Stránka 1 z 1

1,9 JTD - nízky tlak preplňovania+bludné hodnoty VYRIEŠENÉ

Napsal: 02 čer 2019, 20:23
od Ferrari1980
Mám tu 2 veci:
1. Na 156ke mi asi riadne netlačí turbo, resp., auto poriadne neťahá a zároveň MES ukazuje reálnu hodnotu plniaceho tlaku 950-980 mbar (teoretická sa mení 950-1700), proste omnoho nižšia, ako teoretická hodnota. Preventívne som vyčistil čidlo tlaku, ale bolo relatívne čisté a nič sa nezmenilo. Ešte som nestihol pozrieť zospodku, hadice a IC vyzerajú zvrchu neporušene, samozrejme, že to pozriem poriadne.
Nejaké nápady na nejakú nepredpoklaanú závadu?

2. Tie hodnoty reálneho plniaceho tlaku by sa mali zhodovať s teoretickou hodnotou? Lebo ani na 159 mi to nesedí, tam práveže sú reálne hodnoty a dosť vyššie, ako teoretické.
Aj tuto chalanisko popisuje dosť veľké odchýlky: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=161588

Napsal: 03 čer 2019, 18:40
od Ferrari1980
EDIT - tak som už pochopil, ž etlak v saní má byť atmosfericky (cca 1 bar) + tlak z turba. Čiže na 159ne mi pasuje údaj z budíka s nameraným tlakom, ale nepasuje s teoretickou hodnotou:
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Turbo_159/

Tiež je otázka, odkiaľ berie MES tú teoretickú hodnotu plniaceho tlaku.

Mno a na 156ke zasa tým pádom tlak v saní = atm tlak:
https://uloz.to/live/!RTU4K8M53Wub/img-1797-mov

Inak na 156ke tomu predchádzalo, že som predbiehal (plný kotol samozrejme) a tak si tak vravím, nejak to slabo ťahá. A potom sa rozsveitila červená kontrolka motora. Po vypnutí a zapnutí motora stále svietila, potom po cca 5 km zhasla:
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Turbo_156

Ide to inak zaujímavo, tak benzínovo = treba to točiť. Necítiť záťah turba

Napsal: 05 čer 2019, 20:34
od Ferrari1980
https://uloz.to/!ZEttADh3y4uA/156-po-oprave-mov

Jedna prasknutá hadička podtlaku do N75 a obe záhady sú vyriešené...turbo už pekne tlačí a keďže aj na 156ke sú hodnoty plniaceho tlaku výrazne vyššie, ako teoretické, tak to bude asi normálne...

Kamarát odhalil závadu po 30 sekundách...som sa cítil mierne menejcenne...