Stránka 1 z 2
Špatné starty a cvakání ALH
Napsal: 16 lis 2018, 10:39
od LadikRS
Ahoj, zkusím štěstí i tady. TDi je pro mě španělská vesnice, tak bych se chtěl poradit. Měnili mi těsnění pod hlavou a dávali i nové žhavičky. Od doby, co se mi auto vrátilo, tak pozoruju občas horší starty. Vždy se jedná o studený start, ale nestane se to u každého studeného startu. Auto točí a má tendenci nastartovat, až nakonec chytne. Mám pocit, že na to má vliv vlhkost (nebo nízký tlak?), protože poslední dobou to je skoro každý první start. Dřív (říjen), i když byly nízké teploty, tak to kolikrát chytlo dobře a tyhle problémové starty byly jen výjimečně, což teď neplatí. Přikládám video (tenhle start ještě jde, protože to nakonec chytne čistě):
https://www.youtube.com/watch?v=QRNLTz9tvc0
Všiml jsem si i, že je slyšet cvakání u studeného motoru (dokud není voda třeba na 60°C). Cvakání je dobře slyšet z boku od předních dvěří až dozadu za auto. Vpředu u motoru nebo když otevřu kapotu už moc slyšet není (asi ho přehluší motor). A necvaká to trvale, ale na chvilku to má výpadky. Možná to je běžný projev TDi a jen plaším, jsem totiž zvyklý na 1.8T. Jinak pod motorem nemám kryt od té doby, co se auto vrátilo ze servisu. Přikládám videa:
1:
https://www.youtube.com/watch?v=5meExTwP-ak
2:
https://www.youtube.com/watch?v=do9UIcprWME
Napsal: 16 lis 2018, 11:24
od Marek001
Čo sa týka štartov začal by som kontrolou predvstreku a dodávky paliva.
Napsal: 16 lis 2018, 11:44
od LadikRS
Předvstřik zkusím zkontrolovat. Možná bych ještě mohl vyměnit palivový filtr.
Napsal: 16 lis 2018, 19:03
od jericho-3
Jde o to, pokud mu dávali těsnění pod hlavou, zda se strefili a nesnížili kompresi, pokud to tedy začalo až poté..
Napsal: 16 lis 2018, 23:17
od LadikRS
Oba problémy pozoruju od doby, kdy se mi auto vrátilo. Možná mám i nepatrně vyšší spotřebu, ale těžko soudit při těchto teplotách. Jinak kryt pod motorem jsem před tím vozil, tak je možné, že to cvakání bylo utlumené. Až se k tomu dostanu, kryt vrátím.
Koukal jsem na ten předvstřik. Pokud jsem to dělal dobře, vylezlo mi toto. Koukal jsem na to 2x, odpoledne po cca 25 - 30 minutách jízdy, teď večer po 20 minutách jízdy. V obou případech ručička vody dosáhla 90°C. Nicméně v závadách byly 3 chyby ohledně zkratu na čidlech. Po smazání chyb se objevuje pouze chyba zkratu na čidle G62 - Snímač teploty vody. Takže možná proto to neukázalo předvstřik tak, jak má.

Napsal: 17 lis 2018, 09:15
od slovacek.milos
pokud máš v háji snímač teploty vody tak si ho najdi v bloku měřených hodnot a skontroluj co říká řj motoru kolik je tam za studena a jak roste teplota
počátek vstřiku by jsem měl trošku posunout dozadu na 55
Napsal: 17 lis 2018, 16:13
od LadikRS
Já včera koukal jen na př. desku, kde teplota s olejem seděla. Dnes jsem logoval přes motor. jednotku a hodnota tak nějak odpovídala do 60°C. Jen trvale klesala a stoupala o 1-2°C. A pokud jsem jel bez sešlápnutého plynu z jednoho kopce, tak teplota klesla v jednu chvíli z 74°C na 60°C. Po přidání plynu se zase za chvíli vrátila na 74°C.
Zkusil jsem kouknout i na při. desku, kde to po 20 minutách jízdy hlásilo 80°C (budíky už po 7 minutách hlásily 90°C), stejně tak olej, ale na motor. jednotce bylo 74°C.
O tom předvstřiku jsem četl, že ideální hodnota je 55. Těch 74 mě překvapilo. Měl bych to snížit?
