Passat 1.9TDiPD vysoka volnobezna davka a spotreba-VYRIESENE

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

VeilSide
Nováček
Příspěvky: 19
Odpovědi: 0
Registrován: 09 čer 2011, 09:01

Passat 1.9TDiPD vysoka volnobezna davka a spotreba-VYRIESENE

Příspěvek od VeilSide »

Zdravim klubaci.
Mam nasledovky problem. Auto je po vymene vacky, dvihatok, klznych lozisk, rozvodu (na pripravky), vstrekovacov + naslednom nastaveni a povoleni o 180°
Problem je ten, ze sa neviem dostat so spotrebou na volnobehu pri zahriatom motore pod 1-1,2 litra a s volnobeznou davkou paliva na normalnu hranicu okolo 5mg/str

Momentalne hodnoty motora:
synchronizacia vacka/kluka na 0,0°
hodnoty vstrekovacoch okolo 0,1 - max 0,5
teplota pri testoch 80°+
volnobezna davka vyse 9,5mg/str, niekedy az 10
spotreba na palubnom 1,2l/h, cez diagnostiku 1l/h

Vsetko toto sa upravi (nie uplne optimalne) ked posuniem rozvod do + az niekde okolo 7°. vtedy sa volnobezna davka upravi na cca 5-6mg/str a spotreba na 0,7-0,8

Nedava to vobec zmysel a nikto s kym som sa zatial radil sa s takou anomaliou este nestretol.

Niekto nejake konstruktivne rady a napady? Bol by som vdacny.. Dakujem

PS: v diagnostike ziadna chyba, motor ide dobre aj pri 0,0 aj pri +7° rozladenej synchronizacii.
Naposledy upravil(a) VeilSide dne 06 pro 2019, 19:49, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20212
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Vačka nová,starší, origo, druhovýroba ??
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Odpovědi: 0
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Jo vacka .. Porovnej se starou ..
Anebo vstriky
Ale asi bych to neresil
VeilSide
Nováček
Příspěvky: 19
Odpovědi: 0
Registrován: 09 čer 2011, 09:01

Příspěvek od VeilSide »

vacka nova, druhovyroba ET
vstreky nove, po repase, krasne hodnoty,
rozvod novy, nastaveny na pripravky, doladeny na 0.0°
vsetko sa to doladi az ked rozladim synchronizaciu na 5 az 7 stupnov do plusu..
Nic ine sa nerobilo, len rozvod, vstreky a vacka (robilo sa to preto lebo vacka odisla aj s jednym dvihatkom-tak sa vymenilo vsetko komplet)
Predtym auto ani netriaslo na volnobehu (aj ked vstreky boli ake boli)
Vsetko az po vymene vacky.... Ale vacka je original taka ako ma byt ET HV0162
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20212
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Problém bude v ní,tuhle dal kolega jednou na Touran 74kw a na hovno,starší origo a šlapalo to...
VeilSide
Nováček
Příspěvky: 19
Odpovědi: 0
Registrován: 09 čer 2011, 09:01

Příspěvek od VeilSide »

Zeby mala nejake ine uhly na konikovh a tym padom vadne casovanie? A mozem to ja ladit kolko chcem a stale zle?ono by to aj davalo logiku lebo ked ju rozladim na tych 5-7 stupnov do plusu aj spotreba aj davka sa zmenia k “lepsiemu normalu”
tommy215
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2014, 23:06

Příspěvek od tommy215 »

Do hajz*lu jak je takováto situace s dílama vůbec možná ? Jednou se rozhodli vyrábět díl jako náhradu OEM tak mají výstupní kontrolu a drží nějaké parametry nebo jak ? To je hrozný co se děje a jak si necháme sr*at na hlavu. sorry za OT
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Odpovědi: 0
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Druhoska vacka spatenka, jine uhly a pak takove potize.. dost znama vec . Jak sem rad, ze jedu na originalce. Staci menit olej a taky vcas vymenit zdvihatka, pak je origo vacka nesmrtelna.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

problém s ET jsem zatím neřešil, ale netvrdím, že to není možný, ale když napíšeš, že se dělala vačka a vstřiky, tak co jste tam dali za vstřiky, jestli není problém spíš v tom, i když jsem řešil vačky co byly na houby, nikdy to s nima nežralo 9,5mg
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Odpovědi: 0
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Souhlas s Humlem, smeroval bych to spis na ty vstriky.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4287
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

shodou náhod tu můžu přispět svým dílem, ET litinu vačku jsem taky koupil a nefunguje jak má- auto nemá výkon v nižších otáčkách ale jinak jede a žere normálně podle palubáku ohřátý 0.6l na volnoběh (noteeth)

ps: ještě je možnost že někdo měnil vstřiky/jednotku a pomíchal to u avf jsou dvě verze starší kde jsou AL vstřiky a k nim soft v jednotce a novější (menší) BA vstřiky (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9181
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Pokud to před výměnou nedělalo tak by vstriky promíchány být neměli. Takže repas není ok nebo vačka není ok.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
VeilSide
Nováček
Příspěvky: 19
Odpovědi: 0
Registrován: 09 čer 2011, 09:01

Příspěvek od VeilSide »

Pani dakujem vsetky za rady a zapojenie hlav do tohto problemu. Cenim si to.

K tej vacke a vstrekom.

Vsetko to zacalo pretoze povodna vacka mala zodraty konik na prvom valci, standard nie, ved menit olej po 10tkm je velmi drahe. Nevadi, motor buchotal, neskor zodral dvihatko uplne.

Predtym ale auto islo uplne normalne, aj ked dva vstreky uz mali hodnoty vyse 1 az 1.8. Tak som kupil novu vacku ET, klzne loziska, cierne dvihatka INA, simering, rozvod a islo sa na to. Vymenil som to a od vtedy neviem naladit motor nijak raz. Tak som myslel, ci to uz nebude tymi dvoma vylietanymi vstrekmi - zobral som repas (mimochodom vstreky su BA, nie AL ako v ASZ/ARL)
Skusil som nastavit rozvod este raz na pripravky, nastavit vstreky, povolit o 180° a aj s tymito vstrekmi je to stale rovnake, a teda spotreba volnobeh bez spotrebicov 1,2 a volnobezna davka okolo 10mg/str co je moc aj na nacipovane auto.

Cize ked odhliadnej od vsetkeho tak jedine vadne tam uz moze byt len vacka ktora isla nova od ET. Alebo moze byt este ina mapa ku vstrekom? to by mi ale nedavalo zmysel kedze posuniem vacku do +5.5 az 7° a hodnoty sa upravia. Spotreba 0,6l cez vcds a vstrekovacia davka okolo 5.x mg/str
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Toto mi robili AE vačky.
Od vtedy dávam len použite Origo ak sú, alebo nové kolbenschmidt
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4287
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

VeilSide píše: Alebo moze byt este ina mapa ku vstrekom? to by mi ale nedavalo zmysel kedze posuniem vacku do +5.5 az 7° a hodnoty sa upravia. Spotreba 0,6l cez vcds a vstrekovacia davka okolo 5.x mg/str
ano, byli dvě možnosti větší vstřiky a k nim příslušný soft a pak menší BA vstřiky a k nim jiný soft (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“