Stránka 1 z 1
Peugeot Boxer 2.5TDi - plnící tlak turba
Napsal: 23 zář 2019, 12:41
od pepe276
Ahoj,
ví někdo, kolik má mít plnící tlak a při jakých otáčkách Boxer 1998 2.5TDi - motor THX od Peugeota?
Auto je chcíplé a do sebemenšího kopečka strašně rychle zvadne a musím jít o 1-2 kvalty dolů. Z kopce, nebo po rovině to jde, ale jak chci trochu výkon, tak nestačím řadit dolů. Naměřil jsem 0,6 baru a to je podle mého strašně málo. Tipuju tak 1-1,2 baru.
Díky :.-)
Petr
Re: Peugeot Boxer 2.5TDi - plnící tlak turba
Napsal: 23 zář 2019, 14:39
od sky59
Myslim ze tipujes dobre. V diagnostike ma's aj pozadovany tlak.
Pozri kolko je ten ziadany a na kolko sa mu priblizuje realita
Dymi to? Ak ano asi Bude dierka, ak nie asi problem okolo turba
Pripadne zapchaty vyfuk
Moze dymit a byt bez tlaku aj koli egr ze nezavre ale to sa da
Vidiet na Tom, ci vzduch Co presiel cez maf sa dostal aj vsetok
Do motora
Napsal: 23 zář 2019, 14:44
od pepe276
Diagnostiku nemám. Tohle auto by měla být ještě čistá mechanika. Když na tom stojím a vytočí se to při zátěži, tak to postupně přejde od "čistého" kouře, přes lehký opar po černé brikety z výfuku. O EGR je postaráno...
Napsal: 23 zář 2019, 15:00
od sky59
Ak to nema diagnostike asi buses musiet nafuknut vzduchovy
System
To nemeria nijako mnozstvo vzduchu? Ni ako maf?
Napsal: 23 zář 2019, 15:04
od pepe276
To má normální vstřikovací čerpadlo-rotačku Bosch, jako třeba staré motory Peugeot 1.9TD. Žádnou váhu vzduchu to nemá, nic takového.
Napsal: 23 zář 2019, 18:27
od jericho-3
Pokud přidáš, musí hadice k sání ztvrdnout jako kámen, pokud to tak je, motor chytá na otočení a sání je čisté, tak bych to zkusil s odpojeným výfukem.Pokud se nepletu je tohle už přímý vstřik.
Napsal: 23 zář 2019, 20:58
od pepe276
Přesně tak, tohle už je přímý vstřik a obtokové turbo. Sání je čisté, egr do toho nekecá. Motor chytá na 1-2 otočení a má pravidelný chod. Občas nepatrně zakopne, ale fakt jen nepatrně a lehce čoudne, ale to přičítám vstřiku, ty jsou v pořadí údržby a to není příčina takové ztráty výkonu. Najeto podle budíků 250 tisíc a na 99 % i v reále. Pokud přidám na místě a vytočím motor (na prázdno ne do maxima), tak mi budík vůbec nic neukáže. Za jízdy z nízkých otáček na 2, nebo 3, když přidám a musí zabrat, tak asi 0,6 baru.
Zkusím odpojit výfuk, ale z toho se normálně hulí, v něm by být chyba neměla. Vidím to na regulaci turba.
Nedávno jsem jel s 2.8HDi a tam když zabralo turbo, tak to bylo úplně jiný kafe, ten zátah byl strašně znát.
Napsal: 24 zář 2019, 12:35
od jericho-3
Ta 2,5 také musí jet a je možné, že to je co říkáš..Zda to někde neutíká při při zvýšení tlaku turba. Tohle mám zato chladič nemá a jde to napřímo./.Jedině nějakého trpaslíka pod kapotu, aby držel hadici, zda nejde při zátahu promáčkonout/..Zkusil byl zašpérovat klapku obtoku, zda se to zlepší..
Napsal: 24 zář 2019, 14:59
od pepe276
Tohle už má chladič vzduchu. K tomu turbu je dost blbej přístup a jímá mě hrůza už jen z představy, že budu možná muset vyndavat motor

Napsal: 24 zář 2019, 18:09
od jericho-3
Já bych zkusil tu hadici sání ucpat klidně rukou , nastartovat , přidat a sledovat, zda to někde neutíká, mělo by být těžké to dlaní udržet. A zkontroloval bych membránu na čerpadle, /bude tam Bosch, ne?/, která přidává naftu dle tlaku turba, zda není prdlá a zda to funguje. Sice píšeš, že to při plném zakouří černě, což je" normální", ale to může být i tím,že při plném plynu unikne někam tlak...a nafty je moc..
Re: Peugeot Boxer 2.5TDi - plnící tlak turba
Napsal: 27 bře 2024, 06:35
od fmxbaby
Ahoj, povedle se vyřešit problém? Mám asi podobný, stejný motor a celkem lenoch. Tlak turba max 0.8bar.
Tenhle motor(2.5tdi 79kw) nemá ještě žádnou moto, jednotku? Turbo má ovládání obtoku jen připojením ovládací baňky před vstup turba? - tzn. žádný ovládací ventil?
Díky