www.gme.cz/eaw-1ko1r004505a

nebo něco sofistikovanějšího:
https://www.aliexpress.com/item/XH-W300 ... 7e3acfe814

Vše lze ve verzi na bezpečné napětí 12V, 24V nebo síťových 230V... Záleží, co si seženeš za topné těleso 8)
GIV Variant TDi ???kW
Pavel1974
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 08 led 2017, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pavel1974 »

Source píše:Pre americký trh sa v niektorých modeloch dodávalo ako originál, myslím že to mali napr golf 4 a podobne, takže možno by sa to dalo aj zohnať
Měl jsem na mysli něco podobného jako je na tomto videu
https://www.youtube.com/watch?v=DdPh0mK_Swo

Nemá s tím někdo zkušenost?
VW TOURAN 1.9TDI 77kW BXE 2008
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3789
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

webasto, budeš mít v autě teplo a jako bonus i teplých motor. Myslím že nic lepšího ještě nikdo nic nevymyslel.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

Taky si myslim že webasto.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33854
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Pavel1974 píše:
Nemá s tím někdo zkušenost?
podle mě kokotina, namontuj si elektriký průtokový předehřev chladící kapalin + karavanovou zásuvku, mám to tak leta, ráno vstaneš zapneš, časovací hodiny dcokoliv, sedneš teplý start a hned topíš https://www.google.com/search?q=elektri ... 81&bih=757
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

(hm), hasiči, sanitky atd. mají el. předehřevy (vesměs těleso ve vodě) na stanovištích a nikdo si nestěžuje...

Miloš preferuje hodiny, já termostat 8)
Na karavanovou zásuvku se vyprdni... je velká pravděpodobnost, že to někdy zapomeneš odpojit...
Tudíž raději něco vhodného pro nedobrovolné "odpojení" bez destrukce... s tím souvisí i vhodné umístění.

Nebo jsem dělal variantu, kdy na těch 230V bylo ještě zapojené relé, které přerušovalo spínací kontakt na cívku startétu... tzn. pokud to bylo připojené k zásuvce, tak jsi nenastartoval (samozřejmě to neřeší případné vypnutí 230V).
Pokud to budeš dělat na 230V, tak si zkontroluj, zda máš na baráku na danou zásuvku fíčko = proudový chránič (30mA).
Naposledy upravil(a) Slavkov dne 21 zář 2018, 19:38, celkem upraveno 1 x.
GIV Variant TDi ???kW
rubensis
Přispěvovatel
Příspěvky: 306
Registrován: 06 srp 2016, 19:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Brněnsko

Příspěvek od rubensis »

http://www.predehrevmotoru220v.cz/eshop ... 54_o_0.jpg co tohle, cenově dostupnějši, než webasto, taky nad tím uvažuji. :)
octavia combi 1.9tdi 81kw ASV Spider RS-egr.off,čip107kw/310Nm.oil catch tank, trippling on.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33854
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Slavkov"](hm),

Miloš preferuje hodiny, já termostat 8)
Na karavanovou zásuvku se vyprdni... je velká pravděpodobnost, že to někdy zapomeneš odpojit...

mirku nic nepreferuji je to jen tak na pokec, já to mám už jen topné těleso, kus prodlužovačky stočené pod motorkem stěračů, žádný termostat ani hodiny, mi to tak stačí do práce nejezdím protože na to nemám čas
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

K el. předehřevu motoru jde jako bonus zabudovat dobíjení akumulátoru. Po připojení auta na síť udržuje akumulátor nabitý.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33854
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Rolan píše:K el. předehřevu motoru jde jako bonus zabudovat dobíjení akumulátoru. Po připojení auta na síť udržuje akumulátor nabitý.
já to tak mám jednu malou nabíječku jsem si tak připojil
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2028
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Odpovědi: 0
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

rubensis píše:http://www.predehrevmotoru220v.cz/eshop ... 54_o_0.jpg co tohle, cenově dostupnějši, než webasto, taky nad tím uvažuji. :)
přesně tohle mam na dvou autech a nema to chybu
http://www.predehrevmotoru220v.cz/E-shop.html
Tiguan 2 2.0 tdi
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Pavel1974 píše:Měl jsem na mysli něco podobného jako je na tomto videu
https://www.youtube.com/watch?v=DdPh0mK_Swo

Nemá s tím někdo zkušenost?
V opravdovem chladu to nema sanci ohrat olej - cely motor bude pusobit jako chladic a bude odebirat teplo a odevzdavat ho okoli.


Jen myslenka: nedalo by se toto pouzit jako prenosne? Proste udelat paralelni okruh napojeny na stavajici? Pak proste pouze rozpojit paralelni okruh, pripojit zarizeni, nechat ohrat, odmontovat a opet propojit paralelni okruh? Ano, uznavam, je to hobby-bastl-tuning ale jde mi o to, ze v rodine provozujeme nekolik aut a ctyrkolku s tim, ze je to potreba jenom na chalupe (800 mnm).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33854
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

a nebylo by lepší na vanu namontovat kohout a vypustit olej do termosek a ráno zas teplý olej nalít?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“