Xsara Picasso 2.0HDI toci ale nestartuje - vyreseno
Napsal: 08 kvě 2019, 18:32
Ahoj,
edit: vyreseno, vypalene kostry na plosnaku v ECU, po zkratu + od baterky pres chassis ECU.
Mam tu jeden orisek. Jedna Xsara Picasso 2.0HDI po vymene spojky nestartuje. Na vymenu prijela po svych. Dosel jsem k tomu, ze to bude problem ECU/BSI, ale nez se do toho pustim, budu rad, pokud mi to nekdo potvrdite, nebo navedete na jinou cestu.
Zjisteno, ze po otoceni klicku nejede podavaci cerpadlo v nadrzi, ECU neprikostri civku spinaciho rele. Z rele se obcas ozyvaji divne zvuky jako kdyby se snazilo sepnout, ale melo mekky napajeni takze se rozkmita. A to se deje i kdyz je klicek venku ze spinacky. Jeden fous visi na svorce 30, druhy je kostren v ECU jeste pres stop kontakt rizeny z BSI.
Kdyz poslu stavu do cerpadla separe, tak jede. Vetev napajeni sdilena i s EGR a ventilem na cerpadle do railu.
Synchropulsy z Hall cidla na klice, podle osciloskopu jedou.
Diody v rele jsem promeril, chovaji se jak maji.
Diag pouze standardni VCDS v ISO rezimu, nemam na frantiky znackovou. Vypise toto:
P0403 - ventil zpetneho vedeni vyfuk.plynu (N18) - chybna funkce
P0510 - spinac behu naprazdno (F60) - chybna funkce
P0380 - zhavici svicka: chyba v el.obvodu (Q6)
Odpovida namerum z multimetru pri proverovani kabelaze. Nejede to co nema stavu, protoze ECU neprikostri civku rele, ktery tu stavu posila.
Zhavky zhavi, casovac na spinacim rele funguje, neb je mimo ridici jednotku. Pouze jednotka si mysli, ze nezhavi, jinak si nedokazu vysvetlit tu P0380. Podle voltmetru (ubytek napeti pri sepnuti rele) zhavky i casovac jedou.
edit: vyreseno, vypalene kostry na plosnaku v ECU, po zkratu + od baterky pres chassis ECU.
Mam tu jeden orisek. Jedna Xsara Picasso 2.0HDI po vymene spojky nestartuje. Na vymenu prijela po svych. Dosel jsem k tomu, ze to bude problem ECU/BSI, ale nez se do toho pustim, budu rad, pokud mi to nekdo potvrdite, nebo navedete na jinou cestu.
Zjisteno, ze po otoceni klicku nejede podavaci cerpadlo v nadrzi, ECU neprikostri civku spinaciho rele. Z rele se obcas ozyvaji divne zvuky jako kdyby se snazilo sepnout, ale melo mekky napajeni takze se rozkmita. A to se deje i kdyz je klicek venku ze spinacky. Jeden fous visi na svorce 30, druhy je kostren v ECU jeste pres stop kontakt rizeny z BSI.
Kdyz poslu stavu do cerpadla separe, tak jede. Vetev napajeni sdilena i s EGR a ventilem na cerpadle do railu.
Synchropulsy z Hall cidla na klice, podle osciloskopu jedou.
Diody v rele jsem promeril, chovaji se jak maji.
Diag pouze standardni VCDS v ISO rezimu, nemam na frantiky znackovou. Vypise toto:
P0403 - ventil zpetneho vedeni vyfuk.plynu (N18) - chybna funkce
P0510 - spinac behu naprazdno (F60) - chybna funkce
P0380 - zhavici svicka: chyba v el.obvodu (Q6)
Odpovida namerum z multimetru pri proverovani kabelaze. Nejede to co nema stavu, protoze ECU neprikostri civku rele, ktery tu stavu posila.
Zhavky zhavi, casovac na spinacim rele funguje, neb je mimo ridici jednotku. Pouze jednotka si mysli, ze nezhavi, jinak si nedokazu vysvetlit tu P0380. Podle voltmetru (ubytek napeti pri sepnuti rele) zhavky i casovac jedou.