Axiální vůle kliky DHX
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Axiální vůle kliky DHX
Zdravím,
dělám teď rozvody na 406 1.9td a trochu mě zarazila větší axiální vůle na klice. Naměřil jsem nějaké 0,3mm. Řešit to, nebo to bude ještě spolehlivě fungovat? Nikde jsem nenašel povolené tolerance.. Díky
dělám teď rozvody na 406 1.9td a trochu mě zarazila větší axiální vůle na klice. Naměřil jsem nějaké 0,3mm. Řešit to, nebo to bude ještě spolehlivě fungovat? Nikde jsem nenašel povolené tolerance.. Díky
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
E63 645Ci
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
V nějakém manuálu to bylo, ale hodnoty už nevím, zkusím to najít. Nebo jestli ti to pomůže, tak klika je shodná s klikou z 2.0 HDi RHY/RHZ apod. a má i stejné objednací číslo ND.
EDIT: Tak u Xantie v manuálu Jak na to na str. 225 píšou, že axiální vůle kliky u 1.9D/TD je 0,07-0,32mm.
EDIT: Tak u Xantie v manuálu Jak na to na str. 225 píšou, že axiální vůle kliky u 1.9D/TD je 0,07-0,32mm.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
To je blbost, aby se tím vyšlápnutím spojky zkurvilo axiální ložisko na klice. Takovou sílu nemáš a navíc bys takovou ohromnou silou nejdřív přetrhnul lanko, nebo zničil přítlačák. Na takové síly jsou stavěné pístové letecké motory, ty musí mít kvůli axiálnímu namáhání v ose (vrtule) masivní axiální ložiska.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
O,3 mm u TD je normál a ničemu to nevadí./ale můžeš si koupit axiál pro 1. výbrus/ U toho axiálu jde o to, kde je také umístěn a řešilo se to proto, že ten kdo startuje se spojkou a motor zastudena je nenamazán, takže jde axiál při točení startérem "nasucho" , ale tohle byl spíše případ minulosti u škodovek, kdy axiál byl na konci a byl to "samý cín" , ale u 19, TD je axiál uprostřed z dobrého poctivého matroše a přežije až do nebe.. 
P.S. nehledej u tohoto motoru obdobné "mouchy", jinak nikam nedojdeš, ten motor je tuhý , dobře dimenzovaný a přežije všechny moderny a odtáhne je na šroťák..

P.S. nehledej u tohoto motoru obdobné "mouchy", jinak nikam nedojdeš, ten motor je tuhý , dobře dimenzovaný a přežije všechny moderny a odtáhne je na šroťák..

nepropadat panice...