O1 spojka v háji + výměna za jednohmotu ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MaxCZ
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 03 srp 2019, 09:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetín

O1 spojka v háji + výměna za jednohmotu ?

Příspěvek od MaxCZ »

Ahoj, mám spojku v háji (spálená, prokluzuje) na O1, rv.2004, 81kw, ASV, najeto 230t. Ve dvou servisech mi řekli, že se mění celá sada i s dvouhmotou, jinak bych s tím prý mohl mít časem problémy. I s prací by to vyšlo asi na 11.000 (Sachs). Dvouhmota zatím žádné opotřebení nevykazuje, tak hledám levnější řešení. Mám dva dotazy:
1) Opravdu se musí vyměnit celá sada, nestačí dát novou lamelu a starou dvouhmotu ?
2) Našel jsem starší sadu s jednohmotou z Fabie 2/Roomstera (https://auto.bazos.cz/inzerat/105697833 ... z-vozu.php) pasovala by do mojí O1 ?

Dík
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9270
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Rozebrat posoudit stav lze dat jen lamela (respektive tvou preoblozit HDS57) ale kvůli zarukam do toho servis asi nepůjde.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Jednohmotu nebrat. Těch pár korun rozdílu nestojí za ten otřesný projev.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Ano,uz bych ji taky nedal.Mam 2 okty,jednu s jednohmotou a druhou s dvouhmotou,ten rozdil v komfortu je neskutecný.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Sachs spojku tam nedávej, dejte tam kompletní sadu LUK vč. setrváku a budeš spokojený ty + auto, pokud je spojka "spálená" setrváku bych už stejně nevěřil.

Číslo té kompletní LUK sady je 600000600
MaxCZ
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 03 srp 2019, 09:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od MaxCZ »

Děkuji za odpovědi, dám tam ten kompletní LUK, dá se koupit za 7-7500 Kč (https://www.zbozi.cz/vyrobek/luk-sada-s ... 600000600/). Jen jsem zvědavý, za kolik mi ho nabídnou v servisu...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Že ti ho asi nabídnou za víc, to je jasné, ale pokud odvedou práci kvalitně a budeš s ní případně spokojen tak se nediv, ono jen ze zisku z práce za spojku u O1 cca 2 000kč fungovat nelze + je to již starší auto a né vše půjde jako po másle...
A jinak, doporučil bych výměnu oleje ve skříni rovnou.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20568
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, to mě povídej, teď tam mám OI řekneš si pár blbostí - přední ložiska,vzadu komplet brzdy,krycí plechy,pružiny,tlumiče
nevím kde to borec parkuje protože toto jsem v životě neviděl,všechny šrouby/matky sežraný,16ku povoluješ tak že na ni namlátíš 15ku...

Určitě bych v servisu něříkal "klucííí, ale na internetu to stojí 7tis..." to bych ti rovnou řekl že nemám čas a další půl rok ho mít nebudu...
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

pokud je dvouhmota ok tak vyměnit jen spojku.
jednohmota - u auta které je v pořádku nepoznáš rozdíl... vůbec bych neváhal, lepší než nová dvouhmota za balík, která se stejně brzy vysype (noteeth)
MaxCZ
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 03 srp 2019, 09:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od MaxCZ »

Tak teď jsem zase nalomený, že by to šlo levněji. Pokud jsem to správně pochopil i z jiných diskuzí, tak jsou 3 možnosti:
1) Vymontovat lamelu a poslat ji do Renovak, kde ji zrenovují HDS-57
2) Koupit jen spojkovou sadu NATIONAL CK9678 (je to ta správná ?)
3) Vyměnit komplet spojku a dvouhmotu za ten LUK

Jednohmotu jsem zavrhl, cenový rozdíl je malý, auto chipnuté není a nechci žádné dunění v nízkých otáčkách.
valekf
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 26 úno 2014, 13:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od valekf »

Jezdil jsem jednohmotu i dvouhmotu na platforme o1, nepoznas rozdil, zadny duneni v nizkych otazkach se neodehrava(nevim co jsou u tebe nizky otacky - já pod 1700 nejezdim) kdo jezdi na 1100 po meste bude mu dunet jak 1hm tak 2hm a odrovna jak motor tak vsechno okolo, kup jetou satu jednohmoty z fabie ATD, nech preoblozit lamelu + novy lozisko a srouby dej na auto a jezdi, to se cenou musi vlezt do 3k plus práce.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5180
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

A jednohmota vydrží mraky km,rozuměj min 380tis.km
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Bludy o jednohmotach píšou jenom ti co jezdily nějakým vrakem pokud je auto v pořádku nepoznas jednohmotu od dvojhmoty možná právě proto se opět začali tyto spojky dávat i na CR
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

přesně tak. na žádném PD ani rotačce s pětikvaltem jsem rozdíl po přechodu na jednohmotu neregistroval.

Navíc jednohmotu v sérii měla vždy třeba Fabie 1,9 - PDčko 74kW a to samé pak ke konci výroby O1 Tour taky 1,9 PD..... a ani u jedněch s tím nebyl problém :-D

Pokud bych dnes musel kupovat jakoukoliv novou dvouhmotu asi bych toho dostal neštovice - všecko je to bláto a tipuju že LUK bude ještě větší sračka než sračka od SACHS. LUK je sračka totiž vždy.

P.S. - jednohmota je "navždy" je to jen kus železa.. pokud ji samozřejmě vyloženě nezkurví spojka
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 726
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Teď jsem dával sadu LUK na svůj benzín. Je fakt, že ta kvalita už od pohledu není taková. Už jen ta lamela je taková srandovní, co se masivnosti týká. No, uvidíme. Sada byla za 2300, což není takový kotel. Nicméně, vždy když shodim převodovku, tak dávám celou sadu. Na Toledu mám sadu LUK cca 9 let a najeto cca 100tis. Ale to ještě byla celkem jiná doba na kvalitu. Další věc, že pouze jedny nohy, takže vím, jak se s tím jezdí. A je to samo jednohmota.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“