Stránka 1 z 1

Suzuki SX4 1,9 DDiS problém FAP

Napsal: 15 dub 2019, 18:17
od Peta
Zdravím všechny,
řešíme stále ucpávající se FAP - auto najeto 190 tis km, bez historie. z bazaru. Záhy po koupi se začala objevovat problém - kontrolka motoru, nouzový režim, tuším P1206 - příliš vysoký tlak ve FAP. FAP se nechal vyčistit, proběhla inicializace a za pár set km to samé. Pokud mám auto na diagnostice, na volnoběh tlak 3-6 kPa, aktuální zanesení DPF 107% stav DPF 2 (suzuki u DDiS má 3 běžná provozní pásma - 1 - 0-30%, filtr vyčištěný, stav 2 0-120% - filtr se čistí normální jízdou, stav 3 více než 120-200% - rozsvítí se kontrolka filtru - je třeba dodržet jízdní režim pro regeneraci, více - stav 4-5 rozsvítí se kontrolka motoru, nouzový režim, regenerace již dále neprobíhají - je třeba diagnostický zásah)
Koukám na diagnostiku, pod plynem vzroste po čase tlak DPF asi na 24kPa, zanesení 113%, když to náhle spadne do chyby P1206. Nechápu, když nejsou dodržený ani podmínky pro rozsvícení kontrolky zanesení DPF.
Zkontrolovány snímače, snímač DPF pro jistotu nový (dává stejné hodnoty jako starý), nové EGR, Nemáte někdo nějaký nápad, proč auto padá do chyby vysoký tlak v DPF, když dle naměřených hodnot pro to nemá žádný důvod ? děkuji

Napsal: 15 dub 2019, 20:24
od dreizig5
no a co se podívat aj třeba na teploty při regeneraci?

ale dle mě prasklej dpf

kde a jak bylo čištěno?

Napsal: 15 dub 2019, 21:12
od Peta
https://www.dpfihned.cz/ s protokolem OK. Auto do ucpání ujelo řádově stovku/stovky km - nikoli jen krátké jízdy. Teploty teď nevím, ale zásadní je chování auta - chápal bych důvody, proč se může ucpávat DPF nebo nefunguje optimálně regenerace, ale proč nejdříve nerozsvítí kontrolku DPF a rovnou chyba s kontrolkou motoru, přestože data vypadají OK ?

Napsal: 15 dub 2019, 21:22
od dreizig5
no tak vše asi ok nebude když se rožne MIL

něco jí vadí

Napsal: 15 dub 2019, 21:28
od Peta
no to něco :x bych právě rád odhalil

Napsal: 16 dub 2019, 06:37
od roman1648
myslím že problém bude v tom čištění jak psáno výše..

Napsal: 16 dub 2019, 19:38
od Bravomv
Myslím si, že tento motor je primárně Fiat. Takže informace spíš hledat tam. Vím, že problémy s regenerací u některých Fiatů ( 1,9, euro 4) způsobovala špatná funkce vířivých klapek, pokud je tedy tento motor vůbec má.

Napsal: 17 dub 2019, 08:16
od Marek001
JTD 88 kW nemá klapky (okrem verzie pre Opel). Tu z nejakého dôvodu nesedí zanesenie v % voči diferenčnému tlaku. Kritický býva EGR ale píšeš že je nový aj výmenu si zadal... Raz ma na tomto motore vyškolil aj powerbox na raile ktorý kompletne rozhodil regenerácie. Koncovka predpokladám je čierna, skús priložiť kúsok papiera k výfuku a niekto nech ti trochu pridá ako bude vyzerať, myslím že bude tak či tak prasknutý. Keď to padne do núdze s kontrolkou nemá snahu počas jazdy spustiť regeneráciu?