Zase jeden špek VW Passat 2,0tdi 16V BKP 103KW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Zase jeden špek VW Passat 2,0tdi 16V BKP 103KW

Příspěvek od coltik »

Zákazník přijel s problémem malého výkonu a velké spotřeby. Passat 4-motion BKP 103kW najeto 350tis.km. Vstřikovače po svolávačce 03G130073S. Projeli jsme a jelo to jako bez turba. Strášně pomalu to šlo do otáček. Jinak chod motoru v pořádku, hodnoty na vstřikovačích se motaly kolem 1,5mg/str. Po cca 3 týdnech mi to pak dovezl s tím, že se na to kouknu více. Chod už byl docela nepravidelný.Pro jistotu jsem dal novou váhu vzduchu od Pierburgu(aby byla jistota), byla tam Bosch. Po napíchnutí z toho vylezlo toto. Hodnoty pak i lítaly až kolem 2,2mg/str a u dvou to ukázalo hodntoy 999, což v té nápovědní tabulce ani není vysvětleno, co to znamená. Občas se tam ukázalo číslo 4, což je popsané jako piezzo off.. Nedalo mi to a vstřiky jsem vytahal, dosedací plochy krásně čisté. Proměřil jsem ještě kabelovou lištu, pak ještě vedení od lišty k jednotce a vše v pořádku. Jen jednotka byla na jedno místě orezla, tak jsem si říkal, zda nebude problém tady. Ještě jsem vstřikovače prohodil, zda bude ty chyba cestovat a 999 se objevilo pak na 4 válci a hodnoty byly ještě horší...

Tipujete to taky na vstřiky??
Chybu to psalo na 2 vstřicích sporadickou mez regulace překročena....
Hadice od turba v pořádku, regulace na turbu se hýbe, log jsem udělal, vše v pořádku jen nástup turba pomalý...
Napětí na vstřiku s hodnotou 999 slezlo pak i na 125V

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) coltik dne 02 srp 2019, 08:16, celkem upraveno 1 x.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Neznám nastěstí tyhle piezo exoty :) , de label k té sk13 píše toto

013,0,Leerlaufruheregelung (Einspritzmengenabweichung)
; Einspritzmenge Einspritzmengenabweichung
; (siehe MWB 001.2)
; 5.0 mg/Hub -1.90...1.90 mg/Hub
; 5.5 mg/Hub -2.09...2.09 mg/Hub
; 6.0 mg/Hub -2.28...2.28 mg/Hub
; 6.5 mg/Hub -2.47...2.47 mg/Hub
; 7.0 mg/Hub -2.66...2.66 mg/Hub
; 7.5 mg/Hub -2.85...2.85 mg/Hub
; 8.0 mg/Hub -3.04...3.04 mg/Hub
; 8.5 mg/Hub -3.23...3.23 mg/Hub
; 9.0 mg/Hub -3.42...3.42 mg/Hub
; 9.5 mg/Hub -3.61...3.61 mg/Hub
; 10.0 mg/Hub -3.80...3.80 mg/Hub

kolik to tedy ukazuje vstřikované množství v sk1/pole2?
001,0,Einspritzmenge
001,1,Motordrehzahl,(G28),Sollwert (Leerlauf): 790...810 U/min\nSollwert (Volllast): 2800...3200 U/min
001,2,Einspritzmenge,,Sollwert (Leerlauf): 3.0...10.0 mg/Hub
001,3,Förderdauer,(Sollwert),Sollwert (Leerlauf): 2.0...9.0 °KW
001,4,Kühlmittel-,temperatur (G62),Sollwert (Warm): 80.0...110.0 °C

No a ta 18
018,0,Status Piezoventile
; 000 = Fehlerfreie Regelung
; 002 = Steuerung bei Start
; 004 = Kleine Einspritzmenge oder Piezoventil AUS
; 008 = Energiegrenzen erreicht
; 016 = Ventilschließzeit (BIP) unplausibel
; 032 = Piezokapazität unplausibel
; 064 = Piezoenergie unplausibel
; 128 = Keine Schließzeitidentifikation (BIP) möglich > Elektrischer Fehler

999 tam není specifikováno ...

pro srovnání sk23
023,0,Schaltzeiten
023,1,Schaltzeitabweich.,Zylinder 1,Sollwert: 0.18...0.25 ms
023,2,Schaltzeitabweich.,Zylinder 2,Sollwert: 0.18...0.25 ms
023,3,Schaltzeitabweich.,Zylinder 3,Sollwert: 0.18...0.25 ms
023,4,Schaltzeitabweich.,Zylinder 4,Sollwert: 0.18...0.25 ms

Taková blbost, má to dost nafty, není problém s filtrem, dopravním čerpadlem nebo tandemem? Řekl bych, že to podle té sk13 nemá evidentně naftu ;)
A to samý ta občasná 4 pod sk18, nemá to naftu ...

