Stránka 1 z 1

Škoda Superb 2 FL, 2.0 TDI EGRxVÁHAxHLAVA motoru? Vyřešeno!

Napsal: 27 říj 2018, 15:00
od PatrSaw
Ahoj všem!

Můj původní dotaz

Mám Superba 2 FL, CFFB 2.0TDi 4x4 16v a začal jsem mít problémy nejprve s vahou vzduchu, kdy se mi na diagnostice zobrazovala chyba P0101, P0103.

Na Maxidotu se mi zobrazila zhavici kontrolka a chyba viz výše, na základě čehož jsem se uchýlil ke koupi nové váhy vzduchu, nicméně po 2 týdnech ježdění opět stejná chyba navíc při te chybě se mi začalo kouřit bíle z výfuku, po vypnutí a zapnutí motoru se chyba smazala a vše fungovalo jak má bez bílého koure.

PROBLÉM = EGR

Podělim se s Vámi, jak jsem na problém přišel.

Asi 3 měsíce jsem lítal po servisech, značkové, neznackove a nikdo nemohl přijít na to co je špatně..

K bílému kouři z motoru - Součástí EGR ventilu je také chladič výfukových plynů, který prosakoval a následkem byl zaseklý EGR ventil.

HLAVY U TĚCHTO MOTORŮ NEPRASKAJÍ.
Pro kontrolu těsnění hlavy motoru doporučuji zkontrolovat víčko od oleje, zda tam není šlem a pravidelně kontrolovat měrku oleje, zda nepřibývá olej - HLAVNĚ NECHOĎTE HNED MĚNIT TĚSNĚNÍ HLAVY!
Pro úplnou jistotu existuje sada, pro kontrolu CO2 v chladiči.

Až jsem potom poznal fakt odborníka jménem Štefan Toth, který na to přišel a správně mě nasměroval.

Co Vám řekne servis? Akorát vad bude chtít ojebat.. vyměnte DPF, váhu vzduchu atd. Cena oprav přes 50 tis a akorát budete nasrani.

Jak si tedy ověřit příčinu zavady(popsal jsem výše)


A) koupit si ELM327 za 400 Kč na alze
B) koupit aplikaci VAG DPF 90 KČ
C) koupit aplikaci Torque

V aplikaci VAG DPF zjistíme jak je na tom DPF, v aplikaci torque si dáme pod sebe dva grafy - Váha vzduchu a EGR a pojedeme testovat..

PS pokud Vám bude svítit nějaká kontrolka v aplikaci torque smazeme a jedeme na cisto.

Po zahřátí motoru, budeme akcelerovat na 3-4 tis otáček a sledujeme jak se chová Váha a EGR.

U mě se projevila závada tak, ze po chvíli EGR zůstal v nulových hodnotách a začala svítit zhavici kontrolka motoru, po vypnutí a zapnutí motoru EGR opět začal fungovat a po par kilometrech znovu.

EGR JE NUTNÉ VYMĚNIT CO NEJDŘÍVE! POKUD NEBUDE SPRÁVNĚ FUNGOVAT EGR, PŮJDE DO HÁJE DPF.


Co z toho vyplývá?

Než půjdete do servisu a zaplatíte stovky korun za diagnostiku, tak radši investujte do výše vypsaneho seznamu a můžete zjistit co konkrétně je špatně a vyměnit pouze vadný díl.

Snad Vám to pomůže 🙂

Níže je výpis závad, které mi hazela diagnostika, v trubkach díra nebyla.

Obrázek
Obrázek

Napsal: 27 říj 2018, 21:25
od Ján Horosz
EGR vymenit, aj ta chyba na vahe je iba EGR problem.

Straca sa aj voda? Alebo len biely dym?

Napsal: 28 říj 2018, 06:38
od PatrSaw
Díky za odpověď, voda se neztrácí, jen když tam blika ta chyba tak bílý kouř.
Po vypnutí a zapnutí motoru bez kouře.

Napsal: 28 říj 2018, 08:45
od marfan
A ak sa stráca aj voda, v malom množstve a s 10 studených štartov to má biely dym tak je to tiež EGR ?

Napsal: 28 říj 2018, 09:52
od PatrSaw
Shrnuto do příspěvku výše.

Napsal: 28 říj 2018, 10:03
od marfan
No som si myslel, ale ja to vymením a hotovo. Nechcem mať problémy s STK.

Napsal: 28 říj 2018, 10:11
od PatrSaw
Hlavy u těchto motoru nepraskaj.. ale s EGR ventily jsou strašne problémy..

Napsal: 28 říj 2018, 12:04
od marfan
Síce mám motor novšej generácie konkrétne v Octavii 3 RS kód motora CUPA ale v podstate to je asi rovnaký problém, pretože čo tak čítam tak problémy s tým EGR majú rovnaké.

Napsal: 28 říj 2018, 12:29
od geo
Zvláštní je že jednotka egr neodhalí že vísí otevřený protože aby šel už bílej kouř tak musí zůstat otevřený delší dobu a to většinou vyhodí hlášku o nesprávné poloze.Neměl bys i upřesnění tech závad z vagu?

Napsal: 28 říj 2018, 14:31
od PatrSaw
Shrnuto do příspěvku výše.

Napsal: 28 říj 2018, 16:38
od geo
Nic jiného krom origo nefunguje všechno se vrátilo a u 4x4 je to ješte lepší.Píšeš kontrola egr a trefa ale jak jsi ho teda kontroloval?

Napsal: 28 říj 2018, 18:30
od PatrSaw
Kontrola přes VAG ..

Napsal: 28 říj 2018, 20:08
od geo
Pokud jsi tu závadu viděl na vagu ty musí o ní vědět i jednotka.Nezaregistruje pouze krátké děje které jsou v jejím prahu tolerance a jsou pak vidět na osciloskopu ale vagem je to podezrělé.Není nějak zmanipuluvanej sw?

Napsal: 28 říj 2018, 21:04
od PatrSaw
Shrnuto do příspěvku výše.

egr

Napsal: 07 lis 2018, 20:10
od katomas
Mám stejný motor a EGR 2x měněný během 50 000 km... :x