Stránka 1 z 1

Megane I, chyba riadenia? Či homokineťák??

Napsal: 04 čer 2019, 20:24
od Ferrari1980
Zasa nejaká haluz...

Vytočím kolesá doľava, pohýňam sa, niečo vpredu buchne, spravidla iba raz a potom auto narovine ťahá doľava...zastanem, vytočím doprava, pohýňam sa buchne to....auto neťahá...ak to zasa buchne pri pohýňaní sa doprava, auto zasa ťahá doprava...

Človek by povedal, že to homokineťák, ale čože ten už más s tým, či auto ťahá doprava, či doľava??? Skôr sa zdá, že to bude problém s riadením...ale preboha aký problém? Čo by to búchalo?

Napsal: 05 čer 2019, 05:53
od jericho-3
Bude to poloosa, patrně se zadírá kloub.

Napsal: 05 čer 2019, 06:58
od karel4
Ložisko u přední pružiny zadřené

Napsal: 05 čer 2019, 07:32
od roman1648
přesně tak a to jak pohneš volantem tak se pružina zašponuje a pak přeskočí - to je ta rána a jak je ložisko zadřené/zarezlé, kolo ( tlumič ) se nesrovná do přímého směru a pak to tahá do boku

Napsal: 05 čer 2019, 07:41
od Marek001
Aj kĺb vie robiť podobné veci, ale to by skôr preskakovalo v pravidelnom rytme počas jazdy. Tiež sa skôr prikláňam k ložisku na tlmiči, nech ti niekto točí volantom a počúvaj/dívaj sa čo robí tlmič a pružina.

Napsal: 05 čer 2019, 07:44
od roman1648
Zvednout vyklenout čepy řízení a zkusit hýbat zlumici z rejdu do rejdu
Jednou na Berlingo byl zatuhlej křížek na tyči řízení a taky v něm praštělo (rofl)

Napsal: 05 čer 2019, 09:59
od Ferrari1980
Chlapi, ďakujem pekne za rady. Vletím na to. Ja som podozrieval pružinu, alebo niečo také. Každopádne niečo, čo je len na jednej strane, ale každopádne, hoc homokineťák nie je v najlepšej kondícii, nemôže to kvôli homokineťáku ťahať. Každopádne, obe strany som mal zdvihnuté (jednu, potom druhú) a som na 3 ke nechal točiť náboj a točilo sa to voľne, bez búchania. homokineťák síce v krajnej poloh ebol hlučnejší, ale vravím, prčo by to ťahalo dostrany?

Inak ak točím volantom namieste bez pohybu, nič nebúcha. Až ked sa s vytočeným kolesom pohnem. Vtedy rana.

Napsal: 05 čer 2019, 10:14
od Ferrari1980
Marek001 píše:Aj kĺb vie robiť podobné veci, ale to by skôr preskakovalo v pravidelnom rytme počas jazdy. Tiež sa skôr prikláňam k ložisku na tlmiči, nech ti niekto točí volantom a počúvaj/dívaj sa čo robí tlmič a pružina.
Inak ale toto som robil, bol som v jame v garáži, priateľka točila volantom doľava doprava a nič, ani ťuk

Kĺ by mohol praskať, ale zasa, nemalo by to ťahať raz do jednej strany, raz d ruhej, nie?

Napsal: 05 čer 2019, 17:08
od jericho-3
To ložisko samozřejmě dělá psí kusy, ale měla by v ložisku být nějaká vůle, a samozřejmě nejen tam..ˇUplně nejlepší než koumat je odpojit rameno a poloosu a povytáhnout náboj ven a zatočit. Tady je to sranda a je hned jasno, náboj půjde ztuha..Stalo se mi, že jsem na zdviži u Megana zkoušel vůle, vše v pohodě a majitel si dojel pro něco několik km a když se vrátil , tak řev a vůle na kole jako blázen..Takže jste na to vlastně kápli.. :D

Napsal: 05 čer 2019, 19:59
od geo
Stací dát ruku na pružinu a druhej at rejduje pokud je to ložisko uložení tlumiče tak to je cejtit jak přeskakuje.

Napsal: 05 čer 2019, 20:53
od Ferrari1980
jericho-3 píše:To ložisko samozřejmě dělá psí kusy, ale měla by v ložisku být nějaká vůle, a samozřejmě nejen tam..ˇUplně nejlepší než koumat je odpojit rameno a poloosu a povytáhnout náboj ven a zatočit. Tady je to sranda a je hned jasno, náboj půjde ztuha..Stalo se mi, že jsem na zdviži u Megana zkoušel vůle, vše v pohodě a majitel si dojel pro něco několik km a když se vrátil , tak řev a vůle na kole jako blázen..Takže jste na to vlastně kápli.. :D
A toto som celé úplne nepochopil :-(

Dnes sme na to s kamarátom kukali, samozrejme nič nepukalo, ani neťahalo...ale mal som pocit, že to auto ide nejak ťažko vytlačiť z garáže...
Aspoňže sme opravili 156ku:
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172439