Vstřiky i ECU jsou tam poslední co ETKA nabízí.
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Majitel říkal, že je tandem nový(i podle vzhledu to tak vypadá), filtr nový a i podávací čerpadlo. I když se mi moc nezdál ten zvuk čerpadla v nádrži...
jen mi je divný ta hodnota 999, co to teda znamená...
Zkusím tomu schválně pomoc balónkem mezi filtrem a tandemem....
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Fakt nevím, co ta 999 znamená :(

Ale to, že majitel říká, že je i tandem nový, to samé filtr i podávačka, to znamená, že se v tom někdo rýpal ... Proč? Jako léčba tohoto problému nebo co byl důvod měnit tandem i podavačku? Třeba tam je jen blbě filtr, prohozený jeho hadice, nebo hadice na podavačce, jestli to nemá jinak rozlišený připojovací kolínka ...
No to bude chtít prověřit, pak testnout dodávaný množství i tlak na tandemu ;)

Jo, a je to navíc 4Motion, dělená nádrž, další čerpadlo ... 3C0919673E.
Hlavní v nádrži má být 3C0919050P pokud nemá nezávislý topení.

Tandem má být 03G145209C nebo aktuálně 03G145209D.
Naposledy upravil(a) Rayx dne 02 srp 2019, 08:53, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2069
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Bývalý kolega jednou prohodil hadičky na filtru a pak to taky vypisovalo takovýhle blbosti na vstřikách. Ale blbě to k tomu startovalo a občas chcípalo. Ten kokot hned chtěl hned měnit vstřiky, vůbec mu nebylo divný že to dělá od té doby co se hrabal ve filtru (LOL)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jo, hrrr na další věci bez rozmyslu, co jsem tam už zmršil, to jsou občas experti :D
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

No právě a pak se v tom vyznej...poslední dobou to jsou samý vychytávky od předchozích servisů... (wallbash)
S tím přívodem nafty asi někde zakopanej pes bude, jelikož po zpětné montáži vstřikovačů to relativně dlouho nechtělo chytnout a když už to chytalo, tak vždy max. na jeden až dva, který pálily a zbytek nic. Dlouho to skoro jakoby chytlo, ale ve všech ta nafta neprolezla...
Budu to muset prolézt asi od píky....
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Až to najdeš, písni, neřekl bych, že by si tu podávačku nebo tandem majitel měnil sám, asi to bude podobný případ co psal Jirka a teď to skončilo u Tebe jako neřešitelný případ ;)
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Dám vědět, neboj. Ještě jedna indicie tam je. Ukazuje to skoro půl nádrže a dojezd jen 100km.....
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Mohl by mi prosím sem někdo napsat, ať to mám vše pohromadě:

Kolik má dávat podávací čerpadlo v nádrži?
Kolik má dávat tandemové čerpadlo na výstupu?

Děkuji moc...
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Ak si mal odpojenú baterku, tak zresetoval si palubny pc a dojazd ti nema ako pocitat, preto mas nizky dojazd, ak pojazfis tak dojazd sa zdvihne, dojazd sa pocita z priemernej spotreby za poslednych 50km
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Source píše:Ak si mal odpojenú baterku, tak zresetoval si palubny pc a dojazd ti nema ako pocitat, preto mas nizky dojazd, ak pojazfis tak dojazd sa zdvihne, dojazd sa pocita z priemernej spotreby za poslednych 50km
tj, ale paní s tím přijela cca 30km z domu a necelá půlka nádrže a dojezd 100km, takže už to mi bylo taky divný...
Baterku jsem odpojoval až po tom...
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Tak už jsem našel info:
https://slideplayer.cz/slide/11479018/
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Teď nemám přímo pro BKP, ale např. nejen BMN má

podavačka má dát při 12,5V za 30sec 1 litr paliva, to platí obecně i pro jiný
Obrázek

no a pro stejný tandem 036145209C/D platí u BMN

Obrázek
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Díky moc a vyloženě na výstupu z tandemu je to taky objektivní měření nebo jistota je přes tenhle výstup v popisu?
A tlak podávačky má být teda, co jsem našel cca 0,4-0,5bar?
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“