Stránka 1 z 2

Hučí pravé kolo bez vůle, nebo diferák?

Napsal: 04 lis 2019, 16:00
od sydny
Ahoj, při zvednutí pravého kola a rozjetí na jakoukoli rychlost, strašně hučí nejspíš diferák. Ložisko v těhlici je bez vůle. Když zvednu levé kolo je ticho. O víkendu sundám pravou poloosu kvůli vyloučení vadných kloubů nebo ložiska v těhlici.
Setkal se někdo že by hučelo ložisko v těhlici ale nemělo vůli?
Nevíte jde vyměnit ložisko v diferáku na autě nebo musí převodovka ven?
Seat ibiza 2003, tdi 96kw šesti kvalt

Napsal: 04 lis 2019, 20:43
od Huml
samozřejmě že nemusí mít vůli a může hučet, kdyby to byl diferák, tak by bylo jedno který kolo zvedneš, stačí, když si zvedneš to pravý kolo a protočíš to rukou a hned to poznáš

Napsal: 04 lis 2019, 21:10
od sydny
Díky za reakci. O víkendu to zkusím bez poloosy, kéž by to bylo ložisko v těhlici lepší varianta.

Napsal: 04 lis 2019, 21:51
od Huml
mění se ten zvuk za jízdy při zatěžování a odlehčování kola při zatáčení?

Napsal: 05 lis 2019, 07:45
od sydny
Při zatáčení se zvuk nijak nemění. Čím je rychlost větší tím se hluk zvyšuje.

Napsal: 09 lis 2019, 21:51
od martinsidlo
Tak ložisko v kole.

Napsal: 10 lis 2019, 14:25
od slovacek.milos
sydny píše:Při zatáčení se zvuk nijak nemění. Čím je rychlost větší tím se hluk zvyšuje.
nevytahuj žádou poloos uděl ci ti poradil huml zvedni kolo a zatoč pokud je to točení slyšet tak ložisko,

Napsal: 10 lis 2019, 14:58
od Pája 19
Když se zvuk při zatáčení nemění, tak bych to spíš tipoval na ložisko v převodovce. Ale to není nikdy jistý.
Jinak musíš rozpůlit převodovku a celou jí vykuchat, aby ses dostal na pravý ložisko diferáku. Nebo aspoň u 5q to tak je. :(

Napsal: 10 lis 2019, 15:53
od slovacek.milos
dyt zase stačí točit s unašečem a používat uši

Napsal: 10 lis 2019, 16:07
od Pája 19
Na to je ale lepší shodit poloosu.

Napsal: 10 lis 2019, 16:15
od slovacek.milos
jasné jak chceš točit s unašečem když na ní je našroubovaná poloosa ?
jsem to myslel jak ty :)

Napsal: 10 lis 2019, 21:26
od Pepíček
Nemůžeš přece vyndat poloosu, když chceš testovat ložisko.Je tam přece kosoúhlý ložisko s dělenym vnitřnim kroužkem a to je stažený přes poloosu.Takže povolovat poloosu nicht!A taky nikdy nepovolovat, nebo jen lehce, když auto stojí na kolech.Nesmíš spustit auto na kola, když tam neni poloosa.Zničíš tim ložisko.To jen tak pro info.

Napsal: 10 lis 2019, 21:57
od Tomas.cz
U Ibizy to určitě vadit nebude, ta má vzadu roztemovaný náboj a kolo se bude točit i bez poloosy bez potíží.

Napsal: 11 lis 2019, 13:43
od sydny
Pepíček píše:Nemůžeš přece vyndat poloosu, když chceš testovat ložisko.Je tam přece kosoúhlý ložisko s dělenym vnitřnim kroužkem a to je stažený přes poloosu.Takže povolovat poloosu nicht!A taky nikdy nepovolovat, nebo jen lehce, když auto stojí na kolech.Nesmíš spustit auto na kola, když tam neni poloosa.Zničíš tim ložisko.To jen tak pro info.
Kdepak, u Ibizy homokloub nezpevňuje ložisko takže to nevadí jak píše Tomas.cz

Bohužel jsem se k tomu tento víkend nedostal, ale chci odmontovat homokloub u převodovky a potom převodovku rozjet. Protože když zatočím jenom s kolem nic neslyším.

Napsal: 17 lis 2019, 19:11
od sydny
Tak hučelo pravý přední a ještě levý zadní ložisko v kole.