Stránka 1 z 2
Opel zafira regenerace DPF prosim radu
Napsal: 21 led 2019, 18:08
od karter
Mám dotaz ohledně regenerace Opel Zafira r.v.2014 obsah 2.0CDTI 96KW kod motoru A20DT.Nejdřive začal blikat symbol DPF tak jsem to vzal na dalnici držel to nad 2tis ot. zhruba po 20km to zhaslo.Jel jsem zpět vše ok dalši start opět simbol DPF ale nebliká ale už jen svití mám to teda ještě projet at se znovů spustí regenerace?Když jsem koukal před jizdou fitr zaplněn na 118% po jizdě tam bylo 96% a ted když sviti tak je tam 114%.
Napsal: 21 led 2019, 18:24
od jericho-3
A ty normálně nad 2000 otáček nejezdíš?

Napsal: 21 led 2019, 18:33
od karter
jericho-3 píše:A ty normálně nad 2000 otáček nejezdíš?

jasný že jezdim tohle není mé auto tady šlo o to že při té regeneraci by neměly jit otáčky pod 2tis.ale to neni na to co jsem se ptal

Napsal: 21 led 2019, 20:20
od Čert
jsi mechanik nebo uživatel?
Napsal: 15 črc 2019, 08:30
od Brembo SV
spustit cez OP COM regeneráciu,inak po 3. štarte može riadiaca jednotka vypnut motor-potom už nepojde spustit ani staticku regeneráciu,a motor nepojde naštartovat.
Napsal: 15 črc 2019, 11:04
od roman1648
jestli je to zaplněný přes 100% tak to stšejně už asi nezresuscituješ, vyndat a zkusit nechat vyčistit/zregenerovat
Napsal: 18 črc 2019, 14:27
od Brembo SV
Ked nepojde spustit ani cez diagnostiku regeneráciu,potom už len vyčistit,napríklad advanpure a následne cez diagnostiku zresetovat DPF-nastavit ako nový filter.
Napsal: 13 led 2021, 11:57
od Hacman
Brembo SV píše:spustit cez OP COM regeneráciu,inak po 3. štarte može riadiaca jednotka vypnut motor-potom už nepojde spustit ani staticku regeneráciu,a motor nepojde naštartovat.
Zdravím,
je možné pravidelným spúštaním nútenej regenerácie cez OP COM udržať DPF filer funkčný alebo musí, aby nedošlo k poškodeniu filtra, prebiehať aj normálna regenerácia ktorú určí riadiaca jednotka?
Akú verziu OP COM treba na regeneráciu DPF na Astru J Sport Tourer (model 2015)?
Vďaka
Napsal: 20 led 2021, 20:08
od Brembo SV
nutená regenerácia je nudzovka,je to nudzové riešenie a nie je vhodné ako trvalé riešenie. Prebieha pomalšie a neprehne do takej miery,ako štandardná regenerácia. Služi výlučne na dočasné odstránenie závady a nasledujuca regenerácia musí byt štandardná-teda ktoru začne riadiaca jednotka. Neviem číslo poslednej verzie OP COm respektíve predposlednej. A teiež záleží,či je to oficiálna verzia alebo klon. Klon to nevyrieši,čínania su dost pozadu,podporuju max do roku 2014.
Napsal: 20 led 2021, 20:47
od hansdob
A je velmi nešetrná k motoru
Napsal: 20 led 2021, 21:40
od FandaTDI
Brembo SV píše:nutená regenerácia je nudzovka,je to nudzové riešenie a nie je vhodné ako trvalé riešenie. Prebieha pomalšie a neprehne do takej miery,ako štandardná regenerácia. Služi výlučne na dočasné odstránenie závady a nasledujuca regenerácia musí byt štandardná-teda ktoru začne riadiaca jednotka. ...
Ne. Servisní regenerace naopak předpokládá obsluhu osobou znalou problematiky (připravenej hasičák, v případě statický nehořlavej povrch, atd.), proto při ní můžou být o cca 100-200°C vyšší teploty než řj dovolí při jízdní regeneraci. A může být i víc servisních po sobě (uzná-li obsluha, že by to mohlo být smysluplný, ale ve většině případů není...) a obecně se doporučuje mezi regeneracema najet MIN.50km. Lze souhlasit s tím, že je to nouzový řešení a neměla by být vyvolávaná často...
Napsal: 21 led 2021, 12:26
od Hacman
Je možné pridávaním prísady do nafty napr: Liqui Moly - Ochrana filtra pevných častíc (DPF) PRO-LINE alebo METABOND Megasel Plus a pod. minimalizovať tvorbu popola v DPF pri krátkych jazdách a predĺžiť tak jeho životnosť? Všetci výrobcovia týchto prípravkov to samozrejme sľubujú ale ide o, či to má aj niekto odskúšané a môže potvrdiť, že to naozaj funguje. Ďakujem
Napsal: 21 led 2021, 22:52
od FandaTDI
No na to aby byl člověk chemik...
Záleží, co přesně ty aditiva obsahujou, třeba francouzi často mívaj z výroby aditiva do nafty pro snížení teploty hoření sazí (což je mj. taky pěkná "chemka"...) a i bez "chcanek"(Adblue) u ropáků s DPF vznikaj plyny, který u těch starších nevznikaly(nebo třeba v menším množství), namátkou čpavek...
A otázka je, jestli větší vliv nemá obsah řepky...

Napsal: 22 led 2021, 10:19
od Hacman
Dnes je "chemka" aj to čo jeme a napriek tomu nás tým kŕmia. Mimochodom, dnes už mnohí odborníci upozorňujú, že elektromobil je menej ekologický ako diesel a napriek tomu sa ich výroba pretláča. Otázka ale bola, či tie prípravky pomôžu predĺžiť životnosť DPF pri krátkych jazdách alebo je to len marketing?
Napsal: 22 led 2021, 15:48
od FandaTDI
Ropak s DPF je na kratky jizdy absolutne nevhodnej a pokud nekdo tvrdi neco jinyho, muzem tomu rikat treba marketing...
Jeste vice k veci - z mala funkcnich aditiv je vif nebo BG, ale ani ty neumej zazraky a nezachranej motor pred nevhodnym uzivanim...