Klepání v motorovém prostoru při deceleraci

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Manhaus
Přispěvovatel
Příspěvky: 422
Odpovědi: 0
Registrován: 04 kvě 2009, 06:04

Klepání v motorovém prostoru při deceleraci

Příspěvek od Manhaus »

Ahojte. Stal se mi takový problém - jel jsem po silnici na které byl lehký hrb, po kterém jsem nadskočil a při dopadu mi v motorovém prostoru "něco křuplo" a od té doby se při jízdě při uvolnění plynu objevuje z motorového prostoru rytmické klepání s rychlostí se zvětšující. Kov na kov to asi nebude, spíše plastově to zní. Myslel jsem že urvaný podběh nebo nárazník jelikož byl volnější. To se bohužel nepotvrdilo. Vše uchycené a dělá to stále. cca od 40km/h při uvolnění plynového pedálu to začne a zmizí okamžitě po jeho i jemném sešlápnutí. Na volnoběh nebo stání to nedělá. Můj mechoš teda tvrdí že je ulomený zub na stálém převodu. vylili jsme olej z převodovky, ale olej se tomu už moc říkat nedalo, byl tak řidounký jak voda a obsahoval hodně lesklých částeček kovových.. no převodovka má už určitě půl milionu... Nalil mi tam motorový olej, aby se to aspoň trochu promazalo, no a od té doby mi přestal jít ukazatel rychlosti, auto škube v nízkých otáčkách a ručička palivoměru při půlce nádrže v zatáčce je schopná spadnout i na "načerpejte palivo". Napadá někoho co se s tím krámem děje? :/ už začínám být zoufalý. Chtěl bych vyloučit banality, před tím než se dá druhá převodovka :/ Jedná se o motor 1.9tdi 81kw AHF. Když najedu do zatáčky tak se občas stane že od motoru uslyším křupnutí, ale to není vždy a přijde mi že auto trochu "plave"... to je snad maximální možný výčet věcí které mi to dělá. Za každou radu budu vděčný.

Co se týče cukání a budíků, tak jsem zkusil odpojit rádio (co jsem se dočetl tuším i zde na foru) což nepomohlo. Mám podezření jestli by se nemohlo tím olejem nějak posrat snímač otáček na převodovce? Ten palivák je taky divný, že se to začlo dít až po nalití toho oleje do převodovky... :/
VW Bora 1.9TDi AHF - FB Sprint 764, jednohmota s HDS(2x3,5mm), chip by TDIFun - 154PS, 390nm
rami
Aktivista
Příspěvky: 1669
Odpovědi: 0
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

Motorak do prevodovky ?? :?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Manhaus
Přispěvovatel
Příspěvky: 422
Odpovědi: 0
Registrován: 04 kvě 2009, 06:04

Příspěvek od Manhaus »

"prý" to v některých případech aspoň trochu pomůže. Taky mi to příšlo divný, ale jak říkám, ta převodovka už má půl milionu určitě... To byla spíš znouze varianta. Jde mi o to klepání a na to mi nebyl schopný nikdo zatím nějak poradit
VW Bora 1.9TDi AHF - FB Sprint 764, jednohmota s HDS(2x3,5mm), chip by TDIFun - 154PS, 390nm
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

něco podobného jsem zažil
nestane se ti že i na místě když točíš volantem tak rupne jakoby od řízení ? jemu poskakoval difec v převodovce jak na to zatlačily poloosy
motorák do převodovky na výplach budiž no na chvíli a pak nalít normálně to co má být
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

palivomeru drbe a rýchlomer nejde kôli snímaču otáčok na prevodovke. skontroluj ;)
Manhaus
Přispěvovatel
Příspěvky: 422
Odpovědi: 0
Registrován: 04 kvě 2009, 06:04

Příspěvek od Manhaus »

Můj osobní typ je že ten snímač se zajebal od toho oleje a proto to dělá bordel. Ale nevím, mechoš tvrdil že ne, že snímač je jinde, že to od oleje nebude. Při procházení jsem narazil že měli lidi problémy i s kabeláží, nebo pojistkou prdlou a nebo autoradiem. radio sem odpojil, nepomohlo. pojistka je ok. Divné je že vše toto začlo následující den po tom co mi tam nalil ten olej. Palivák je divný, ten by měl být samostatně vedený do přístrojovky ne? Budíky doteď byly uplně ok. Mechoš poukazuje na to že by mohly být v prdeli budíky...

