Stránka 1 z 2

dotaz ohledne klimatizace

Napsal: 14 čer 2019, 12:43
od oregan
Ahoj mate nekdo zkusenost s plenim klimy?
Mam tady ford fiesta 2010 a naplnil jsem klimu - radny vakuovani - vse jak ma byt.
Nplnil jsem to 520g co doporucuje vyrobce.
Nastartoval jsem,pustil jsem klimu a vzdy sleduju budiky na plnicce - nizkotlakou a vysokotlakou vetev kolik tlaci kompresor.

Na budiku vysokotlake vetve - cervena barva mi najednou zacal stoupat tlak az na maximum za par vterin a bouchla mi trubka od klimy.

Co zapricinuje stoupani tlaku na vysokotlake vetvi? jake mohou byt priciny?

Napsal: 14 čer 2019, 12:49
od blonn
Nefunkční sahary.

Re: dotaz ohledne klimatizace

Napsal: 14 čer 2019, 13:01
od oregan
ok a vcera jsem tady mel passat a tomu se malinko taky zvysovala vysokotlaka vetev,ale sahary sli.

Napsal: 14 čer 2019, 13:22
od MirekX
normální je do 15 barů, pak to už musí zapnout sahary na maximum a pokud to leze výš je něco blbě ( špinavý chladič, moc chladiva...) ve 20-22 to musí odstavit čidlo tlaku chladiva

Napsal: 14 čer 2019, 17:06
od leguan
nebo přicpanej system

Napsal: 14 čer 2019, 21:59
od dany01
Dnes som bol kolegovi riešiť klímu a pred nami tam bola A6 kde po naplnení a zapnutí klímy šiel tlak hore, Sahary isly, chalan vytiahol hadicu , vystriekal špinavý chladič a bolo vybavené.
My sme plnili to nové ekoteroristicke chladivo R 1243- čo vraj je extrémne horľavé, nebezpečne , ale ze chráni ozón... A peňaženka zaplace... 525 g za 180 e, a pri týchto "papundekloch " čo sa teraz vyrábajú rad radom po 3-4 rokoch je chladivo preč.... aleluja ekoteroristi z EU
Starý systém 40 e a nový 5x toľko (LOL)

Napsal: 14 čer 2019, 22:01
od MirekX
nový systém funguje na R134 :) jen je potřeba vyrobit redukce. Proč si myslíte, že došlo ke zdražení R134? ;)

Napsal: 14 čer 2019, 22:34
od frantisek28
Novy system?
Som bol v tom, ze sa nic na nom nemenilo, iba presli na novy typ chladiva. V tom mala byt ta vyhoda pre vyrobcov, ze nemusia nic menit a preto asi toleruju aj jeho vyssiu cenu, kedze typ chladiva je patentovany.

Napsal: 14 čer 2019, 23:18
od Huml
MirekX píše:nový systém funguje na R134 :) jen je potřeba vyrobit redukce. Proč si myslíte, že došlo ke zdražení R134? ;)
máš to někde otestovaný? není potřeba nic měnit, jen vyměnit chladivo?

Napsal: 15 čer 2019, 04:57
od oregan
chlepi jeste otazka.nemate nekdo plnicku iulii od intercarsu? Nevite jak se na tom daji zkalibrovat vahy?

Napsal: 15 čer 2019, 05:58
od dany01
Huml píše:máš to někde otestovaný? není potřeba nic měnit, jen vyměnit chladivo?
V mojom prípade netreba nič meniť, v manuálne mam napísane obidve chladiva , ale samozrejme je tam to nové - lebo auto je pre EU, Ceed.
Ako bolo napísane, je to o koncovkach. Aj chalan povedal ze tam môže ísť to staré, akurát či si budú majstri chcieť prerábať hadice , keď kúpili stroje na nové drahé chladivo a účtovali by malé sumy za staré . Niečo hovoril , ze by ho mohli "kurevsky" dodrbat ak by mu prišla kontrola ze plní staré chladivo do systémov kde bolo už z výroby nové. Ľudia sú blbi , začali by sa chváliť na Facebooku, forach, instagrame ako ušetrili a za krátko by chalan zahucal....
Problém je vraj vtom ze to nové nevydrží tak dlho v systéme ako staré a chodia mu autá nie s malo chladivom ale úplne prazdne systémy - bavíme sa o 2-3 ročných autách. Všetko osidene na materiále - tenučké trúbky, kompresory,chladiče ako z papieru, cely systém stavaný na hrane funkcnosti.
Pikoška bola , ze vraj výrobci plnia vo výrobe minimum chladiva aby systém bol funkčný , a usetrili. Sak nevadí , zákazník si to potom zaplatí.... (LOL)

Napsal: 15 čer 2019, 06:33
od Tomas.cz
MirekX píše:nový systém funguje na R134 :) jen je potřeba vyrobit redukce. Proč si myslíte, že došlo ke zdražení R134? ;)
A až k tomu přijde někdo, kdo si přečte na štítku y1234f, připne na patřičnou plničku a odsaje R134a tak bude koukat :)

Napsal: 15 čer 2019, 16:42
od MirekX
Má to jiné koncovky a je to samozřejmě každého věc. Pokud by to někdo patřičný zjistil, tak je asi průšvih, Osobně jsem to nezkoušel, (auta moc neděláme) ale ve firmě ,kde bereme chladivo a díly na klimošky nám v tichosti tvrdí, že se samozřejmě nic nestane. Pozor na to, že všechny tyto plyny a zacházení s nimi je poslední dobou dost pod dohledem. :)

Napsal: 16 čer 2019, 06:59
od NOVON
Ano,my treba zákazníkovi,ktery nemá školení a certifikát na chladivo,ani chladivo nesmíme prodat.

Napsal: 17 čer 2019, 08:05
od oregan
s tim chladivem bych to nedelal,byl jsem na skoleni a tam rekli ze pokud by se neco stalonapr. bouracka a zjistili ze tam nema byt toto chladivo tak je z toho obrovsky pruser.