Stránka 1 z 2
Přední ložiska kol G4
Napsal: 25 led 2020, 15:29
od Pepíček
Vyskytla se mi zajímavá závada ložisek kol u meho GIV.Auto jsem koupil a jezdil a jezdil a po několika desítkách tisíc km začalo skřípat přední ložisko.Tak jsem ho vyměnil i s nábojem a byl klid.Jenže když jsem vylisoval ložisko, bylo jak nový.Krásně namazaný a točilo se jak nový a ani žádný stopy opotřebení.Přitom se ale vnitřní kroužek protáčel na náboji a to zbůsobovalo to skřípání.Tento týden se závada opakovala, ale na druhý straně.Úplně ten samý případ.Vyměnil jsem náboj a ložisko a je klid.Poloosy byly utažený dost.
Stalo se někomu něco podobnýho aby se zadíralo ložisko a na pohled mu nic nebylo?Nikdy ani jedno nehučelo.
Ještě dodám, že po výměně náboje a ložiska, když se mi tohle přihodilo poprvý, tak se už nezkroutili kotouče

Napsal: 25 led 2020, 19:09
od jericho-3
Zmizel přesah , ale musela tam být i vůle. Tohle se stávalo i v minulosti, že se ložisko /vnější kroužek/protáčelo a tak se tam lepilo..A když byl volný náboj, tak se dokonce opravoval jeho průměr ..
Napsal: 25 led 2020, 19:52
od Pepíček
Jen ze zvědavosti bych náboj změřil ale nemá to cenu.Povrch je podřenej a dozvim se prd když jde o setiny.Asi máš pravdu a náboj je prostě vytlučenej, protože jezdim i dost příšernejma cestama a náboje a ložiska byly původní origo.Náboje měli přibodovanej kroužek ABS.Druhoška má ty kroužky na 3 šrouby.
Napsal: 26 led 2020, 22:36
od Biimbo
Kolik to má najeto že to byly origo ložiska po 17 letech? Ty tři šrouby má jedna Čína a "výrobci" si na ní dávají svůj emblém. Měl jsem jich v ruce několik.
Já se setkal s nějakými anglickými ložisky kde praskaly vnitřní kroužky a nebo šly ven z náboje s minimálním odporem že ložisko pokaždý zůstalo celý.
Napsal: 28 led 2020, 17:56
od Pepíček
360 000 mám nalítáno.Táta má OII a taky origo ložiska a podobný kilometry.
Myslim si že ty ložiska vydržej dost km ale vymačkaj se náboje a to zapříčiní smrt ložiska.
To že praskaly kroužky je spíš výrobní vada.Příliš tvrdý a křehký matroš.
Napsal: 29 led 2020, 12:57
od Biimbo
Táta má 450 na OII a přední ložiska původní. Ale u OI co znám všechny lidi co to měly od nova, tak ložiska první strop 200, pak každé další kolem 100.
Napsal: 29 led 2020, 13:30
od roman1648
jednou jsem delal OI taxi najeto snad 800tis., jezdil po městě s hučícím loziskem snad rok řikal,náboj tak omačkanej že byl na vyhození a do těhlice ložisko padlo jak do studny takže taky KO, to starý ložo se tam normálně protáčelo...ale toto je už hovado majitel, ne špatné díly
prej - tak mi to ložisko tam zavař, ať to tam drží...

Napsal: 29 led 2020, 14:15
od Tomas.cz
Kdysi jsem měl měnit zadní ložisko na Opelu Sintra, tam je vlastně ten komplet se snímačem ABS na 4 šrouby na nápravu, cena tehdy v Opelu 10 00kč a majitel to chtěl rozebírat a bodovat normalizované ložisko ZKL

Napsal: 29 led 2020, 14:35
od ondra.p
Biimbo píše:Táta má 450 na OII a přední ložiska původní. Ale u OI co znám všechny lidi co to měly od nova, tak ložiska první strop 200, pak každé další kolem 100.
OI 270000km a puvodní. Teda přední. zadní šly už obě.
Napsal: 29 led 2020, 15:17
od ROMEK
lenže taký najezd vydržia len originalne ložiska. každý tam potom nacpe FAG,SNR z aftermarketu. Nedavno sem sa divil že volnobežku INA na alternátor ponukaju e-shopy za 25eur
Napsal: 29 led 2020, 16:26
od NOVON
Tomek: No jo,ale když origo ložiska u O1 jsou FAG..

Napsal: 29 led 2020, 16:27
od NOVON
Taky mám všechny původní,r.v. 2000 a 146 tis.km
Napsal: 29 led 2020, 16:51
od standa123
Já na leonu měnil teď po 230t km
Napsal: 01 úno 2020, 05:59
od Biimbo
Origo jsou FAG ale uplně jiné kvality. Kámoš co se byl po revoluci se školou podívat ve výrobě ložisek, mi říkal jak se třídí kuličky do ložisek. Sypaly je z pásu na "zem" a to který doskáče nejdál, je nejvíc kulatý. Ty oválný se likvidovaly. Co se s nimi dělá dnes je vidět na kvalitě třeba Fagu v aftermarketu.
Napsal: 01 úno 2020, 08:11
od Pepíček
Tam kam chodim kupovat ložiska(ne automobilový) tak prodejce má na stránkách odkaz
http://www.stopfakebearings.com/#gethelp docela zajímavý.