Axiální vůle kliky DHX

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 289
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Axiální vůle kliky DHX

Příspěvek od TANN3R »

Zdravím,
dělám teď rozvody na 406 1.9td a trochu mě zarazila větší axiální vůle na klice. Naměřil jsem nějaké 0,3mm. Řešit to, nebo to bude ještě spolehlivě fungovat? Nikde jsem nenašel povolené tolerance.. Díky
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

V nějakém manuálu to bylo, ale hodnoty už nevím, zkusím to najít. Nebo jestli ti to pomůže, tak klika je shodná s klikou z 2.0 HDi RHY/RHZ apod. a má i stejné objednací číslo ND.

EDIT: Tak u Xantie v manuálu Jak na to na str. 225 píšou, že axiální vůle kliky u 1.9D/TD je 0,07-0,32mm.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 289
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Díky. Tak to asi zatím nebudu řešit a zkusím to přeměřit zas třeba při příštím oleji.
Mám takovej pocit, že je na vině vadnej přítlačák spojky. Spojka jde hodně těžko, což v kombinaci s vyšlápnutím při startu může zvyšovat opotřebení.
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

To asi mít vliv nebude, protože motor je za chodu mazaný a na té spojce stojíš vždycky jen chvilku. To už spíš bude olítané.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 289
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Já právě myslel vyšlápnutí při startu, kdy tam žádnej tlak oleje není. Ale je to jen teorie..
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

To je blbost, aby se tím vyšlápnutím spojky zkurvilo axiální ložisko na klice. Takovou sílu nemáš a navíc bys takovou ohromnou silou nejdřív přetrhnul lanko, nebo zničil přítlačák. Na takové síly jsou stavěné pístové letecké motory, ty musí mít kvůli axiálnímu namáhání v ose (vrtule) masivní axiální ložiska.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

O,3 mm u TD je normál a ničemu to nevadí./ale můžeš si koupit axiál pro 1. výbrus/ U toho axiálu jde o to, kde je také umístěn a řešilo se to proto, že ten kdo startuje se spojkou a motor zastudena je nenamazán, takže jde axiál při točení startérem "nasucho" , ale tohle byl spíše případ minulosti u škodovek, kdy axiál byl na konci a byl to "samý cín" , ale u 19, TD je axiál uprostřed z dobrého poctivého matroše a přežije až do nebe.. :)
P.S. nehledej u tohoto motoru obdobné "mouchy", jinak nikam nedojdeš, ten motor je tuhý , dobře dimenzovaný a přežije všechny moderny a odtáhne je na šroťák.. :)
nepropadat panice...
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 289
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Ok, díky. Motor je to geniální, ostatně jako spousta jiných z té doby.

Nebudu to řešit a přeměřím zas po čase.
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 289
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Náhodou nějakej fígl, jak vytáhnou ven hliníkové parohy sání? Naráží mi do mazací trubky od turba a nemůžu je vysunout ze šteftu..
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Je to blbý, ale asi buď vytočit štefty, nebo trubku mazání.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“