Stránka 1 z 2

Škoda octavia 1 - zvláštny problém s trasenim

Napsal: 17 srp 2019, 06:11
od Glasto
Snáď niekto bude vedieť pomôcť 😊
O1 1.9tdi 66kw AGR
Keď nastartujem a motor je studený zhruba po 20s začne motorom triast skôr kopance ako vibrácie, cítiť to na sedadle . Pozeral som cez pc volnobeh skáče od 880 po 920 tak isto aj dávka paliva skáče od 3.4 po 5.4 mg . Vstreky majú dobre hodnoty .
Keď sa auto zohreje na 90° kopance prestanú volnobeh drží 903 a tak isto dávka drží 3.6 mg .
Auto nemá žiaden problém výkon ma ,štarty dobre .
Pozorujem to asi mesiac a stále je to rovnaké.
Nejaké rady nápady? Budem vďačný.

Napsal: 17 srp 2019, 07:26
od slovacek.milos
padá ti nafta do čerpadla de bublifuk a motor se třepe, vstreky majú dobré hodnoty, to jak poznáš na vstřikách máš nějaké snímače, nebo že by agr měl snímač úhlového zrychlení :?

Napsal: 17 srp 2019, 09:47
od Pepíček
Rady a nápady.No to může bejt triviální záležitost, jako ucpanej koš v nádrži, špatnej ventilek na palivovym filtru, netěsný přepady nebo "těžší" případy, jako špatný vstřiky nebo se ti zavzdušňuje čerpadlo opotřebovanym guferem a pouzdrem v čerpadle na hřídeli.Tu poslední možnost většina mechaniků podceňuje, protože se musí čerpadlo vyndat a nechat opravit.Někdy pomůže vyměnit jen gufero(uděláte na ponku doma), pokud hřídel nelítá jak čamrda.
Takže pokud už nevíte kudy kam a nemůžete přijít na to kudy se tam dostává vzduch, jděte po guferu na čerpadle.

Napsal: 17 srp 2019, 10:46
od Glasto
Vstreky súdim len podľa hodnot cez vag .
A prečo tento problém nerobí aj keď sa motor zohreje?
Vtedy už nejdú bublinky do čerpadla?

Napsal: 17 srp 2019, 11:46
od Pepíček
Asi jdou, ale rozptýlej se v naftě a motor jde dobře.

Napsal: 17 srp 2019, 19:02
od Glasto
Čiže mám začať výmenou tcka?
Netesne prepady myslíš hadicky od vstreku ku vstreku?

Napsal: 17 srp 2019, 20:34
od Pepíček
Ano, tím začni.Pokud to nepomůže, tak ještě ten ventilek na filtru.Čerpadlo nech až nakonec, protože je to nejsložitější oprava.Tak bych to teda udělal já ;)

Napsal: 17 srp 2019, 23:00
od Glasto
Aký ventil na filtri ?

Napsal: 18 srp 2019, 15:56
od jofa
Glasto píše:Aký ventil na filtri ?
Termoventil na palivovom filtri, ide donho jedna hadicka a takisto jedna von, je to vlastne plast a ked menis filter tak ho vsuvas do filtru ako celok aj s tymi hadickami... Len gumicky sa tam menia standardne

Napsal: 18 srp 2019, 21:45
od Glasto
Skúšal už niekto ten ventil obísť?
Zeby sa kúpil filter bez otvoru na tcko .
Tcko by sa vyhodilo a prepojilo napriamo ?

Napsal: 19 srp 2019, 06:18
od OťasTDi
Je fakt, že u rotačky se hodnotama ve skupině 013 řídit nemůžeš...klidně může haprovat za studena vstřik...ty bublinky se dají zjistit průhlednou hadičkou...vyměň tu stávající černou za průhlednou a po startu sleduj. Ale obvykle pokud to přivzdušňuje, tak spíš dlouho startuje, než chytne...

Napsal: 19 srp 2019, 06:56
od Glasto
Tak ako potom zistiť vstreky či sú ok ?
Hodnoty za studena a tepla podľa vag sú ok .
Štarty tiež dobre aj keď 3dni postoji auto .
Priehľadnu hadicku mam a bublinky cez hadicku išli stále.
Divne my je hlavne to že za tepla niesu vôbec žiadne problémi.

Napsal: 19 srp 2019, 12:21
od martinsidlo
Velmi podobně se chová i dvouhmota na odchodu ale to asi nebude ten problém.

Napsal: 19 srp 2019, 12:26
od Source
hoď sa cez diagnostiku do 01 motor / 03 akčné členy a spusti hneď prvý test, je to test predsuvníka na čerpadle, hneď ako to pustíš sa vypni z akčných členov, choď to bloku hodnôt 08 - daj skupinu 04 a sleduj v 3 kolonke ako sa hýbe predvstrek, daj vedieť ako sa ti to hýbalo

Napsal: 19 srp 2019, 15:14
od slovacek.milos
OťasTDi píše:Je fakt, že u rotačky se hodnotama ve skupině 013 řídit nemůžeš...klidně může haprovat za studena vstřik...ty bublinky se dají zjistit průhlednou hadičkou...vyměň tu stávající černou za průhlednou a po startu sleduj. Ale obvykle pokud to přivzdušňuje, tak spíš dlouho startuje, než chytne...
de i stříhnout hadička a dát tam malý průhledný filtřík