O1 asi načatá převodovka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
O1 asi načatá převodovka
Zdar chlapi (a případné dámy),
po dlouhé době se na vás obracím s radou. Zatím pozoruju pouze zvukové projevy a auto se jinak chová normálně, ale rád bych předešel nějaké katastrofické rozborce za jízdy.
Když zatáčím na jednu stranu (myslím že doleva, ale nepamatuji si přesně), ozývá se hlavně při vyšší rychlosti "kňučení". Rovně taky trochu kňučí, při zatáčení na druhou stranu je ticho. Kňučení má (dle mé předchozí zkušenosti s feldou) charakter nelícujících kol v převodovce. Nejdivnější je, že se zároveň ozývá jakoby víc různých tónů - jako by kňučely všechny kola v převodovce.
Může to být axiální vůle hřídele v převodovce a už bych měl na vrakáči pokukovat po jiné?
Moc díky za rady a postřehy.
(Auto je v podpisu.)
po dlouhé době se na vás obracím s radou. Zatím pozoruju pouze zvukové projevy a auto se jinak chová normálně, ale rád bych předešel nějaké katastrofické rozborce za jízdy.
Když zatáčím na jednu stranu (myslím že doleva, ale nepamatuji si přesně), ozývá se hlavně při vyšší rychlosti "kňučení". Rovně taky trochu kňučí, při zatáčení na druhou stranu je ticho. Kňučení má (dle mé předchozí zkušenosti s feldou) charakter nelícujících kol v převodovce. Nejdivnější je, že se zároveň ozývá jakoby víc různých tónů - jako by kňučely všechny kola v převodovce.
Může to být axiální vůle hřídele v převodovce a už bych měl na vrakáči pokukovat po jiné?
Moc díky za rady a postřehy.
(Auto je v podpisu.)
O1 před face ASV 81kW
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Pneumatiky jsem si taky říkal, začátek toho zvuku by s přezutím tak nějak možná seděl, ale proč se to při zatáčení na jednu stranu zesiluje a na druhou utichá? Taky tyhle pneu mám už víc let a minulou zimu nekňučely...
Až se budu nudit, tak asi zkusím sundat dekl pětkového soukolí a podívat se jestli tam není něco povolenýho, ale moc šancí tomu nedávám...
Až se budu nudit, tak asi zkusím sundat dekl pětkového soukolí a podívat se jestli tam není něco povolenýho, ale moc šancí tomu nedávám...
O1 před face ASV 81kW
No ono aj ložisko sa na kolese sa tak správa.Zalezi aj či je vnútorná alebo vonkajšia šálka v ložisku poškodená.ASV píše:Pneumatiky jsem si taky říkal, začátek toho zvuku by s přezutím tak nějak možná seděl, ale proč se to při zatáčení na jednu stranu zesiluje a na druhou utichá? Taky tyhle pneu mám už víc let a minulou zimu nekňučely...
Až se budu nudit, tak asi zkusím sundat dekl pětkového soukolí a podívat se jestli tam není něco povolenýho, ale moc šancí tomu nedávám...
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Tak tak... Co zkusit Milošův test na zdviži, roztočit kola a poslouchat? Určitě poradí blíže, kdysi mi takhle radil jak poznat jestli je to ložisko v kole nebo homokloub...Misík píše: No ono aj ložisko sa na kolese sa tak správa.Zalezi aj či je vnútorná alebo vonkajšia šálka v ložisku poškodená.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34094
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
pokud to mění při zatáčení tony tak to asi v převodovce nebude, hučení je loistko a točení kola na zvedáku je slyšet, guma taky umí vydávat katastrofální zvuky i jako když soustružíš dlouhou trubku že se už nedá ani jet a knučení to může být i suchý homokinetický kloub
ted jsme měli třeba vrzavý zvuk z LP kola, jezdili jsme dva i s otevřeným oknem, kolo jsem měl třikrát rozdělané a na nic jsme nepřišli až
upadla ucpávka v LZ kole, ložisko suché se vlastně zadíralo a jezdíme jak blci dva a slyšíme to zepředu

ted jsme měli třeba vrzavý zvuk z LP kola, jezdili jsme dva i s otevřeným oknem, kolo jsem měl třikrát rozdělané a na nic jsme nepřišli až
upadla ucpávka v LZ kole, ložisko suché se vlastně zadíralo a jezdíme jak blci dva a slyšíme to zepředu

- Kendys_TDI
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 190
- Registrován: 23 zář 2018, 10:39
- Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko
Je možné, že při tom zatáčení to dělá horní uložení předních tlumičů!? Ono jak to má něco za sebou, tak guma zpuchří a začne se tam o ty pokličky drát, až jsou to někdy zvuky opravdu zajímavý.
A nebo suchej homokineťák, měl jsem takhle levej přední, když se bývalýmu majiteli roztrhlo gufero, nevyměnil/jezdil dál a takhle to potom dopadlo, naštěstí se to ozvalo výrazněji až při dešti a několikadenní odstávce auta, takže hned bylo jasný o co jde. Zkusil jsem to (na obou kolech) vyčistit, naplnit vazelínou, dát nový gufera a poloosy necvaknou ani nevrznou dodnes. Takže tyhle 2 věci tipuju.
Když ve vyšší rychlosti, tak asi gumy pískají, co jiného když to dělá do zatáčky. Asi kopnutý uložení kola (rameno/sbíhavost/vyvážení) a nebo disk koplej a nebo šišatá guma...a nebo poloosa načatá, chtělo by to slyšet..
A nebo máš z intercooleru povytaženou hadici, a jak natáčíš kola rejdem, tak to tam hezky fouká a píská_tohle se mi stalo na ALH a taky jsem myslel, že je po turbu a převodovce a motoru, a ona to byla jen trubice z turba do intercooleru, jsem jí poškodil když sem se jednou otáčel na poli se zasazenejma bramborama (asi volání divočiny)

A nebo suchej homokineťák, měl jsem takhle levej přední, když se bývalýmu majiteli roztrhlo gufero, nevyměnil/jezdil dál a takhle to potom dopadlo, naštěstí se to ozvalo výrazněji až při dešti a několikadenní odstávce auta, takže hned bylo jasný o co jde. Zkusil jsem to (na obou kolech) vyčistit, naplnit vazelínou, dát nový gufera a poloosy necvaknou ani nevrznou dodnes. Takže tyhle 2 věci tipuju.
Když ve vyšší rychlosti, tak asi gumy pískají, co jiného když to dělá do zatáčky. Asi kopnutý uložení kola (rameno/sbíhavost/vyvážení) a nebo disk koplej a nebo šišatá guma...a nebo poloosa načatá, chtělo by to slyšet..
A nebo máš z intercooleru povytaženou hadici, a jak natáčíš kola rejdem, tak to tam hezky fouká a píská_tohle se mi stalo na ALH a taky jsem myslel, že je po turbu a převodovce a motoru, a ona to byla jen trubice z turba do intercooleru, jsem jí poškodil když sem se jednou otáčel na poli se zasazenejma bramborama (asi volání divočiny)
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch

Tak jsem tam hodil jiný kola. Zvuk sice nezmizel, ale... změnil barvu. Je už takovej ložiskovější. To usuzuju, že je litýma diskama místo plecháčů, který jinak rezonujou. Takže to nejspíš bude opravdu ložisko, což by bylo super, koupím za pár korun a vyměním doma v garáži. Dík všem zar rady.
O1 před face ASV 81kW