Stránka 1 z 1

Přetlakový ventil 1,9 tdi

Napsal: 30 led 2020, 17:21
od Aren
Zdravím všechny,
nemá někdo prosím páru, kde bych mohl sehnat tento přetlakový ventil a jaký přetlak by měl udržovat v čerpadle? Mám to na 1,9 tdi 66kw a volně ho profouknu ikdyž si myslím, že by měl držet asi 1kPa
Díky
Obrázek

Napsal: 30 led 2020, 17:36
od mirulu
toto není přetlakový ventil. přetlakový ventil je vedle přívodu nafty na desítku klíč. Ten ventil na té vratce slouží pro chlazení čerpadla ztrátovým průtokem přes malinkatý otvůrek, a má v sobě pružinku s elementem proti zavzdušnění. Válí se mi jich doma celkem dost. Je jich více druhů, některé jsou pochopitelně zalepené, mělo by být slyšet, že se v něm element hýbe při při rychlém štěrchání

Napsal: 30 led 2020, 17:53
od Aren
Díky za odpověď. Takže je vpořádku, že lze volně profouknout? Nemusí držet žádný přetlak? Element vevnitř se pohybuje, když tam pustím tlakový vzduch. Jen sem si říkal, že by měl být uzavřený a až je v čerpadle nějaký tlak tak to pustí do přepadu.

Napsal: 30 led 2020, 18:11
od mirulu
ano, správně by měl být uzavřen až do nějakého přetlaku. pokud ho profoukneš normálně, tak by to tak být nemělo

Napsal: 31 led 2020, 12:12
od jericho-3
To je ono, ta koncovka není ten hlavní přetlakový ventil, ale obddobnou funkci má , udržuje právě ten přetlak v čerpadle. Na rozdíl od mechanckého čerpadla , kde je jen slaboučká dírka, která právě "tím malým průměrem" zadržuje naftu a tím udržuje potřebný přetlak..Řadová čerpadla měla /má/ kuličku s pérkem , TDI má "element".. :)

Napsal: 31 led 2020, 13:18
od Tomas.cz
Pokud má auto nebo stroj ruční pumpu na naftu, je pěkně slyšet jak to přes ventil a jeho kuličku chrchlá při pumpování nafty.

Napsal: 31 led 2020, 13:30
od Aren
Díky všem za odpovědi. Budu nucen ho koupit nový. V mé mylné představě že je to triviální položka za 50-70 Kč jako na řadové čerpadlo sem zjistil že ho Autokelly nabízí za 2200,- :o ale dá se sehnat podstatně levněji.