Napsal: 17 lis 2018, 17:07
od slovacek.milos
[quote="LadikRS"]Já včera koukal jen na př. desku, kde teplota s olejem seděla
já třeba nečtu ráno byla teplota motoru 3 stupně a okolní teplota byla 3 stupně
pokud se zabýváš provozní teplotou tak mrkni jak máš zatížený alternátor je to tam v procentech a zkus dávat plus na vyhřívací žhaviče jsou u hlavi mezi motorem a převodovkou jestli fachčí
Napsal: 17 lis 2018, 19:32
od LadikRS
Tak to zítra rání zkusím zkontrolovat, kolik to bude ukazovat. Ale čidlo to asi má za sebou, auto při teplejším motoru občas ukazuje žhavení i 20s.
Až pojedu, tak zkusím logovat ten alternátor s teplotou. Zkusím kouknout i na ty žhavičky.
Napsal: 17 lis 2018, 22:51
od JohnEagle
zní to jak klepání ventilu, hydroštely se měnily taky?
Napsal: 17 lis 2018, 23:13
od LadikRS
Nene, ty se neměnily. Motor šel jinak dobře, má tedas najeto 295 tisíc a pochybuju, že na ně někdo sahal.
Na Youtube jsem našel video podobného zvuku a psali tam napínák řemenu nebo vstřiky. Problém je, že než někam dojedu, je ticho, takže to moc lidem nemůžu dát poslechnout.
K tomu altíku přikládám log, protože nevím, na co se mám zaměřit:
https://uloz.to/!7ret6S6KBKsf/log-01-002-016-xxx-csv
Jinak čidlo teploty je po smrti, z 60°C se najednou propadlo k 22,5°C, po chvíli zase šlo zpět na 60°C, pak kolísalo a nakonec jsem ztratil spojení s jednotkou a už se mi nepovedlo opětovně s ní spojit.
Napsal: 18 lis 2018, 20:33
od LadikRS
Tak při teplotě -1 ukazovalo čidlo 1,4°C. Žhavičky vody by měly fungovat, po přiložení zkoušečky na žhavičku se rozsvítila. Jen bužírka na kabelech je dost zpuchřelá.
Napsal: 20 lis 2018, 19:10
od JohnEagle
Já měl např. jeden vstřik povolenej, zkus je projít, pokud se chod motoru změní mohlo to být tím.
Rachtal mi taky napínák a znělo to podobně ale u tebe to spíš vypadá na ty zdvihátka ventilů, jediný co ještě můžeš zkusit je sundat řemen alternátoru, a nastartovat bez něj zda to bude chrastit na studeným v souvislosti s tím napínákem, nic moc rady odemě ale snad něco pomůže

, moje zdvihátka byla po 300 tis dost načatý u ALH, po výměně jsem ten motor nepoznal, měl jemnej chod
k tomu předvstřiku, kdysi jsem s tím laboroval u sebe na zeleném se to auto chovalo tak že při studeném startu více klepalo a znělo jak kdyby mělo na hrbu 600 tisíc, a po pár km jelo pak hladce, lepší chování jsem zaznamenal blíže k modré, po studném startu to tolik neklepalo a mělo hladší chod. Teď mám něco mezi zelenou a modrou - jezdím kolem 4 litrů na sto, nalítám kolem 400km za 500 Kč nafty ( práce, nákupy, střední cesty) - zkus si s tím pohrát, ale pozor na šrouby na čerpadle, doporučuju koupit nový snadno se zatrhnou, dobrý by bylo je utáhnout na moment a 90 stupňů aby to po nastavení dobře drželo
Napsal: 21 lis 2018, 10:58
od LadikRS
Zaráží mě, že to začalo cvakat až po tom, co se to vrátilo ze servisu. Ale zase tím, že se to ohřeje a zmizí to, tak to by byl příznak zdvihátek.
Na vstřiky jsem koukal a na nic jsem nepřišel. Zkusím je ale přetáhnout na předepsaný moment. Ten řemen taky vyzkouším.
O víkendu se snad dostanu k výměně čidla teploty, abych vyloučil špatný termostat. Protože teplota ukazuje po 20 minutách jízdy 80°C a z kopce bez plynu teplota klesá. Pak bych zkusil ten předvstřik.
Všem děkuju za rady. Za každou radu jsem rád, v TDi se vůbec neorientuju.
Napsal: 22 lis 2018, 00:57
od JohnEagle
zkus ještě ten předvstřik, blíž k modrý - jestli to nepomůže