Synchronizace vačky u 2,0tdi PPD a PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Synchronizace vačky u 2,0tdi PPD a PD

Příspěvek od coltik »

Měl bych jeden dotaz na synchronizaci vačky.
Na kolik se má štělovat dle VAGu u těchto motorů.
BKP vstřiky Siemens 2,0tdi 16V PPD
BKD vstřiky Bosch 2,0tdi 16V PD
Seřizuje se to také na "0" jako u 8V PD?

Děkuji za info.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Rozvody na připravky a vic neřeš..
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Takže to brát jako pravidlo? Když na jednom autě je údaj na nule a na dalším autě třeba -3,5 , tak kde je tedy pravda?
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33617
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

zde máš humlův článek

jelikož se to tu poslední dobou omýlá pořád dokola, že se po výměně rozvodů zvedne spotřeba, především je to patrný na palubáku, dá se pomocí VAG zkontrolovat nastavení rozvodů, v naměřených hodnotách, v kanále 4 v poli 4 je synchronizace klikového a vačkovéhé hřídele, zobrazuje se zde úhlovej rozdíl snímačů kliky a vačky, o výroby je nastaveno na hodnotu 0°, pokud jsou hodnoty mínusové je vačka posunuta po směru otáčení dopředu, spotřeba je vyšší, posunem vačky proti směru otáčení se hodnoty posouvají do plusu, okamžitá spotřeba, na palubáku, klesá, tímto způsobem nelze doregulovávat zýšenou spotřebu způsobenou např. vadnými vstřikovači za účelem jejího snížení, nejlepší je nastavit hodnoty v rozsahu -0,5° až +0,5°, opotřebením rozvoďáku se hodnoty posouvají do plusu, pokud to půjde prosím o přesunutí do FAQ Mrknut?
novej poznatek k natáčení vačky, asi záleží na typu ŘJ, teď jsem řešil auto kde se vačkou natáčelo opačně pro dosažení plusových nebo mínusových hodnot, takže je potřeba to vždy vyzkoušet, mrknout kolik je na začátku pak zkusit hejbnout a zase mrknout a podle toho pak točit na správnou stranu

já osobně na to ser. zeptám se majitele zda je spokojený vačku na kolík a dole očmárnu setrvák nastavím jak to bylo a dlouhodobá spokojenost než furt něco řešit
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, naskočí vyšší spotřeba, ale ta se postupně upraví, pokud někdo hned čumí na číslíčka a začne to upravovat, postupně to potom popojede jinam, než se zamýšlelo..Proto je rozumnější koukat na cestu, sledovat chod motoru , jeho chytatelnost a nic dál neřešit. Motoru se tím jen pomůže.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: Synchronizace vačky u 2,0tdi PPD a PD

Příspěvek od Tomas.cz »

coltik píše:Měl bych jeden dotaz na synchronizaci vačky.
Na kolik se má štělovat dle VAGu u těchto motorů.
BKP vstřiky Siemens 2,0tdi 16V PPD
BKD vstřiky Bosch 2,0tdi 16V PD
Seřizuje se to také na "0" jako u 8V PD?

Děkuji za info.
Popros Humla o radu, ale jestli se nepletu, tak na 16v PD + PPD motorech je snímač otáček vačky na sací vačce, no a jelikož se vstřikovače ovládají od výfukové vačky, tak vlastně nastavení na 0 to nepokryje, co vím, tak BKD má obvykle dávku na volnoběj 4.7 Mg/R, což by mělo jít doladit výfukovou vačkou a nebo na přípravky.
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Synchronizace vačky u 2,0tdi PPD a PD

Příspěvek od coltik »

Tomas.cz píše:
coltik píše:Měl bych jeden dotaz na synchronizaci vačky.
Na kolik se má štělovat dle VAGu u těchto motorů.
BKP vstřiky Siemens 2,0tdi 16V PPD
BKD vstřiky Bosch 2,0tdi 16V PD
Seřizuje se to také na "0" jako u 8V PD?

Děkuji za info.
Popros Humla o radu, ale jestli se nepletu, tak na 16v PD + PPD motorech je snímač otáček vačky na sací vačce, no a jelikož se vstřikovače ovládají od výfukové vačky, tak vlastně nastavení na 0 to nepokryje, co vím, tak BKD má obvykle dávku na volnoběj 4.7 Mg/R, což by mělo jít doladit výfukovou vačkou a nebo na přípravky.
Jde mi právě o tohle, jestli to vůbec má cenu štělovat na nulu nebo to radši nechat být a spolehnout se na přípravky.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

Ne, u toho konkretniho motoru jen na pripravky, nula je u kazdeho kusu jinak.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

přesně tak, přípravky jsou základ, může to být u každýho motoru jinak, stačí, když někdo mění gufero na klice a hned může být všechno jinak
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Díky moc za osvětu 😉👍
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“