Kolik oleje do automatické převodovky?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ajdl
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 17 kvě 2006, 21:57
Bydliště: Karlovarsko

Kolik oleje do automatické převodovky?

Příspěvek od ajdl »

Na pašíku B5 r.v. 1999 5-ti stupňový automat
a jak se olej vypouští, potřebuji nějaké speciální nářadí? :?
a kde je filtr umístěn?
Kdo maže, ten jede...
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

takže máš tiptronic?? ten má malej vypouštěcí šroubek ze spodku vany a pak je tam takovej velkej utopenej 17 imbus, to je plnící a kontrolní otvor. filtr je pod vanou.. při suché převodovce je tam asi kolem 10litrů. při výměně oleje tam nacpeš asi 6 litrů.. pokud nebyl olej dlouho měněn doporučuji vypláchnout převodovku novým olejem a pak až vyměnit filtr.. a hlavně dodržovat maximální čistotu.. a dát předepsaný olej..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
ajdl
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 17 kvě 2006, 21:57
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od ajdl »

není to tiptronic, normální automat.
šroubek na vaně je v přední části, imbus jsem neviděl.
čím mám výplach provést, existuje nějaký výplachový olej, který potom nevadí, nebo musím použít originál?
Dík
Kdo maže, ten jede...
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

jo tak to se plní takovou malou měrkou v přední části.. dostaneš se tam zeshora a je to kousek od diferáku.. to uvidíš.. ten výplach proved nějakým normálním olejem do automatů atfIII.. a najed s tím pár kilometrů pak to vypust a vyměn filtr. pak to napln bud origo olejem nebo nějakým kvalitním syntetickým olejem třídy atfIII..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
cippis
Přispěvovatel
Příspěvky: 615
Registrován: 23 led 2006, 21:02
Bydliště: okolo Prahy

Příspěvek od cippis »

ajajj další adept na umřelej automat. Informace o tom kolik oleje ti nestačí. Sežeň si celej postup na měření ( teplý , studený, postup měření hladiny...) jinak tě čeká odměna v podobě velký faktury nebo nebuť škudla a dej to někomu kdo dělá dnes a denně.Na automatu bych nešetřil
Superb 2,0 Tdi DSG Style, A6 3,0 TDI Q S-line, M. Pajero I. 2,5 Td do lesa
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

no je pravda, že pokud to nikdy nedělal tak nedoporučuji také..automat s tím to není žádná sranda..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
ajdl
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 17 kvě 2006, 21:57
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od ajdl »

sám jsem vyměnil hlavu a šlape to, tak jsem si chtěl troufnout i na výměnu oleje :)
Jenom jsem chtěl zjistit co nejvíc informací, než to rozeberu - množství oleje, typ, filtr,...
Protože shánět to až po rozebrání je pozdě (wallbash)
Takže jsem se chtěl ještě zeptat, kde zůstane rozdíl mezi 9 litry za sucha a 6-ti na výměnu a jestli právě ty 3 litry, pokud jsou znečištěné, jestli nezasviní i ten nový olej?
Výše hladiny oleje je dána vrchem dolévací trubky a doplňuje se za běhu motoru, neboli zahřáté automatky, ne?
Dík
Kdo maže, ten jede...
Pepa15
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 09 srp 2007, 20:01

Příspěvek od Pepa15 »

automaty opravuju už deset let takže poradím jestli tam máš čtyřkvalt typ AG4 tak postup je následující vypustí se olej tak že se demontuje vana vyleje vše ,vymění se filtr vyčistí vana a magnet ve vaně,namontuje se vana z navývacího hrdla se sundá plastová zátka /někdy bývá ještě pojištěna červenou svorkou/ a zespod ve vaně se vyšroubuje imbus 5mm /kontrolní šroub hladiny/ a hrdlem se dolívá olej až začne vytékat tak se auto nastartuje a dolívá až zase olej začne vytékat poté se zašroubuje kontrolní šroub zacpe nalévací hrdlo a jede se auto projet a ohřát na provozní teplotu pak se zase odšroubuje kontrolní imbus /při nastartovaném motoru/ a nechá se vytéct nadbztečný olej zašroubuje se imbus a výrobce doporučuje ještě 2dcl dolít zpět /ale ani mi v opravne to nedeláme/.hlavně pozor na typ oleje patří tam speciální ne ATF 2 ani ATF3 ale žlutý olej vyrábí ho eso typ eso atf lt 71147 nebo originál olej ve VW při nalití červených olejů se převodovka špatně chladí a dostávají zabrat elektrické členy uvnitř převodovky ,jo a eso prodává olej pouze po 20l kanystrech na výměnu budeš potřebovat cca 5-6l oleje
Pepa15
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 09 srp 2007, 20:01

Příspěvek od Pepa15 »

jo a zbylý olej v převodovce zůstává v hydroměniči což je hydrodynamická spojka mezi motorem a převodovkou. kdybys chtěl něco vědět tak se ozvi na telefon 721663463
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“