Stránka 1 z 2

Superb CBB žere vodu po litrech

Napsal: 16 led 2019, 07:35
od greg_kovacs
Ahoj všichni,

chtěl bych se zeptat na Váš názor. Mám Supa II 125 kW CBBB a začal brutálně žrát vodu. Za posledních 700 km jsem do něj nalil cca 5 litrů.

Podezření je na hlavu nebo na chladič výfukových spalin, takže dřív, než nechám sundat makovici, což je podstatně dražší, bych se rád zeptal, jestli někdo podle příznaků nějak nepozná, která varianta závady by to mohla být.

Příznaky :
- bílý kouř z výfuku. Nepravidelný. Chvíli kouří, chvíli ne.
- ztrácí se voda. Nepravidelně. Jednou najedu 250 km než kontrolka zahlásí nedostatek, jindy 30 km. Někdy doliju decku, jindy litr.
- když je auto zahřátý a musím dolít, pomalu otevírám expanzku, zasyčí a někdy vybublá trošku vody zpátky
- pod autem ani v motorovým prostoru nikde nic. Pod pumpou, pod chladičem, všude sucho.
- expanzka je čistá bez známek oleje.
- pozoroval jsem, že při plynulé jízdě někdy zničehonic leze teplota oleje nahoru až na 108 stupnu, auto prestane topit a pak zase znicehonic topit zacne a olej klesa zpatky dolu. Jinak olej má běžně teplotu +- 85 stupnu (neni to nejak malo ?)
- voda má pořád 90, neklesá, neroste. Možná když stojím na místě a nechám auto klapat, tak teplota o něco klesne, nevím, jestli je to normál nebo má mít pořád 90, i když není v tahu.
- Hladina oleje je sice vyšší, ale od doby, co pozoruju ztrátu chladiva, nenarůstá (možná přelili hladinu v servisu při výměně)
- víčko oleje je bez masivního šlemu, pravda, nějaké stopy šlemu tam jsou
- hadice s vodou při zahřívání tvrdnou, ale nejsou jako beton, sice nejdou promáčknout až nadoraz, ale pořád jdou namáčknout. Když auto vystydne, hadice jsou zase měkký jako molitan.

Děkuju za názory.

Napsal: 16 led 2019, 07:58
od jericho-3
Asi tě ta hlava nemine...

Napsal: 16 led 2019, 08:19
od ROMEK
prasklá hlava

Napsal: 16 led 2019, 16:13
od sathol
jojo palice dubová (rofl)

Napsal: 16 led 2019, 19:04
od hansdob
Já bych zkusil je to prace napikacu ale propojit vodu co je na výměník.

Napsal: 16 led 2019, 21:05
od Biimbo
taky bych zkusil ten chladič spalin, nebo jen zaškrtit hadice. Díky chladiči spalin všechny OII tdi berou trochu vody když mají něco najeto. Je to moje teorie, protože ničím jiným to být snad ani nemůže když je hlava OK a těsnění nové. Za tu zkoušku s odstavením nic nedáš.

Napsal: 11 bře 2019, 10:20
od greg_kovacs
Tak to nakonec byl ten chladič výfukových spalin u EGRu. Byla tam díra.
Díky za názory.

Napsal: 18 úno 2020, 22:01
od RAPIDmen
Ahojte,nebude vytvarat new temu... "v skratke" sup.2 125kw CBB nafta ..koliše dost budik ručička teploty ,chcem vediet či je tam len jeden termostat alebo čo najskor prekontrolovat ,Dakujem

Napsal: 18 úno 2020, 22:04
od ROMEK
keď je DSG ma 2 termostaty ked manual tak 1

Napsal: 19 úno 2020, 21:45
od RAPIDmen
dakujem, za info ano je to DSG.

Napsal: 20 úno 2020, 11:47
od Pája 19
Termostat na převodovce DSG odchází snad častějc než na motoru.

Napsal: 21 úno 2020, 21:08
od RAPIDmen
Pája 19 píše:Termostat na převodovce DSG odchází snad častějc než na motoru.
Dakujem ti. :)

Napsal: 11 bře 2020, 20:32
od RAPIDmen
Pája 19 píše:Termostat na převodovce DSG odchází snad častějc než na motoru.
prosimta vedel by si mi ho lokalizovat vrch som odstrojil a nenašiel som ho zajtra ešte pojdem pozret s jamy. Dakujem

Napsal: 11 bře 2020, 20:36
od ROMEK
Je zvrchu na prevodovke musíš dať dole celý airbox a uvidíš ho na hadici


Obrázek

Napsal: 11 bře 2020, 21:15
od Thopr
Né všechny DSG mají termostaty 2... Brácha 3C 2009 CBBB a nemá na převodovce termostat...