Roman: jo kdyz najizdim sem tam do zatacky, tak v tom skubne a krupne... Takze stejne prevodovka v pejci... jako jde mi spis jen o to vyloučit "blbosti" nez se vymeni prevodovka...
VW Bora 1.9TDi AHF - FB Sprint 764, jednohmota s HDS(2x3,5mm), chip by TDIFun - 154PS, 390nm
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tak si to prohlídni sám, když něco "křuplo" tak něco povolilo, třeba držák trubic sání, intercooler atd., a zjisti při tom, kudy tam ten motorák taky pral, jestli nalívacím otvorem, a nebo přes čidlo rychloměru ... :) To sis s tím fakt skočil jak Ploc?
Když dokáže tvrdit, že to dělá ulomený zub na stálým převodu, mám o takovém "mehanikovi" určité pochybnosti ... ;) Co klouby na osách ty se prověřily? Uložení motoru a převodovky taky?
Manhaus
Přispěvovatel
Příspěvky: 422
Odpovědi: 0
Registrován: 04 kvě 2009, 06:04

Příspěvek od Manhaus »

Tvrdí že všechno zkontroloval, ale nevěřím tomu moc. nalívacím otvorem. Přes čidlo ne. on si myslí, že to je převodovkou ale konzultoval to s kolegou co děla repasy převodovek... auto trčí u něj, nemůžu si nic zkontrolovat sám, jelikož tomu zas až tak nerozumím, abych mohl vyhodnotit co je a co není dobře. Vidím to na sehnání jeté převodovky a pak se uvidí.
Naposledy upravil(a) Manhaus dne 19 zář 2018, 14:47, celkem upraveno 1 x.
VW Bora 1.9TDi AHF - FB Sprint 764, jednohmota s HDS(2x3,5mm), chip by TDIFun - 154PS, 390nm
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

keď nefunguje snímač rýchlosti tak budíky nekorigujú nameranú hodnotu z plaváku v nádrži. Správa sa to potom ako škoda 120. v zákrute nemáš benzín v nádrži :D
Manhaus
Přispěvovatel
Příspěvky: 422
Odpovědi: 0
Registrován: 04 kvě 2009, 06:04

Příspěvek od Manhaus »

no a vsichni mi tvrdi, ze to tim byt nemuze, ze palivak ma samostatny okruh, ze tim to nebude. ze spis pristrojovka v prdeli. cemuz neverim protoze do toho zasahu byla naprosto v pohode. taky myslim ze to bude tim cidlem. i to cukani, a vsechno. ted tvrdil ze je elektromagneticke, a ze olej na to nema vliv. tak jedine upaleny kabel, nebo fakt v haji cidlo.
VW Bora 1.9TDi AHF - FB Sprint 764, jednohmota s HDS(2x3,5mm), chip by TDIFun - 154PS, 390nm
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

adrian_B ma pravdu s tym cidlom, u novsich za to moze problem s ABS, kedze rychlost je dopocitavana, snimac rychlosti neni.
No u teba zas neni taky priblem to cidlo pozriet…
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3750
Odpovědi: 0
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jestli jsi z té skříně vypustil olej s pokladama tak nad čím dumáš. Pořešil bych skříň, při tom prohlédl klouby poloos jestli není na některém prasklá klec a pak bych řešil rychloměr. Se do té převodovky podívejte. Třeba uvidíš co se tam odehrálo a vysvětlí se příčina toho tachometru.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“